Subject: 20174 Konuvere-Sulu tee km 2,143 truup
From: Riho Võigemast <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Thu, 14 Aug 2025 11:25:22 +0300

Lugupeetud Transpordiamet

Märjamaa vallas Jõeääre külas teostati 1967.a liigniiske põllumaa 
kuivendamiseks ehitatud  Konuvere-Keskuse1 maaparandussüsteemil 
(maaparandussüsteemi kood: 5111040011510 / ehitise kood: 001) truupide 
uuendamine. 2006.a uuendati 20174 Konuvere-Sulu tee km 2,143 asuv truup ning 
vana betoontruup asendati plasttruubiga D500. Truubi vahetamisel on jäänud 
tähelepanuta olemasolevate drenaažikollektorite suudmete kõrgused kraavi 
põhja suhtes, samuti aastatega kogunenud sette maht kraavis. Pärast 
uuendustööde läbiviimist on tekkinud olukord, kus põlludrenaaži kollektori 
suue on madalamal kui truubi sissevool, mis tekitab paisutust ning on 
takistuseks põllumaa kuivendamisel Miiliaugu (katastritunnus 50402:007:0044) 
kinnistul.

06.08.2025 toimunud paikvaatlusel, kus osalesid Maa- ja Ruumiameti esindaja, 
maaomanik ja Transpordiameti esindajad, jõuti ühisele seisukohale, et 
maaparandussüsteemi sihipärase toimimise tagamiseks Miiliaugu 
(katastritunnus 50402:007:0044) kinnistul on vajalik teostada Konuvere-Sulu 
tee truubi hooldustööd (kirjale lisatud fotoleht hetkeolukorrast). 
Hooldustööde käigus on vajalik Konuvere-Sulu tee truubi km 2,143 sissevoolu 
kõrgust langetada  ~0,47 m. Lähtuda olemasolevast kollektori suudmetoru 
põhjakõrgusest ning arvestada, et suudmetoru põhi peab olema eesvoolu 
põhjast vähemalt 0,20 meetrit kõrgemal. Tagada truubile nõutav kalle.

Maaparandusseaduse § 47 lg 1 järgi on maaparandussüsteemis keelatud 
takistada veevoolu ja paisutada vett, kui selleks puudub käesoleva seaduse § 
50 kohane Maa- ja Ruumiameti luba või kooskõlastus. Enne hooldustöödega 
alustamist, palume maaparandussüsteemi suudmekraavil asuva Konuvere-Sulu 
kõrvalmaantee km 2,143 truubi hooldustööde teostamisest teavitada Maa- ja 
Ruumiametit.

Lugupidamisega

	Riho Võigemast
peaspetsialist-koordinaator

Maaparanduse osakond | Põhja büroo
+372 5457 4166

Maa- ja Ruumiamet
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.maaruum.ee/> www.maaruum.ee

Tallinna mnt 14, 79513 Rapla