Subject: Infopäring: Euroopa Liidu palkade läbipaistvuse direktiiv (EL 2023/970)
From: "Maria-Liis Tomson" <[email-masked]>
To: "info - MKM" <[email-masked]>
Date: Thu, 28 May 2026 19:22:06 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere
Sooviksin täpsustavat infot Euroopa Liidu palkade läbipaistvuse direktiivi 
(EL 2023/970) ülevõtmise kohta Eestis ning sellega seotud töölepingu seaduse 
muudatuste osas.
Avalikkuses on viidatud, et kuigi direktiivi täielik ülevõtmine on edasi 
lükatud või ümberhindamisel, plaanitakse osa muudatusi siiski töölepingu 
seadusesse sisse viia, mh seoses:

*	töötasu või selle vahemiku avaldamisega enne töövestlust,
*	varasema töötasu küsimise keeluga,
*	töötajate õigusega oma töötasust rääkida,
*	võrdse tasu põhimõtte täpsustamisega töölepingu seaduses.

Samas ei ole ma leidnud hetkel menetluses olevat vastavat eelnõud ega selle 
täpsemat seisu.
Palun infot järgmiste küsimuste kohta:

1.	Kas vastav töölepingu seaduse muudatuste eelnõu on hetkel koostamisel või 
kooskõlastusringil?
2.	Kus on võimalik eelnõu või selle menetlusinfoga tutvuda?
3.	Millises etapis on direktiivi ülevõtmise protsess Eestis praegu?
4.	Milliseid direktiivist tulenevaid muudatusi plaanitakse lähiajal 
kindlasti Eesti õigusesse üle võtta?
5.	Kas ja millal on planeeritud eelnõu esitamine Vabariigi Valitsusele või 
Riigikogule?

Ette tänades

Maria‑Liis Tomson |Noorem õigusnõustaja

E [email-masked] <mailto:[email-masked]>

 |

M +372 5891 7931

Grant Thornton Baltic OÜ

Pärnu mnt 22 | Tallinn 10141

T +372 626 0500

 |

W  <https://www.grantthornton.ee/> www.grantthornton.ee

 <https://www.facebook.com/GrantThorntonEstonia/?utm_source=signatures&utm_medium=email&utm_campaign=facebook-icon>

 <https://www.linkedin.com/company/grantthornton-estonia?utm_source=signatures&utm_medium=email&utm_campaign=linkedin-icon>

 <https://www.instagram.com/grantthornton_estonia/?utm_source=signatures&utm_medium=email&utm_campaign=instagram-icon>

See e-kiri ja kõik manused on konfidentsiaalsed ja võivad sisaldada 
konfidentsiaalset või tundlikku teavet. Kui te ei ole ettenähtud adressaat 
või usute, et olete saanud selle e-kirja ekslikult, teavitage sellest 
viivitamatult saatjat ja kustutage e-kiri ja võimalikud manused. Igasugune 
käesolevas e-kirjas sisalduva teabe omavoliline kasutamine, levitamine, 
avaldamine või kopeerimine on rangelt keelatud.

​Grant Thornton Baltic OÜ austab eraelu puutumatust ja töötleb isikuandmeid 
kooskõlas kehtivate andmekaitseseadustega, sealhulgas isikuandmete kaitse 
üldmäärusega (GDPR). Lisateavet selle kohta, kuidas kogume, kasutame ja 
kaitseme isikuandmeid, leiate meie 
<https://www.grantthornton.ee/privaatsus/> privaatsusteatisest.