Subject: FW: Rae vald Lagedi alevik Jõe tn 1 kinnistu ja lähiala detailplaneeringust
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 18 May 2026 09:42:28 +0300

Palun reg

From: Ille Tops <[email-masked]>
Sent: Wednesday, May 13, 2026 11:07 AM
To: Krista Einama <[email-masked]>
Subject: Rae vald Lagedi alevik Jõe tn 1 kinnistu ja lähiala
detailplaneeringust

Tere

Palun selgitage veidi Transpordiameti seisukohta seoses Rae vald Lagedi
alevik Jõe tn 1 kinnistu ja lähiala detailplaneeringu eskiisi
mittekooskõlastamisega. Mul ja planeerijal tekkis väike segadus sellega
seoses. Nimelt Transpordiameti 10.01.2025 kirjas nr 7.2-2/25/135-2
„Seisukohtade väljastamine Rae vald Lagedi alevik Jõe tn 1 kinnistu ja
lähiala detailplaneeringu koostamiseks“ on punktis 2.2 välja toodud
järgmine:

Jalakäijate ohutuse tagamiseks siduda Jõe tänava kergliiklustee
tõmbepunktidega sh väljaspool planeeringuala ning ühendada
bussipeatustega. Näha ette ristmikule ohutu teeületuskoht. Riigitee äärde
kergliiklustee kavandamisel tuleb jalakäijate ohutuse tagamiseks
kergliiklusteed eraldada sõiduteest ohutusribaga, mille minimaalse laiuse
valikul lähtuda normide lisa 1 tabelist 41.

Palun täpsustage, mida pidasite silmas lausega „Näha ette ristmikule ohutu
teeületuskoht.“?

Planeerija kandis joonisele ristmiku perspektiivse teeületuskoha ehk
ülekäiguraja. Kas ristmiku all mõeldi sellist lahendust, mille joonistasin
kollase värviga, ehk Jõe tn turvaline ületamine kergliiklusteelt, mis
viiks bussipeatusesse? Samas puudub jällegi tõmbepunktidesse (rongipeatus,
kool jm) jõudmiseks ohutu Lagedi-Peningi-Aruküla tee ületamise koht.

Transpordiameti 13.04.2026 kirjas nr 7.2-2/26/135-4 „Rae vald Lagedi
alevik Jõe tn 1 kinnistu ja lähiala detailplaneeringu kooskõlastamata
jätmine“ on punktis 3 välja toodud:

Palume eemaldada perspektiivne ülekäigurada ja liikluspeegli märkus
põhijooniselt, liiklusmärke ja märgistust ei lahendata detailplaneeringu
staadiumis. Teadaolevalt ei ole liikluskorralduse muudatus tee omanikuga
kooskõlastatud.

Palun arvamust, milline lahendus oleks Transpordiameti jaoks sobiv?

Lugupidamisega

Ille Tops
planeeringute menetleja

Rae Vallavalitsus

Telefon: 5697 7182

E-mail: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

Veeb:  <http://www.rae.ee/> www.rae.ee