Subject: Päring Õhtulehelt
From: "Marten Sestverk" <[email-masked]>
To: "press - AKI" <[email-masked]>
Date: Mon, 17 Aug 2026 10:34:52 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!
Kirjutan Õhtulehest seoses Eesti Töötukassa pöördumisega Andmekaitse
Inspektsiooni poole, mis puudutab CVKeskuse tegevust.
Töötukassa kirjeldab pöördumises, et CVKeskus avaldab nende veebilehelt
võetud tööpakkumisi tööandjate teadmata ja nendega kokkulepet sõlmimata
ning kogub nende kaudu kandidaatide isikuandmeid ja dokumente. Töötukassa
väitel ei jõua CVKeskusele esitatud kandideerimisdokumendid tegelikult
tööandjateni.

1.	Kas töövahendaja võib koguda kandidaadi CV-d ja muid isikuandmeid,
kui tal puudub vastava tööandja volitus või kokkulepe?
2.	Kas kandideerijale peab olema selgelt arusaadav, kes tema
isikuandmeid kogub, milleks neid kasutatakse ja kas need edastatakse
tööandjale?
3.	Kas Töötukassa kirjeldatud olukord, kus kandideerija esitab
tööpakkumise kaudu oma andmed ja dokumendid, kuid need tööandjani ei jõua,
võib olla vastuolus isikuandmete töötlemise nõuetega?
4.

	Kas Töötukassa pöördumises kirjeldatud asjaolud annavad alust
juhtumit lähemalt kontrollida või järelevalvemenetlust alustada?

Vastust ootan võimalusel tänase jooksul.

Lugupidamisega
Marten Sestverk