Subject: RE: 1750 / Sarapuu ja Pähkli DP ala infrastruktuuri PP_v02
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: Toomas Naelapää <[email-masked]>
Date: Fri, 20 Jun 2025 11:01:49 +0300

Tere

Vaatasin põgusalt tähelepanekutele esitatud vastused üle ning esitan 
täpsustused.

Juhin tähelepanu, et asendiplaanid palume koostada, selliselt et 
asendiplaanilt oleks üheselt mõistetavalt võimalik välja lugeda, mis 
sügavusele ja mis kaitsetorru tehnovõrk rajatakse vastavates lõikudes. Seega 
palume ristumised kergliiklusteega, mahasõiduga, kraavide ja truupidega 
kajastada vastavad sügavuse ja kaitsetorude andmed nn noolega kastis 
asendiplaanil. Antud asjaolu vähendab hilisemaid möödaehituse probleeme TRAM 
maaüksusel.

*	Meie hinnangul antud pakutud lahendus oleks sobivam, sest sellisel juhul 
oleks oht riigitee konstruktsioonide kahjustumisele väiksem. Võimalusel 
palume lähtuda antud lahendusest.

*	Vee- ja kanalisatsiooni projekti koosseisus palume esitada kindlasti 
eraldi ristmeväljajoonis.

*	Veetorustiku ja sidetrassi paiknemise osas oleme reeglina palunud 
arendusega külgneval alal arendusega seotud tehnovõrgud planeerida ikkagi 
arenduse alale, väljapoole TRAM maaüksust.

Juhul kui antud tehnovõrkude nihutamine arenduse alale ei ole tõesti 
võimalik, siis palume tehnovõrgud nihutada maksimaalselt kinnistu piirile 
(0,5m piirist). Samuti veetorustiku osas saate ristumise mahasõiduga 
teostada ka väljapool TRAM maaüksusel nn diagonaalis.

Antud sidetrassi ja veetorustiku osas tuleb TRAM maaüksusel jälgida min 
sügavuse, kaitsetorude nõudeid (sh ristumisel mahasõiduga, kergliiklusteega 
tuleb veetorustik rajada täiendavasse hülssi)

*	Vee ja kanalisatsiooniprojekti asendiplaanil palume kajastada samuti 
avatud kaeve kontuurid TRAM maaüksusel. Hetkel vastavad kontuurid puuduvad.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Toomas Naelapää <[email-masked]>
Sent: Tuesday, June 17, 2025 5:01 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Cc: Gerd Herman Veeber <[email-masked]>; Martin Mäsak 
<[email-masked]>
Subject: RE: 1750 / Sarapuu ja Pähkli DP ala infrastruktuuri PP_v02

Tere,

Esitan projekteerija vastused 16.06 tehnovõrkude tähelepanekutele.

Lisaks manustan asendiplaanide dwg- d.

Kogu projektdokumentatsioon nii pdf kui dwg failid on lingil

 <https://www.dropbox.com/scl/fo/d83ddhvufw64fft36vpyj/h?rlkey=dpdovmrzodxs49zxzli859huj&dl=0> 
https://www.dropbox.com/scl/fo/d83ddhvufw64fft36vpyj/h?rlkey=dpdovmrzodxs49zxzli859huj&dl=0

Palun võimalikult kiiret tagasisidet meie vastustele ja selgitustele.

Plaan on sel nädalal viimased täiendused ja korrektuurid sisse viia.

Lugupidamisega

Toomas Naelapää

From: Laur Kõiv <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, June 17, 2025 10:43 AM
To: Toomas Naelapää <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: 1750 / Sarapuu ja Pähkli DP ala infrastruktuuri PP_v02

Tere

16.06.2025 edastasin vastavad tähelepanekud EHR andmebaasi antud projektide 
osas.

Tähelepanekud on leitavad ka TRAM dokumendihaldusüsteemist.

Transpordiameti avalik dokumendiregister 
<https://adr.rik.ee/transpordiamet/dokument/17102693>

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Toomas Naelapää <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, June 17, 2025 10:37 AM
To: Laur Kõiv <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Arvo Täks <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Daniela Živel│GloReal Kinnisvara <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; German Randla│GloReal Kinnisvara 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Martin Mäsak 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: 1750 / Sarapuu ja Pähkli DP ala infrastruktuuri PP_v02

Transpordiamet

Lp. hr. Laur Kõiv

06.06 laekus TRAM menetleja Krista Einama heakskiit Sarapuu ja Pähkli DP ala 
infrastruktuuri teede põhiprojektile (ilma tehnovõrkude ja valgustuseta).

Küsimus: Millal on oodata kooskõlastust tehnovõrkude põhiprojektile?

1.	Infoks, vaade EHRi lehele (ehitusloa taotlus teeprojektile ja 
tehnovõrkudele). Sealhulgas 1750_PP_ELT kaustas sisaldub ka TRAMi nõutud 
Sarapuu tee ja riigitee 11304 ristumiskoha valgustus.

2.	Juhul kui on tõrkeid EHRi rakendusega, siis tervikprojekt (teed ja 
tehnovõrgud) on vaadeldav/allalaetav lingilt:

 <https://www.dropbox.com/scl/fo/d83ddhvufw64fft36vpyj/h?rlkey=dpdovmrzodxs49zxzli859huj&dl=0> 
https://www.dropbox.com/scl/fo/d83ddhvufw64fft36vpyj/h?rlkey=dpdovmrzodxs49zxzli859huj&dl=0

Lugupidamisega

Toomas Naelapää

Projekti juht

Novarc Group AS | A.H.Tammsaare tee 92, Tallinn 13423, Eesti

M: +372 503 9587 | T: +372 626 0038

 <mailto:[email-masked]%3cmailto:[email-masked]> 
[email-masked]<mailto:[email-masked]> | 
<http://www.novarc.ee%3chttp:/www.novarc.ee/> 
www.novarc.ee<http://www.novarc.ee/>

From: Krista Einama < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Friday, June 6, 2025 1:57 PM
To: Toomas Naelapää < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Cc: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: 1750 / Sarapuu ja Pähkli DP ala infrastruktuuri PP_v02

Tere,

Annan tagasisidet teeprojektile ilma tehnovõrkudeta.

Teeprojekti osas märkused puuduvad.

Leppisime Transpordiameti poolse tehnovõrkude kooskõlastajaga Laur Kõiv’ga 
kokku, et kooskõlastan teeprojekti mahus, mis on ilma tehnovõrkudeta, sh 
teevalgustuseta.

Seega kõik tehnovõrgud tuleb kooskõlastada läbi ehitusregistri menetluse, 
kus minu hinnangul valgustust kooskõlastamiseks esitatud ei ole.

Teeprojekt saab heakskiidu, st täiendavaid märkusi ei ole ja saaksime 
huvitatud isikuga minna lepingusse, mis annab õiguse teedeosa 
väljaehitamiseks riigitee alusel maal ilma tehnovõrkudeta.

Palun esitada esindaja kontaktandmed, kes on kinnistute omanik või omab 
õigust juriidilise isikuna õigust sõlmida ristmiku ehitamise leping. Palun 
nime, telefoni ja e-aadressi.

Lepingu sõlmimiseks palun saatke allkirjastatult vaid riigitee alusele maale 
jääv teedeosa lahendus, mis on lepingu lisa ja oleks optimaalses mahus. 
Peale lepingu sõlmimist ja ehitusregistris tehnovõrkude osa kooskõlastamist 
riigitee alusel maal koos katete taastamisega saab Transpordiamet 
kooskõlastada ehitusloa eelnõu.

Tänades koostöö eest.

Krista Einama

Kooskõlatuste üksus

From: Toomas Naelapää < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Monday, June 2, 2025 5:08 PM
To: Krista Einama < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Cc: Martin Mäsak < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>; 
German Randla│GloReal Kinnisvara < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: FW: 1750 / Sarapuu ja Pähkli DP ala infrastruktuuri PP_v02

Tere,

Tunneme huvi (eeskätt tellija/arendaja Sarapuu Krundid OÜ), kas TRAM on 
asunud läbi vaatama Sarapuu-Pähkli korrigeeritudprojekti.

Millal on oodata tagasisidet kooskõlastuse näol?

Lugupidamisega

Toomas Naelapää

From: Toomas Naelapää
Sent: Monday, May 26, 2025 1:44 PM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Cc: Krista Einama < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: 1750 / Sarapuu ja Pähkli DP ala infrastruktuuri PP_v02

Esitan Transpordiametile  korduskooskõlastamiseks Sarapuu ja Pähkli DP ala 
infrastruktuuri teede PP, sh ristumiskoht riigitee 11304 Aruküla-Kostivere 
km 2,63.

Projektdokumentatsiooni digikonteiner on salvestatud ja allalaetav 
alljärgneval lingil

 <https://www.dropbox.com/sh/29ygonc3tp3dd14/AACQDNGQDDyjsgt2Q0Uq_Kp3a?dl=0> 
https://www.dropbox.com/sh/29ygonc3tp3dd14/AACQDNGQDDyjsgt2Q0Uq_Kp3a?dl=0

PP on korrigeeritud vastavalt TRAM tehnovõrkude 17.04.2025 ja 30.04.2025 
tähelepanekutele ning maade osakonna tähelepanekutele 12.05.2025.

Lugupidamisega

Toomas Naelapää

Projekti juht

Novarc Group AS | A.H.Tammsaare tee 92, Tallinn 13423, Eesti

M: +372 503 9587 | T: +372 626 0038

 <mailto:[email-masked]%3cmailto:[email-masked]> 
[email-masked]<mailto:[email-masked]> | 
<http://www.novarc.ee%3chttp:/www.novarc.ee/> 
www.novarc.ee<http://www.novarc.ee/>