Subject: FW: Kohtla-Järve linna Sompa linnaosa jalgratta- ja jalgtee eelprojekt
From: "Karel Vergi | K-Projekt" <[email-masked]>
To: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
Date: Mon, 26 Feb 2024 17:05:42 +0200

Tere,

Uurin, kas olete varem esitatud selgituste ja lahendustega jõudnud
tegeleda.

Lisan veel juurde mahasõitudele nõutud tüüp-I geomeetriaga lahendusega
seotud küsimuse.

Kas tiheasustusega aladel nagu käesolevas töös on Sompa asula, võib
kasutada tugipeenra laiuseks 0,5 m?

Osad mahasõidud on väga tihedalt ning oleks ettepanek pigem säilitada
võimalikult palju haljasalasid.

Nt selliselt:

Liikluskorralduse märkustes on veel toodud nõue kasutada märki 557.

Kui kasutame, 435 ja 445, siis tegelikult ei ole ristumist jalgrattateega.

Ettepanek jätta 557 märgi kasutamine ära. Ootame tagasisidek ka nende
küsimuste osas.

Tervitades

Karel Vergi
mob +372 5057035

 <http://kprojekt.ee/>

From: Karel Vergi | K-Projekt
Sent: Friday, February 16, 2024 3:14 PM
To: [email-masked]
Subject: FW: Kohtla-Järve linna Sompa linnaosa jalgratta- ja jalgtee
eelprojekt

Tere,

Lisan eelmisele kirjale juurde ka väljavõtte uuendatud joonisest, kus on
ristumine viidud võimalikult täisnurkseks:

Kuna kõnniteega ristuv tee on raadiusel, on täisnurkse ristumise tagamine
pigem suhteline. Kas uuendatud lahendus täidaks selliselt märkuse
täisnurkse ristumise kohta?

Tervitades

Karel Vergi
mob +372 5057035

 <http://kprojekt.ee/>

From: Karel Vergi | K-Projekt
Sent: Tuesday, February 13, 2024 11:13 AM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Kohtla-Järve linna Sompa linnaosa jalgratta- ja jalgtee
eelprojekt

Tere,

Tänan tagasiside eest!

Selgitan juurde selle ristmiku täna projekteeritud lahendust:

Säilitasime väljavõttel ristiga tähistatud ligipääsutee, kuna tegemist
ligipääsuga Ereda tn 41 kinnistule.

K-Projekt AS koostab paralleelselt ka antud JJT ulatuses
detailplaneeringut, milles on näidatud täpselt sama teekoridor. DP on
Transpordiamet kooskõlastanud.

Raudteeülekäigu projekt (Leonhard Weiss töö nr 09-2023) ei ole
eraldiseisvalt Transpordiametis kooskõlastamisel käinud ning oli lisatud
16.01.2024 esitatud projektis eraldi TR eriosana.

Ülejäänud märkustega tegeleme ning edastame parandatud versiooni esimesel
võimalusel.

Jään ootama infot ka bussipeatuste IKÕ alade osas.

Tervitades

Karel Vergi
mob +372 5057035

 <http://kprojekt.ee/>

From: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, February 7, 2024 5:04 PM
To: Karel Vergi | K-Projekt <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Kohtla-Järve linna Sompa linnaosa jalgratta- ja jalgtee
eelprojekt

Tere.

Tänan projekti eest.

Edastan koostöö korras tähelepanekud projekti täiendamiseks (teemade
kaupa).

Tehnovõrgud.

1.	Mnt nr 13101 välisvalgustus on kavandatud PK 68+10 – Pk 77+05
olevatele mastidele ja uutele. Mastide juures puudub projekteeritud
valgustuspunkti tähistus – Masti nr, kõrgus, valgusti kõrgus, konsooli
pikkus, valgusti võimsus. Lõigul on kiiruspiirang 50 km/h, seega
linnatänavate standardi järgi peavad uued mastid jääma min 1,5 m kaugusele
riigitee asfaltkatte servast; näit PK 71+40 kavandatud teeülekäigukohal on
mastid lähemal, ca 0,9m katte servast.
2.	Uued maakaablid, oleme nõus riigitee teemaale, haljasalale,
kaitsetorus 750N (joonistel on märge 450N), sügavus 0,70 m ja riigitee
sõidutee asfaltkattest min 1,7m kaugusele, võimalusel kaugemale– sest
riigitee kruuskattega teepeenara laiuseks tuleb arvestada 1,0m, palume
parandused sisse viia.
3.	Ristumistel maakaablitega mahasõitude, tänavatega riigitee teemaal
palume kaabli sügavus ette näha 1,20 m maapinnast; kui maakaablite
ristumine riigiteega siis kinniselt ja sügavus 1,5m sõiduteest ning
kaitsetorus 1250N.
4.	Kindlasti ei nõustu maakaablite paigaldamisega riigitee
muldkehasse, kruuskattega tugipeenrasse – PK 71+45 – PK 71+72;

5.	PK 73+70 olemasolev teeülekäigukoht saarega – kas siia saarele on
täiendavaid valgusteid vaja, kui sõidutee ääres on juba saare juures
valgustid ülekäigukohal, kuidas maakaablid ehitatakse riigitee sõidutee
piirides, kas see tähendab suuremamahulist sõidutee taastamist?

Olemasolev saarega ülekäigukoht on juba valgustatud, kas ja kuidas see
ümber ehitatakse, mis saab olemasolevatest?

Välisvalgustus

1.	PK 73+70  ületuskohal on olemasolevad 6m kõrgusega ÜKR
erivalgustitega mastid – siia mastide otsa paigaldatakse uued LED
ületuskoha erivalgustid , ja on lahendatud . Tuleb koostada valgusarvutus
ja esitada.

Miks soovib projekteerija ohutussaarel täiendavaid 6m maste paigaldada ?
Ohutussaarele me ei luba maste paigaldada , sõidetakse maha .

Tahetakse JJT poole eraldi valgusteid projekteerida ? Sõiduteele tuleb
projekteerida Na  valgustite asemel uued LED valgustid, millele valida
selline optika , mis valgustab ka JJT ära  ja saab JJT tagada valgustus
klassi P5 või P6 nõuded.

2.	PK 71+45 – PK 71+72  uue ületuskoha  eri valgustuse  6m mastid
tuleb paigaldada 1,5m kaugusele asfaltkattest – et  lumesahk talvel ei
sõidaks mastile otsa.
3.	Mastide juures joonisel  puudub projekteeritud valgustuspunkti
tähistus – Masti nr, kõrgus, valgusti kõrgus, konsooli pikkus, valgusti
võimsus.

Liikluskorraldus.

*	Puuduvad ol.ol 221 märgid tänavate ristmikel, samuti ka 557-d.
*	Valgustuspostid võivad jalakäijat varjuda

*	Olemasolevad mahasõidud tuleb ka asfalteerida+ projekteerida
korralikud raadiused

*	Vajab korrigeerimist

*	Mahasõidule projekteerida 222 märk

*	Ristumine viia täisnurga alla

*	See ristumiskoht tuleb rekonstrueerida

Isikliku kasutusõiguse (IKÕ) plaanid.

Kas te ei sooviks panna tänavavalgustust ja jalgratta-ja jalgteede IKÕ
alasid ühele plaanile? Ei ole kohustus, lihtsalt väike mõte ka
edaspidiseks. Näidisplaan manuses.

*	Palun ärge pange positsiooni numbreid IKÕ ala sisse. Nt P-6 varjab
ära IKÕ ala ja teised alad ka nii väikesed
*	Tingmärkidesse siis võiks ka eraldi välja tuua, mida P-nr tähistab
*	IKÕ ala peaks olema määratud 1m katendi servast ehk nt P1 ja P2
IKõ alad peaksid olema määratud laiemalt, mitte jooksma täpselt katendi
serva mööda. Palun järgige seda kõigi IKÕ alade puhul.
*	Esimesel plaanil on ilusti riigitee nimi ja kü tunnus keeratud
teega paralleelselt, ehk oleks võimalik kõigil plaanidel nii teha
*	Pos3 ja 4 ja 5? Tegu bussiooteplatvormidega. NB!
Bussiooteplatvormidele IKÕ seadmise vajadus on täpsustamisel, edastame
info esimesel võimalusel.
*	Pos 6 miks IKõ ala ulatub paremal nii kaugele, tundub üle 1m? Seal
ei ole justkui midagi projekteeritud (Laius IKÕ alal peaks siiski olema
1m, joonistage veidi laiemalt paremale poole ka)
*	Pos 8, IKÕ ala peaks algama piide tagant. Palun pange
tingmärkidesse ka piire kirja
*	Pos-11, IKÕ ala palun äärekivini, et ei ulatuks sõiduteele
*	P-12 plaan peab olema A3 formaadis, palun tehke see ala mitmele
plaanile

Plaanilahendus, vertikaalplaneering.

1.	Koostada jalgratta- ja jalgtee (JJT) lõiked kõigist (riigiteega
puutumuses olevatest) iseloomulikest kohtadest, ühest lõikest ei piisa.
2.	„Betooni“ bussipeatuse tasku muutmine (lõige 1-1). Katendi
pealmine kiht tuleb paigaldada kogu planeeritava bussitasku laiuses, ehk
siis 3m.
3.	Siduda „Betooni“ bussipeatuse juures projekteeritud katte
märgistus olemasolevaga (lisada olemasolev joonistele).
4.	Liiklusohutuse kaalutlustel ei saa nõustuda vahtrate istutamisega
2-2,5m kaugusele riigiteest (suure pinnaga halvasti kõdunevad lehed,
libedus). Soovitame puud istutada teisele poole kõnniteed või leida muu
lahendus.
5.	Paljud mahasõidud on  endiselt pinnaskattega, raadiusteta jms.
Näha ette mahasõitude vastavusse viimine mahasõit tüüp I-ga (geomeetria,
kate). Pinnas- või  killustikkate ei ole sobiv (materjal kandub JJT-le).
Selgitame, et kahe asfaltkattega rajatise (sõidutee, JJT) vahele on
liiklusohutuse mõttes ja rajatise toimivuse tagamiseks vajalik ette näha
tolmuvaba kate. Raadiused tagavad muuhulgas, et pöörded ei toimu riigiteel
läbi vastassuunavööndi.
6.	Seletuskirjas vajab selgitamist, kuidas toimub teenindava sõiduki
juurdepääs Ülase tn 21 mänguplatsile. Ilmselt Kelluka tänava poolt. Kõik
mis likvideeritakse, tuleb tähistada likvideeritavana (näiteks geoalusel
näidatud mahasõidud).
7.	Seletuskirjas on info, et „olemasolev km 7,37 asuv normidele
mittevastav teeületuskoht ja bussipeatuste paiknemine lahendatakse eraldi
projektiga“. Palun lisada vastav viide ka joonisele.
8.	Vertikaalplaneering vajab täiendamist. Siduda JJT
vertikaalplaneering ohutusriba kõrgusliku lahendusega veendumaks, et
sademevete ärajuhtimine on tagatud sh ohutusribasse ei teki sulglohkusid
(JJT muldkeha rajamine vähendab oluliselt sademevete imbumise pinda).
Lisada mahasõitude, rekonstrueeritava bussitasku jms vertikaalplaneering.

9.	Lisada seletuskirja, milline on JJT suurim pikikalle.
10.	Ei leia geoalusel olemasolevate truupide andmeid, vaja lisada.
11.	Lisada riigitee ja kohalike teede ristmike ning riigitee ja
kinnistult mahasõitude nähtavuskolmnurgad. Nähtavuskolmnurgas ei tohi
paikneda ja sinna ei tohi kavandada nähtavust piiravaid takistusi.
12.	Täpsustamist vajab Ülase 3b juures olev JJT lõik, kas see on
tegelikult mahasõit?

13.	Selgitamist vajab, mis kaalutlustel projekteeritakse riigiteele
läbivalt uus tugipeenar.
14.	Lisada puuduvad tingmärgid, mh lisada katendi tüüpide nr
15.	Lisada joonistele olemasolevad liiklusmärgid (sh näiteks „Kelluka“
peatus“).
16.	Ühendustee nr (Ereda tn 39 ees) on 1301.
17.	Palun lisada info, kas raudtee/Leonhard Weissi projekt on
Transpordiametiga  kooskõlastatud

   Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Karel Vergi K-Projekt <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, January 16, 2024 5:24 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Kohtla-Järve linna Sompa linnaosa jalg- ja jalgrattatee
eelprojekt

Tere,

Koostame Kohtla-Järve Linnavalitsuse tellimusel Kohtla-Järve Sompa
linnaosas jalg- ja jalgrattetee eelprojekti. Paralleelselt koostatakse ka
samas mahus detailplaneeringut „KOHTLA-JÄRVE LINNA, SOMPA LINNAOSA, ÜLASE
TÄNAVA JA JÕHVI - EREDA TEE ULATUSES LINNA HALDUSPIIRIDE VAHEL JALG-JA
JALGRATTATEE MAA-ALA DETAILPLANEERING“ (K-Projekt töö nr 22176A).

Edastan jalg- ja jalgrattatee eelprojekti teile kooskõlastamiseks.

Dokumendid on allalaetavad lingilt:
<https://kprojekt.sharepoint.com/:f:/g/ErsRu16YCmRGrSy2eI6UAnwBCKMQ_DGlVSE
XrF7RRuuLaw?e=phOqNg>  2024-01-16 Eelprojekt

Lugupidamisega

Karel Vergi, MSc
projektijuht
mob: +372 5057035
e-post:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
<https://kprojekt.ee/>

 <https://www.facebook.com/K-Projekt-192521614540782/>
<https://www.instagram.com/kprojekt_as/>
<https://www.linkedin.com/company/k-projekt-as>
<https://www.youtube.com/channel/UCq5sAmeYzl86isPj902KZWA>