Subject: FW: Selgitustaotlus_28.09.2024
From: "Dagmar Agu-Kruusmaa" <[email-masked]>
To: "Martin" <[email-masked]>
Cc: "Maarika Rump" <[email-masked]>
Date: Tue, 29 Oct 2024 15:23:18 +0200

Teie: 28.09.2024

Meie: 3.3-6/24/16887-2

Tere,

Esitasite Transpordiametile 28.09.2024 selgitustaotluse, milles palute 
täpsustada, milliseid isikud peetakse silmas NCASP punktis 0.7.10 nimetatud 
lennundusjulgestusega seotud tööülesandeid täitvate isikute all. Samuti 
soovite teada, kas selliste isikute hulka kuuluvad ka nt lennuettevõtjate 
meeskonnaliikmed, kes tagavad õhusõiduki kaitsemeetmete rakendamise, 
meeskonnaliikmed või muu personal kes vastutab õhusõiduki läbiotsimise eest, 
kauba ja posti kaitse eest jms meetmeid rakendavad isikud, samuti palute 
täpsustada mil viisil suhestub mõiste „lennundusjulgestusega seotud 
tööülesandeid täitvate isikute töölevõtmine“ - LennS § 46(18) lõikega 3.

Vastuseks Teie kirjale märgime, et Teie poolt viidatud mõiste 
„lennundusjulgestusega seotud tööülesandeid täitvad isikud“ oli kasutusel 
Majandus- ja kommunikatsiooniministri 31.05.2005 määruses nr 61 „Nõuded 
lennundusjulgestusega seotud tööülesandeid täitva isiku koolitusele ja 
kvalifikatsioonile ning lennundusjulgestusega seotud tööülesandeid täitva 
isiku valiku ja lennundusjulgestusalase läbivaatuse teostaja tunnustamise 
kord“, mis on tunnistatud kehtetuks 01.03.2015. Kahetsusväärselt esineb 
julgestusalastes dokumentides ning ka õigusaktides ühtlustamata 
terminoloogiat ning mõisted ei ole läbivalt uuendatud, sh ka NCASP peatükis 
0.7. NCASP punkt 0.7 alusel tuleb tööle võtta eelkõige isikud (sh järgida 
vastavust LennS § 46(18) lõikele 3),  kes peavad olema Transpordiameti poolt 
tunnustatud vastavalt Lennundusseaduse § 46(18) ning hakkavad täitma sama 
paragrahvi lõikes 1 nimetatud julgestusalaseid ülesandeid.

Lugupidamisega

Dagmar Agu-Kruusmaa

Juhataja

Lennundusjulgestuse osakond

Lennundusteenistus

+372 58530776

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Transpordiamet

Lõõtsa 5 / 11415Tallinn

From: Martin <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Saturday, September 28, 2024 4:17 PM
To: Transpordiamet <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Selgitustaotlus_28.09.2024

28.09.2024

Tere,

Transpordiameti peadirektori üldkorraldusega antud Eesti tsiviillennunduse 
julgestuskäsiraamatu (NCASP) punkt 0.7.10 sätestab nõuded 
lennundusjulgestusega seotud tööülesandeid täitvate isikute töölevõtmisele. 
Kuna viidatud mõiste on nii LennS tasandil kui ka NCASP defineerimata 
(veelgi enam - LennS säte, mis sellist mõistet tunneb on kehtetuks 
tunnistatud juba 2015 aastal), siis palun täpsustada, milliseid isikud 
konkreetsel juhul silmas peetakse? Kas selliste isikute hulka kuuluvad ka nt 
lennuettevõtjate meeskonnaliikmed, kes tagavad õhusõiduki kaitsemeetmete 
rakendamise, meeskonnaliikmed või muu personal kes vastutab õhusõiduki 
läbiotsimise eest, kauba ja posti kaitse eest jms meetmeid rakendavad 
isikud?

Lisaks palun täpsustada, mil viisil suhestub eeltoodud mõistega - 
lennundusjulgestusega seotud tööülesandeid täitvate isikute töölevõtmine - 
NCASP punktis 0.7.10.1.1 viidatud LennS § 4618 lõige 3, arvestades, et 
konkreetse säte reguleerib LennS kohaselt julgestusmeetmeid kohaldava isiku 
tunnustustamisele seatud nõudeid?

Vastuse eest tänades ja lugupidamisega,

Martin Kiuru

AVSEC Solutions OÜ

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.