Subject: Kutse Lõuna-Eesti KOV planeerijate seminarile Võrus 04.11.2025
From: "Kadri Kaska" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, "KeA Info" <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Wed, 8 Oct 2025 14:43:50 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Maa- ja Ruumiameti planeeringute osakond korraldab 04.11.2025 Lõuna 
piirkonna (Võru, Valga, Põlva, Tartu, Viljandi, Jõgeva, Järva maakond) 
kohalikele omavalitsustele seminaripäeva, mis keskendub ruumilise 
planeerimise valdkonnas kavandatavatele muudatustele ja väljakutsetele. 
Fookuses on ka asustuse suunamine üldplaneeringutes. Ootame Teie asutusest 
osalema 1–2 ametnikku, kes tegelevad Lõuna piirkonnas ruumilise planeerimise 
valdkonnaga (planeeringute kooskõlastamine/koostöö kohalike 
omavalitsustega).

Seminari teemad on tihedalt seotud koostamisel oleva üleriigilise 
planeeringuga. Uues planeeringus pööratakse senisest suuremat tähelepanu 
linnade kompaktsusele ja valglinnastumise ohjeldamisele. Teie osalemise 
eesmärk oleks üldplaneeringut kooskõlastava asutusena ühises infoväljas 
olemine. Ettekannet me ei oota ja see ka ei mahuks tihedasse päevakavasse, 
kuid osalemine annab võimaluse olulistes teemades kaasa rääkida ja vajadusel 
saate ameti vaatest välja tuua oma põhilised murekohad üldplaneeringute 
kooskõlastamisel.

Infopäev toimub kood/Võru, Tartu tn 25, Võru linn.

Päevakava

10.00-10.30 Kogunemine

10.30-11.00 Kavandatavad muudatused ja väljakutsed MaRus - Tõnis Arjus, Maa- 
ja Ruumiamet

11.00-11.30 Kavandatavad muudatused planeerimisseaduses – Ahto Pahk, 
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium

11.30-11.45 Planeerimise tulipunktid Võru linnas – Diana Vene, Võru 
Linnavalitsus

11.45-12.45 Asustuse suunamine üleriigilise planeeringuga – Anna Semjonova, 
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium ja Pille Metspalu, Hendrikson DGE

12.45-13.45 Lõuna (asukoht omal valikul, lõuna eest igaüks tasub ise)

13.45-14.30 Ühine arutelu - kuidas üleriigilist planeeringut ellu viia ja 
päriselus kasutada

14.30-15.30  Kogemuste vahetamine, õpetussõnade jagamine kolleegidele - iga 
KOV räägib üldplaneeringu koostamise ja selle elluviimise valudest ja 
võludest.

Palume osalemise soovist teada anda hiljemalt 15.10.2025 e-posti aadressile 
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  ja edastada 
osalejate kontaktandmed, misjärel saame saata osalejatele kalendrikutse.

Lugupidamisega

	Kadri Kaska
ruumilise planeerimise peaspetsialist | KOV planeeringute heakskiitmise 
osakond
+372 5625 8775

Maa- ja Ruumiamet
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.maaruum.ee> www.maaruum.ee

Mustamäe tee 51, Tallinn