Subject: Ed: Sutlepa 3 laevaring
From: "Mai Kaaberma" <[email-masked]>
To: Päästeamet <[email-masked]>
Date: Fri, 12 Sep 2025 11:32:01 +0300

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere!

Saatsin allpool oleva info ka ohtlikust ehitisest edasi TTJA-le, kuid 
edastan ka Päästeametile. Kuna ehitis on ohtlik, palume ka Päästeameti 
hinnangut, kas Päästeamet saaks olukorra üle vaadata, kas vajalik ajutine 
toestus? Mida teha, sest ekspertiisid, projektid kõik võtavad aega.

Heade soovidega

Mai Kaaberma

Kinnisvarahaldur tase 5 (nr. 221702)

Kinnisvarahooldaja tase 4 (nr. 223307)

Keila Haldus OÜ

+372 5699 1008

Saatja: Mai Kaaberma <[email-masked]>
Saatmisaeg: kolmapäev, 10. september 2025 14:49
Adressaat: [email-masked]' <[email-masked]>
Teema: Ed: Sutlepa 3 laevaring

Tere!

Saadan info edasi, ehk oskate öelda, kuhu või kelle poole peaksin 
korteriühistuna haldurina pöörduma kui ühistu juhatusel ega vallal ei ole 
teadmisi, pädevust ega tahtmist vms sellega tegeleda. Samas olukord tundub 
majaelanikele ohtlik. Aadress Lääne maakond, Lääne-Nigula vald, Sutlepa küla 
/ Sutlep, Sutlepa keskus 3.

Heade soovidega

Mai Kaaberma

Kinnisvarahaldur tase 5 (nr. 221702)

Kinnisvarahooldaja tase 4 (nr. 223307)

Keila Haldus OÜ

+372 5699 1008

Saatja: Arthur Ainsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: kolmapäev, 10. september 2025 14:43
Adressaat: Mai Kaaberma <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Koopia: Heikki Salm <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Sutlepa 3 laevaring

Tere

Täname, et pöördusite Lääne-Nigula Vallavalitsuse poole.

Olles tutvunud Teie poolt esitatud informatsiooniga soovitame Teil tellida 
ehitise auditi. Vallal puudub vastav pädevus ja kompetents, et teostada 
ehituskonstruktsioonide ekspertiisi. Kohalik omavalitsus teostab 
ehitusjärelevalvet oma haldusterritooriumil ehitustegevuse üle. Kontrollides 
ehituslubade ja samuti ehitiste kasutuslubade olemasolu. Kohalik omavalitsus 
kontrollib ehitusprojektide ja mõõdistusprojektide nõuetele vastavust, 
kontrollib lubade ja kooskõlastuste olemasolu ja teeb vajadusel 
ettekirjutusi.

Samuti toimub kohaliku omavalitsuse poolt ehitusjärelevalve ka ehitise 
kasutusloa taotlemisel, kaasates sageli ka riikliku järelevalvet teostavaid 
ametkondi nagu näiteks Päästeamet või muid asutusi, olenevalt ehitise 
eripärast.

Omanikujärelevalve peab tagama ehitise omanik kaasates selleks vajadusel 
vastava pädevusega isikuid.

Soovitame Teil pöörduda Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti poole. 
Lisan lingi Ehitiste ohutus | Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet 
<https://www.ttja.ee/eraklient/ohutus/koduohutus/ehitiste-ohutus>

Lugupidamisega,

Arthur Ainsaar

Ehitusspetsialist

Tel: +372 5190 6686

E-post:  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]

 <http://www.laanenigula.ee/> www.laanenigula.ee

From: Mai Kaaberma <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, September 10, 2025 10:53 AM
To: Arthur Ainsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Sutlepa 3 laevaring

Tere!

Telefonivestluse jätkuks saadan fotod Sutlepa keskus 3 korteriühistu keldri 
laevaringu kohta.

Korteriühistu juhatus on väljendanud seisukohta, et laetalade tugevdamine 
või remont on ainult ühe trepikoja korteriomanike kohustus. Seaduse järgi 
see aga nii ei ole. Korteriühistu ülesanne on tagada kaasomandi korrashoid, 
sealhulgas hoone konstruktsioonide hooldus ja ohutus. Laetalad kuuluvad 
hoone konstruktsioonide hulka ning nende korrashoiu eest vastutab ühistu 
tervikuna, mitte üksnes üksikud korteriomanikud.

Palume Lääne-Nigula vallavalitsuse ehitusjärelevalvel olukord kohapeal üle 
vaadata ning hinnata, kas laekonstruktsioon on korteriomanike ja elanike 
ohutuse tagamiseks piisavas seisukorras.

Heade soovidega

Mai Kaaberma

Kinnisvarahaldur tase 5 (nr. 221702)

Kinnisvarahooldaja tase 4 (nr. 223307)

Keila Haldus OÜ

+372 5699 1008