Subject: Tartu testala õhuruumi taotluse menelemise seis
From: "Maria Tamm" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Mon, 27 Oct 2025 08:03:53 +0200

Tere.

Kirjutan seoses juuni lõpus Transpordiametile esitatud Eesti Lennuakadeemia 
mehitamata lennunduse testala õhuruumi taotlusega.
Kuna tänaseni ei ole me saanud vastust varasematele päringutele taotluse 
menetluse seisu ja sellega seotud tegevuste kohta, palun selgitust 
järgmistele küsimustele:
- Millises menetlusetapis antud taotlus praegu on?
- Milline on taotluse menetlemise protsess ja edasised tegevused? Sooviksime 
paremini mõista, milliseid samme oodata ja milline on orienteeruv ajakava.
- Kas Transpordiametil on täna teadaolevalt mingeid piiranguid, mis võiksid 
olla olulised õhuruumi analüüsi teostamisel?

Lennuliiklusteeninduse AS on alustanud testala õhuruumi 
aeronavigatsioonilise analüüsi teostamist. Kuna tegemist on meie jaoks 
tasulise tellimustööga, sooviksime teada, kas saame analüüsiga 
plaanipäraselt edasi liikuda või tuleks arvestada võimalike täiendavate 
asjaoludega Transpordiameti poolelt.

Palume tagasisidet taotluse menetluse seisu ja edasise protsessi kohta.

Kõike head,
Maria Tamm

Mehitamata lennunduse valdkonnajuht I UAS Team Lead

Eesti Lennuakadeemia I Estonian Aviation Academy

Lennu 40, Reola küla, Kambja vald, 61707 Tartumaa

Tel +372 551 7899 I [email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.lennuakadeemia.ee <http://www.lennuakadeemia.ee/>

---------- Forwarded message ---------
Saatja: Maria Tamm <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Date: T, 21. oktoober 2025 kell 11:28
Subject: Re: Tartu MÕS testala õhuruum
To: <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, Madis 
Sügis <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Priit Rifk <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >

Tere Eve.

Kirjutan nüüd uuesti seoses ELA MÕS testala õhuruumi taotlusega. Meil oli 
täna EANSiga kohtumine, kus arutasime Tartu testala õhuruumiga seotud 
küsimusi ja leidsime, et edasiminemiseks tuleks teostada detailsem 
aeronavigatsiooniline analüüs. See on tasuline töö ja me oleme valmis 
sellega edasi liikuma. Samas tekkis nii EANSil kui meil küsimus, et kas 
Transpordiamet näeb täna veel mingeid aspekte, mida arvesse võtta, mis 
võivad testala loomist mõjutada. Nimelt, me võime õhuruumi detailse 
analüüsiga alustada ja leida lahenduse, kuid lõpuks tuleb siiski näiteks 
teiepoolne tagasiside, mis võib kogu ala loomisele selles piirkonnas 
piirangu tekitada.
Palun anna teada, mis on täna seoses Tartu MÕS testala osas Transpordiameti 
menetluse osas toimumas ja ette näha. Praegu puudub meil igasugune vastus, 
et meiepoolne taotlus on üldse vastu võetud menetlemiseks. Mida on selles 
osas protsessi osas oodata? Millega peaksime arvestama? Meile oleks oluline 
saadagi mingisugust informatsiooni, et EANSilt analüüs tellida, et ala 
loomiseks vajalike tööde ja tegevustega edasi liikuda.

Kõike head,
Maria Tamm

Mehitamata lennunduse valdkonnajuht I UAS Team Lead

Eesti Lennuakadeemia I Estonian Aviation Academy

Lennu 40, Reola küla, Kambja vald, 61707 Tartumaa

Tel +372 551 7899 I [email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.lennuakadeemia.ee <http://www.lennuakadeemia.ee/>

Kontakt Maria Tamm (<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >) 
kirjutas kuupäeval R, 10. oktoober 2025 kell 08:52:

Tere Eve.

Uurin, et millised on arengud seoses ELA MÕs testala taotlusega? See sai 
juba suve alguses esitatud aga hetkel jääb ebaselgeks, milline on selle 
taotluse menetlemise hetkeseis.
Täiendavalt mainin, et kuna saatsime samad dokumendid ka EANSi, et hoida 
protsessis ühtset infovälja, siis nüüdseks on nad õhuruumi küsimustes 
avaldanud soovi meiega seda teemat lähemalt arutada. Esialgne aeg selleks on 
planeeritud järgmiseks nädalaks.

Kõike head,
Maria Tamm

Mehitamata lennunduse valdkonnajuht I UAS Team Lead

Eesti Lennuakadeemia I Estonian Aviation Academy

Lennu 40, Reola küla, Kambja vald, 61707 Tartumaa

Tel +372 551 7899 I [email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.lennuakadeemia.ee <http://www.lennuakadeemia.ee/>

Kontakt Maria Tamm (<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >) 
kirjutas kuupäeval E, 21. juuli 2025 kell 10:28:

Tere.

Kuna lähen käesoleva nädala keskel paariks nädalaks puhkusele siis lisan 
siia kirjavahetusse ELA poolt MÕS spetsialisti Madis Sügise. Madis on 
järgmisest nädalast tagasi tööl, juhuks kui peaks vahepeal mingeid arenguid 
testala õhuruumi osas olema.

Kõike head,
Maria Tamm

Mehitamata lennunduse valdkonnajuht I UAS Team Lead

Eesti Lennuakadeemia I Estonian Aviation Academy

Lennu 40, Reola küla, Kambja vald, 61707 Tartumaa

Tel +372 551 7899 I [email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.lennuakadeemia.ee <http://www.lennuakadeemia.ee/>

Kontakt Maria Tamm (<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >) 
kirjutas kuupäeval R, 27. juuni 2025 kell 15:18:

Tere Eve.

Saadan Eesti Lennuakadeemia poolt planeeritava Tartu MÕS testala õhuruumi 
puudutava dokumendid, milles on kirjeldatud testalaga seotud õhuruumi 
eraldamine mehitatud lennuliikluse kaitseks. Mehitamata lennunduse jaoks 
sobiva geograafilise piirkonna riskihindamisega tegeleme samal ajal koostöös 
Transpordiameti mehitamata lennunduse osakonnaga edasi, kuid hea meelega 
alustaks protsessi mehitatud lennundusega seotud õhuruumi küsimustes. 
Täiendavast aeronavigatsioonilisest analüüsist tulenevalt oleme valmis 
arutama testala õhuruumi esialgset välja pakutud lahendust ning seda ka 
vajadusel mugandama.

Kõike head,
Maria Tamm

Mehitamata lennunduse valdkonnajuht I UAS Team Lead

Eesti Lennuakadeemia I Estonian Aviation Academy

Lennu 40, Reola küla, Kambja vald, 61707 Tartumaa

Tel +372 551 7899 I [email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.lennuakadeemia.ee <http://www.lennuakadeemia.ee/>