Subject: Liikumispuudega või pimedat inimest teenindava sõiduki parkimiskaardi väljaandmise tingimused
From: "Sotsiaalministeerium" <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>
Date: Fri, 26 Jun 2026 11:40:32 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Sisestuse kuupäev R, 26/06/2026 - 11:30

Sisestaja: vportal_rest

Sisestatud veebivormi info:

Esitaja nimi
Hannes Vetik

Esitaja e-post
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Pealkiri
Liikumispuudega või pimedat inimest teenindava sõiduki parkimiskaardi 
väljaandmise tingimused

Küsimuse või ettepaneku sisu
Tere

Parkimiskaardi väljaandmist reguleerib sotsiaalministri määrus 
"Liikumispuudega või pimedat inimest teenindava sõiduki parkimiskaardi vorm 
ja väljaandmise tingimused", vastu võetud 23.12.2010 nr 90.

Määruse § 3 lg 2 p 2 kohaselt on väljaandmise aluseks lisaks SKA 
puudeotsusele ka pere- või eriarsti tõend: "isikule, kellel on ajutine 
liikumis- või nägemisfunktsiooni kõrvalekalle, pere- või eriarsti 
väljastatud tõend kõrvalekalde esinemise kohta."

Määruse § 3 lg 4 kohaselt "Ajutise liikumis- või nägemisfunktsiooni 
kõrvalekalde korral antakse parkimiskaart välja funktsiooni kõrvalekalde 
tõenäolise möödumise perioodiks, kuid mitte kauemaks kui 6 kuuks. Ajutise 
parkimiskaardi tähtaega pikendatakse täiendavaks 6 kuuks üksnes pere- või 
eriarsti tõendi alusel."

Küsimus - kas lõikes 4 on mõeldud seda, et pere- või eriarsti tõendi alusel 
on lubatud parkimiskaarti välja anda maksimaalselt kaks korda?

Vallavalitsusse pöörduvad inimesed parkimiskaardi saamiseks perearsti 
tõendiga kolmandat, neljandat korda.
Kas neile on lubatud väljastada parkimiskaart?

Hannes Vetik
sotsiaaltööspetsialist
Jõelähtme Vallavalitsus