Subject: Selgitustaotlus
From: "Ive Eevel-Kuusmaa" <[email-masked]>
To: "Konkurentsiamet Info - KA" <[email-masked]>
Date: Thu, 27 Aug 2026 12:37:00 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Enamik omavalitsusi annab välja tasuta infolehte, mille eesmärk on kohaliku 
kogukonna teavitamine valla tegevusest, avalike teenuste korraldusest, 
olulistest otsustest, sündmustest ning muudest kohaliku elu küsimustest. 
Samas kasutatakse võimalust avaldada infolehtedes tasulist reklaami ning 
müüa reklaamipinda nii juriidilistele kui füüsilistele isikutele, et 
vähendada kohalikule omavalitsusele lehe väljaandmisega kaasnevaid trüki- ja 
kandekulusid. Nii ka Viimis vallas.

Olles analüüsinud reklaamiseaduse, ebaausa konkurentsi takistamise ja 
ärisaladuse kaitse seaduse ning konkurentsiseaduse sätteid ei nähtu neist 
üheselt, et kohaliku omavalitsuse poolt väljaantavas infolehes reklaamipinna 
pakkumine ja kommertsreklaami avaldamine oleks keelatud, kuid soovime 
vältida olukordi, mis võiksid kaasa tuua konkurentsi kahjustamise või 
konkurentsiseaduse rikkumise.

Eeltoodust tulenevalt palume Konkurentsiameti seisukohta järgmistes 
küsimustes:
1.    Kas kohalikul omavalitsusel on lubatud müüa reklaamipinda ja avaldada 
tasulist kommertsreklaami enda väljaantavas infolehes, mida levitatakse 
üksnes selle omavalitsuse territooriumil?
2.    Kas reklaamipinna müük kohaliku omavalitsuse infolehes läbipaistvatel 
ja võrdsetel tingimustel ehk omavalitsusel on kehtestatud hinnakiri ja 
reklaami avaldamise põhimõtted, on iseenesest konkurentsiõiguslikult 
lubatav?
3.    Kas hinnangu andmisel omab tähtsust asjaolu, et kohaliku omavalitsuse 
kehtestatud reklaamihinnad võivad olla madalamad erameedia väljaannete 
reklaamihindadest?
4.    Kas kohalik omavalitsus peaks (kui jah, siis milliste) 
konkurentsiõiguslike põhimõtete ja piirangutega reklaamipinda müües 
arvestama, et vältida võimalikku konkurentsi kahjustamist või turumoonutust?

Palume võimalusel esitada Konkurentsiameti seisukoht kohaliku omavalitsuse 
väljaantavas infolehes reklaamipinna müümise lubatavuse kohta ning viidata 
peamistele konkurentsiõiguslikele aspektidele, mida omavalitsus sellise 
tegevuse korral peaks arvestama.

Tänan Teid ette vastuse ja selgituste eest.

Lugupidamisega

Ive Eevel-Kuusmaa
vallasekretär
Viimsi vallavalitsus
+372 602 8807

 <http://www.viimsi.ee/> www.viimsi.ee