Subject: mõned küsimused seoses huvide deklaratsiooni esitamisega:
From: Mari Mägi <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Date: Thu, 4 Jun 2026 13:50:29 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Mul on mõned küsimused seoses huvide deklaratsiooni esitamisega:

Miks ei tule tuludeklaratsioonilt väärtpaberite (aktsiad, robur- ja
indeksfondid) andmed automaatselt üle huvide deklaratsiooni?

Ning kui neid andmeid käsitsi sisestada, siis üle umbes 10 rea ei lase
süsteem sisestada – milles võib probleem olla? Oleks vaja aga sisestada
umbes 200 rida.

Kas on võimalik esitada väärtpaberite andmeid pangast võetud raportina ja
lisada huvide deklaratsiooni juurde (ilma neid süsteemi ükshaaval
sisestamata) ja kuidas seda peaks sel juhul täpsemalt esitama?

Kas kõikide väärtpaberite info tuleb sisestada deklareerimise päeva
seisuga?

Saan aru, et kohustusliku kogumispensioni (II sammas) andmeid ei pea üldse
huvide deklaratsiooni sisestama? Aga kas III samba pensionifondi andmed
tuleb ise käsitsi sisestada (automaatselt ei ole need üle tulnud
tuludeklaratsiooni andmetest)?

Kas see 2023. a juhend kehtib endiselt -
https://www.korruptsioon.ee/sites/default/files/inline-files/hd_taitmise_j
uhend_ametiisikule_2023.pdf

Päikest

Mari Mägi

53238489

siseaudiitor

SMIT