Subject: RVS § 66 lõige 7 tõlgendus.
From: Valentia OÜ <[email-masked]>
To: "info - MKM" <[email-masked]>
Date: Tue, 30 Sep 2025 11:03:55 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere.

Soovime õigusselguse huvides saada teie seisukohta seoses Maa-ja Ruumiameti 
poolt korraldatavatele maade rendi ja müügi oksjonile.

Riigivara seadus RVS § 66 lõige 7 ütleb, et Põllumajanduslikul otstarbel 
kasutatava maatulundusmaa sihtotstarbega kinnisasja võõrandamisel või 
kasutamiseks andmisel on võõrandatavat või kasutamiseks antavat maad enne 
enampakkumist viimasena põllumajandusliku kasutuslepingu alusel kasutanud 
või maareformi seaduse § 341 alusel kasutusõigust omanud isikul, kes osales 
enampakkumisel, kuid ei osutunud võitjaks, õigus kinnisasi omandada või 
kasutusse saada enampakkumisel kujunenud hinnaga, kui ta viie tööpäeva 
jooksul enampakkumise tulemuste teatavaks tegemisest arvates kinnitab 
kirjalikult, et kasutab seda õigust. Kui käesolevas lõikes nimetatud 
õigustatud isikuid on mitu, eelistatakse isikut, kes kasutas võõrandatavat 
või kasutamiseks antavat kinnisasja suuremas ulatuses. Kui nimetatud 
kinnisasja suhtes soovivad oma õigust samal ajal kasutada käesoleva 
paragrahvi lõikes 6 ja käesolevas lõikes nimetatud isik, eelistatakse 
viimast.

Soovime teada, et millal on enne enampakkumist ehk millal algab 
enampakkumine?

Kui MaRu korraldab enampakkumise ja avaldab Ametlikes Teadaannetes 
15.09.2025 Riigivara enampakkumise teate ning annab teada, et pakkumisi saab 
elektrooniliselt esitada riigimaa oksjonikeskkonnas aadressil 
riigimaaoksjon.ee <http://riigimaaoksjon.ee>  alates teate avaldamisest kuni 
07.10.2025.
Kas oksjoni alguseks loetakse kuupäeva 15.09.2025, kui saab esitada 
pakkumise antud oksjonil või algab oksjon siis, kui see lõpeb ehk 07.10.2025 
kell 10.00?

Toon ka ühe näite, et kui ettevõte teeb 16.09.2025 ühe pakkumise kinnistule 
ning rohkem ei teegi ühtegi pakkumist ja oksjon lõpeb 07.10.2025 kell 10.00.
Kui enampakkumine algab 07.10.2025 kell 10.00, kas siis see ettevõte ei 
osalenudki oksjonil, kuna nende pakkumine tehti enne 07.10.2025?

Heade soovidega,
Valentia OÜ