Subject: Kommentaar Rus.postimehe jaoks
From: Viktoria Žigulina <[email-masked]>
To: "info - AKI" <[email-masked]>
Date: Wed, 8 Oct 2025 13:58:36 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Mina olen Rus.postimehe ajakirjanik Viktoria Zigulina ja ma kirjutan
artiklit, mis käsitleb juhtumeid, kus levitatakse inimeste fotosid või
videoid seksuaalse sisuga ilma nende nõusolekuta. Sooviksin saada
Andmekaitse Inspektsioonilt kommentaari selle teema kohta.
Soovime täpsemalt teada, kuidas selliste juhtumite puhul tegutsetakse,
millised on kannatanute õigused ning kui tõhusalt on võimalik rikkumiste
eest vastutusele võtta süüdlasi.
Oleksin väga tänulik, kui saaksite vastata lähipäevil.

*

	Kui tihti pöörduvad teie poole inimesed, kelle intiimseid fotosid
on ilma nõusolekuta levitatud? Kas võib öelda, et selliste juhtumite arv
on viimastel aastatel kasvanud?
*

	Milline karistus on ette nähtud neile, kes levitavad seksuaalset
sisu ilma kujutatud isiku nõusolekuta? Kui realistlik on selliste
rikkujate tegelik vastutusele võtmine?
*

	Millises etapis kaasatakse politsei tavaliselt sellistesse
juhtumitesse?
*

	Kes satuvad kõige sagedamini intiimfotode levitamise ohvriks? Kas
on olemas mingi „keskmine ohvri portree“ — vanus, haridus, sotsiaalne
staatus?
*

	Millised platvormid ja sotsiaalvõrgustikud esinevad sellistes
juhtumites kõige sagedamini? Kas on kohti, kus risk on eriti suur?
*

	Kuidas toimida, kui intiimfotod satuvad suletud vestlustesse või
sõnumirakendustesse, kus on raske osalejate isikut tuvastada? Kas sellises
olukorras on võimalik sisu eemaldamist saavutada?

Ette tänades,

Viktoria Zigulina

Rus.Postimees ajakirjanik

[email-masked]
<mailto:[email-masked]>