Subject: EL kohtulahendite kokkuvõte: veebruar 2025
From: "Heli Hirsik" <[email-masked]>
To: "Juriidiline osakond" <[email-masked]>,EL kohtu töögrupp <[email-masked]>, "JHA Justice \(EE\)" <[email-masked]>, "Mariliis Toomiste" <[email-masked]>
Date: Fri, 21 Mar 2025 16:56:26 +0200

Tere

Edastan kokkuvõtte EL õiguse büroo valitud olulisematest Euroopa Liidu
Kohtu lahenditest veebruaris 2025. Nagu kõik eelnevad, paneme ka selle
kokkuvõtte üles Välisministeeriumi kodulehele
<https://vm.ee/euroopa-liidu-kohtu-ulevaated-ja-kokkuvotted> .

Kokkuvõttes on kajastatud järgmised kohtulahendid:

Kohtuasjad, kus Eesti on esitanud seisukoha:

*	C-784/23: Voore Mets ja Lemeks Põlva (kohtujuristi ettepanek –
metsaraie lindude pesitsemise ajal)
*	C-517/23: Apothekerkammer Nordrhein (eelotsus – retseptiravimite
reklaamimine)
*	C-635/23: WBS GmbH (kohtujuristi ettepanek – uurimisorgan
kriminaalmenetluses)

Olulisemad EL Kohtu lahendid:

*	C-472/23: Lexitor (eelotsus – tarbijakrediidilepingu krediidi
kulukuse aastamäär)
*	C-233/23: Alphabet jt (eelotsus – digiplatvormile juurdepääsu
hädavajalikkuse hindamine)
*	C-339/22: BSH Hausgeräte (eelotsus – patentide registreerimise või
kehtivusega seotud asjade kohtualluvus)
*	C-16/24: Sinalov (eelotsus – kohtuasjade määramise kord)
*	C-203/22: Dun & Bradstreet Austria (eelotsus – maksevõime
hindamise profiilianalüüsi kohta teabe andmise kohustus)
*	C-674/23: AEON NEPREMIČNINE jt (eelotsus – kinnisvara vahendustasu
ülempiiri proportsionaalsus)
*	C-753/23: Krasiliva (eelotsus – mitmes liikmesriigis esitatud
elamisloataotlused ajutise kaitse saamiseks)

Tegemist on mitteametliku kokkuvõttega EL õiguse büroo valitud
kohtulahenditest.

EL Kohtu otsuste ja kohtujuristi ettepanekute terviktekstidega saab
tutvuda EL Kohtu koduleheküljel või EUR-Lex andmebaasis (viited lisatud).

Tervitades

Heli Hirsik