Subject: Tähetorni tn 21k kinnistule tööstus- ja laohoone püstitamiseks projekteerimistingimuste eelnõu avalik väljapanek
From: Alice Laanemägi <[email-masked]>
To: <Undisclosed recipients:>
Date: Mon, 20 Oct 2025 16:36:36 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Nõmme Linnaosa Valitsus avalikustab Tähetorni tn 21k kinnistule tööstus-
ja laohoone püstitamiseks projekteerimistingimuste eelnõu koos
illustreeriva materjaliga (hoone eskiis).

Nõmme linnaosa üldplaneeringu kohaselt asub Tähetorni tn 21k kinnistu
ettevõtlus-, tootmis- ja laondusettevõtete kõrvalfunktsiooniga
juhtotstarbega alal, kus võib kavandada kaubandus-, äri-, teenindus- ja
toitlustusasutusi, büroohooneid, vaba aja veetmise võimalusi pakkuvaid
ettevõtteid ning tootmis-, logistika- ja laohooneid.

Projekteerimistingimuste eesmärk on määrata tingimused Tähetorni tn 21k
kinnistule tööstus- ja laohoone püstitamiseks.

Hoone asukoht on määratud olemasolevate likvideeritavate laohoonete (EHR
kood 101002539) asukohta. Hoone kaugus naaberkinnistu piirist on üldjuhul
4 m. Krundi piirile lähemale kui 4 m ehitamiseks tuleb teha koostööd
naaberkinnistu omanikuga ja koostöö dokumenteerida. Ehitise kaugus
naaberkinnistutest peab olema kooskõlas tuleohutus- ja
insolatsiooninõuetega ning naabrusõigusega.

Nõmme linnaosa üldplaneeringust ja piirkonna analüüsist tulenevalt on
võimalik määrata Tähetorni tn 21k tööstus- ja laohoone ehitisealuseks
pinnaks 2800 m² ja kõrguseks 15 m.

Kohaliku omavalitsuse üksus võib planeerimisseaduse § 125 lõike 5 alusel
lubada detailplaneeringu koostamise kohustuse korral detailplaneeringut
koostamata püstitada või laiendada projekteerimistingimuste alusel
olemasoleva hoonestuse vahele jäävale kinnisasjale ühe hoone ja seda
teenindavad rajatised, kui:

1.	ehitis sobitub mahuliselt ja otstarbelt piirkonna väljakujunenud
keskkonda, arvestades sealhulgas piirkonna hoonestuslaadi;
2.	üldplaneeringus on määratud vastava ala üldised kasutus- ja
ehitustingimused, sealhulgas projekteerimistingimuste aluseks olevad
tingimused, ning ehitise püstitamine või laiendamine ei ole vastuolus ka
üldplaneeringus määratud muude tingimustega.

Projekteerimistingimuste taotluse ja selle lisamaterjalide avalik
väljapanek toimub 03. novembrist kuni 17. novembrini 2024 Nõmme Linnaosa
Valitsuse ruumides, Valdeku tn 13, I korruse fuajees, küsida infoletist.

Projekteerimistingimuste taotlusega nr 2511002/11834 ning Tallinna
Linnaplaneerimise Ameti koostatud projekteerimistingimuste eelnõuga on
võimalik tutvuda veebiaadressil:

https://veeb.tallinnlv.ee/pilv/index.php/s/3G3LSPPoaZKU9wO.

1.	Huvitatud isikul ja isikul, kelle õigusi võib avatud menetluse
korras antav õigusakt puudutada, on õigus esitada menetlust läbiviivale
haldusorganile eelnõu või taotluse kohta ettepanekuid ja vastuväiteid.
Ettepanekute ja vastuväidete esitamise tähtajaks on avaliku väljapaneku
lõppemise kuupäev.
2.	Juhul, kui eelnevas punktis nimetatud tähtaja jooksul ettepanekuid
või vastuväiteid ei esitata, soovib haldusorgan asja arutada ilma avalikku
istungit läbi viimata.

Menetlusosaline loetakse asja arutamisest avalikul istungil loobunuks, kui
haldusorgan on väljapaneku alguses või menetlusest teatamisel teinud
ettepaneku asja arutamiseks ilma avalikku istungit läbi viimata ja
menetlusosaline ei ole ettepanekute ja vastuväidete esitamise tähtajaks
esitanud selle suhtes vastuväiteid (alus haldusmenetluse seaduse § 50
lõige 3).

Info tel 645 7300. Ettepanekud ja vastuväited palume esitada e-posti
aadressil: [email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Parimate soovidega,

Alice Laanemägi

Nõmme arhitekt

Volitatud arhitekt 7

Linnamajanduse osakond

Tel +372 6457300