Subject: FW: 6-2/49-77 Kastani tn 4 detailplaneeringuga planeeritavast kergliiklusteest - lisatud uus vertikaalplaneering
From: "Mildred Liinat" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Thu, 21 May 2026 13:35:12 +0300

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: Tuesday, May 12, 2026 5:26 PM
To: Mildred Liinat <[email-masked]>
Subject: 6-2/49-77 Kastani tn 4 detailplaneeringuga planeeritavast 
kergliiklusteest - lisatud uus vertikaalplaneering

Tere

Koostatud on vertikaalplaneeringu lahendus. Joonis on kättesaadav Rapla 
valla veebilehelt: https://rapla.ee/kastani-tn-4-hagudi-alevik/#kk nimetuse 
"Vertikaalplaneering (.pdf) seisuga 26. aprill 2026" all. Palun vaadake see 
üle ja andke teada, kas võime sellisel kujul detailplaneeringu kehtestada. 
Huvitatud isik on valmis sõlmima Transpordiametiga halduskoostöö 
kokkulepped.

Cerly-Marko Järvela

Rapla vallaarhitekt

From: Mildred Liinat
Sent: Tuesday, February 10, 2026 3:55 PM
To: [email-masked]' <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Marje-Ly Rebas <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Kastani tn 4 detailplaneeringuga planeeritavast kergliiklusteest

Tere!

Annate teada, et Hagudis Kastani tn 4 detailplaneeringu koostamisel ilmnes 
viimasel hetkel, et Kastani tn 2 ja 4 maaomanik Rapla Tarbijate Ühistu pole 
nõus vähendama Kastani tn 2 maaüksuse pinda, mistõttu teedeinsenerid tegid 
ümber Kastani tn 2 juures oleva kõnnitee. Soovite teada, kas uus lahendus on 
aktsepteeritav ja kas see vajab Transpordiameti täiendavat kooskõlastust.

Saadetud asendiplaanil puuduvad ohutusriba laiuse mõõdud teekatte servast, 
mis võimaldaksid hinnata, kas ohutusriba on nõuetekohase laiusega.

Riigitee asub kõrgel muldel  ja kergliiklustee on enam kui 1 meeter 
madalamal. Kuna kergliiklustee ja riigitee kõrguste erinevus on suur, siis 
sobiva pikikalde saavutamiseks kergliiklustee ühendamisel riigiteega peab 
kergliiklustee olema kas riigiteest kaugemal või on vaja tõsta 
kergliiklustee pikiprofiili, milleks on omakorda vaja rohkem ruumi (st 
teekate asub küll riigiteele lähemal, aga muldkeha nõlvus ulatub külgnevasse 
kinnistusse suuremal määral). Me ei saa nõustuda normidele mittevastava 
ohutusriba laiusega. Ühtlasi arvame, et muudatus on vajalik 
Transpordiametiga täiendavalt kooskõlastada, sest tegemist kriitilise 
ruumiotsusega, millest sõltuvad kruntide piirid ja/või kasutusõigused ning 
mille mõju riigiteele peame saama hinnata täieliku info (sh ohutusriba laius 
riigitee suhtes erinevates asukohtades, puudutatud maaomaniku 
vastuargumendid) põhjal.

Lugupidamisega

Mildred Liinat
peaspetsialist
kooskõlastuste üksus

planeerimise osakond
5878 6958
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Cerly Marko Järvela <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, January 30, 2026 9:53 AM
To: Marje-Ly Rebas <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: PS: Hagudis Kastani 4 detailplaneering

Tere.

Hagudis Kastani tn 4 detailplaneeringu koostamisel ilmnes viimasel hetkel, 
et Kastani tn 2 ja 4 maaomanik Rapla Tarbijate Ühistu pole nõus vähendama 
Kastani tn 2 maaüksuse pinda, mistõttu teedeinsenerid tegid ümber Kastani tn 
2 juures oleva kõnnitee. Lahendus on kirjaga kaasas. Kas uus lahendus on 
aktsepteeritav ja kas see vajab Transpordiameti täiendavat kooskõlastust?

Cerly-Marko Järvela

Rapla vallaarhitekt

+372 506 1360

  <http://email.mg.rapla.ee/o/eJxEzkFuwyAQQNHTmF3RzADGLFhEbReR2k1vMM4MCZJJLIx6_irqIgd4X__U9tuj849uPFTOQ9v5IyOgB3RGspOZ0GjGGJeQQorB3DK4gglioYLqy-r9mmKkFcPCEZKqqZmAZghI6GnGYMW7UgihXMB7WdzkoV1t531jq2qaHgdf9a1Kntw7WWR2qQS6RCGQJeICT8L_rzaRm9yn6fm7btJV7Fetdx6Th9H5fuyPLpWbjmd65NNLmd9MfwEAAP__LOVGdQ>