Subject: RE: Sisendipalve -EL-Austraalia vabakaubanduslepingu eelõu kohta
From: "Aap Neljas" <[email-masked]>
To: "eko AGRI" <[email-masked]>, "Kaitseministeerium" <[email-masked]>, "List_HELS \(HTM\)" <[email-masked]>, "JUSTIITS- JA DIGIMINISTEERIUM" <[email-masked]>, "KLIIMAMINISTEERIUM" <[email-masked]>, "KULTUURIMINISTEERIUM" <[email-masked]>, "Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium" <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Info - RAM" <[email-masked]>, "SiM info" <[email-masked]>, "Sotsiaalministeerium" <[email-masked]>
Cc: Märt Änilane (MKM) <[email-masked]>,Svetlana Štšur - MKM <[email-masked]>, "Britta Tarvis \(RK\)" <[email-masked]>, "Kenneth Kopamees" <[email-masked]>, "Anu Vask \(MKM\)" <[email-masked]>, "Tiina Vares \(MeM\)" <[email-masked]>,Külli Kapper (MKM) <[email-masked]>,Merike Grünthal <[email-masked]>, "Mati Murd" <[email-masked]>
Date: Mon, 6 Apr 2026 12:39:13 +0300

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere,

Täpsustus eelmisele meilile õige veebilink EL-Austraalia lepingu eelnõule
on:

https://policy.trade.ec.europa.eu/eu-trade-relationships-country-and-regio
n/countries-and-regions/australia/eu-australia-agreement/text-agreements_e
n

Parimat,

Aap Neljas

Aap Neljas

Nõunik

Välisministeerium

Mobiil  +37256601398

Email [email-masked]

From: Aap Neljas
Sent: Monday, April 6, 2026 10:42 AM
To: eko AGRI <[email-masked]>; [email-masked]'
<[email-masked]>; List_HELS (HTM) <[email-masked]>; 'Justiits- ja
Digiministeerium' <[email-masked]>; [email-masked]'
<[email-masked]>; [email-masked]' <[email-masked]>; MKM info
<[email-masked]>; [email-masked]' <[email-masked]>; 'Info - RAM' <[email-masked]>;
[email-masked]' <[email-masked]>; 'Info - SOM'
<[email-masked]>
Cc: Märt Änilane (MKM) <[email-masked]>; 'Svetlana Štšur - MKM'
<[email-masked]>; Britta Tarvis (RK)
<[email-masked]>; Kenneth Kopamees
<[email-masked]>; Anu Vask (MKM) <[email-masked]>; Tiina Vares
(MeM) <[email-masked]>; Külli Kapper (MKM) <[email-masked]>;
Merike Grünthal <[email-masked]>; Mati Murd <[email-masked]>
Subject: Sisendipalve -EL-Austraalia vabakaubanduslepingu eelõu kohta

Tere,

24 märtsil leppisid EL ja Austraalia kokku vabakaubanduslepingu
sõlmimiseks ja selle allakirjutamiseks vajalike protseduuride alustamises.

Selleks, et EL- Austraalia vabakaubanduslepingu ratifitseerimisega edasi
minna, tuleb ka Eestil kujundada seisukoht eespool nimetatud eelnõu
suhtes. Et teile jääks piisavalt aega tagasisideks esitame lepingu eelnõu
ülevaatamiseks paralleelselt VM seletuskirja ja valitsuse otsuse eelnõude
koostamisega ja soovime, et vaataksite oma ministeeriumi vaatepunktist üle
Selle lepingu eelnõu ja edastaksite oma tähelepanekud ja sisendi varakult
välisministeeriumile, (kes koostab lepingu seletuskirja ja selle
vastuvõtmiseks vajalike valitsuse otsuse eelnõud, mis annaksid valitsusele
volitus EL NK otsuse heakskiitmiseks lepingu ratifitseerimise kohta).
Esialgseks tähtajaks tagasiside osas pakume välja kuu lõpu, kui protsess
kiireneb, siis anname teile sellest märku.

Lepingu eelnõu ja selle lisad on on EL Komisjoni pool avaldatud ja
leitavad:

https://policy.trade.ec.europa.eu/aeu-trade-relationships-country-and-regi
on/countries-and-regions/australia/eu-australia-agreement/text-agreements_
en

Lugupidamisega,

Aap Neljas

Aap Neljas

Nõunik

Välisministeerium

Mobiil  +37256601398

Email [email-masked] <mailto:[email-masked]>