Subject: FW: Vastus päringule: ajutise bränditud merekonteineri paigaldamine 2 Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa tee kinnistule
From: "Melika Alliksoo" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 20 May 2026 09:20:55 +0300

From: Jana Prost <[email-masked]>
Sent: Wednesday, May 20, 2026 8:52 AM
To: Melika Alliksoo <[email-masked]>
Subject: FW: Vastus päringule: ajutise bränditud merekonteineri paigaldamine 
2 Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa tee kinnistule

Tere,

Palun registreerida veel üks tööülesanne infopäringuna.

Parimat

Jana

From: Asko Arumäe <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, May 4, 2026 2:41 PM
To: Jana Prost <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Vastus päringule: ajutise bränditud merekonteineri paigaldamine 
2 Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa tee kinnistule

Tere Jana,

Tänan kiire vastuse eest. Soovin esitada uue päringu võimalusega paigaldada 
ajutiselt bränditud ettevõttelogoga merekonteiner kinnistule Rukki tee 4 
(65301:001:2916), maantee kaitsevööndisse.

Soovitud lahenduse põhiandmed on järgmised:

•           asukoht: kinnistu Rukki tee 4 (65301:001:2916)

•           kavandatav paiknemine: maanteekaitsevööndi piiril - 
https://xgis.maaamet.ee/xgis2/page/link/A7qsFiw

•           kasutusotstarve: ettevõtte logoga bränditud merekonteiner / 
eksponeerimislahendus

•           mõõtmed: pikkus 12 m, kõrgus 8,7m, laius 2,35 m – visand lisatud 
manuses

•           kavandatav kasutusperiood: ajutiselt 5 aastaks

Palun Teie seisukohta, kas kirjeldatud lahendus on nimetatud asukohas 
põhimõtteliselt lubatav ning milline oleks korrektne menetluskäik ja nõutav 
dokumentatsioon Transpordiameti vaatest.

Palun täpsustada eelkõige:

1.         Kas sellise objekti paigaldamine maanteekaitsevööndi piirile on 
põhimõtteliselt lubatav;

2.         Milliseid kooskõlastusi, projekte, skeeme või lisamaterjale tuleb 
taotlusele lisada;

4.         Kas Transpordiametil on võimalik anda esmase hinnangu alusel 
seisukoht enne detailsema projektdokumentatsiooni koostamist.

Ette tänades ja Teie tagasisidet oodates.

Parimate soovidega / Best regards

ASKO ARUMÄE

Country Development Manager

T. +372 555 79550

E. [email-masked] <mailto:[email-masked]>

From: Jana Prost <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, April 7, 2026 11:47 AM
To: Asko Arumäe <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Vastus päringule: ajutise bränditud merekonteineri paigaldamine 2 
Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa tee kinnistule

You don't often get email from [email-masked] 
<mailto:[email-masked]> . 
<https://aka.ms/LearnAboutSenderIdentification> Learn why this is important

Lp Asko Arumäe

Täname Teid Transpordiameti poole pöördumise eest.

Olete esitanud infopäringu võimaluse kohta paigaldada ajutiselt ettevõtte 
logoga bränditud merekonteiner Harju maakonnas Rae vallas Kurna külas 2 
Tallinn–Tartu–Võru–Luhamaa tee kinnistule (katastritunnus 65301:001:4152). 
Kinnistu kuulub Eesti Vabariigile, on Kliimaministeeriumi valitsemisel ja 
Transpordiameti volialas.

Käsitleme Teie pöördumist infopäringuna ning anname selgitusi lähtudes 
kehtivatest planeeringutest, ehitusseadustikust, liiklusseadusest ning 
kliimaministri 17.11.2023 määrusest nr 71 
<https://www.riigiteataja.ee/akt/122112023009>  „Tee projekteerimise normid“. 
Käesolev vastus ei ole haldusakt, s.t. see ei tekita pooltele õigusi ega 
kohustusi ning asjaolude või õigusaktide muutumisel võivad Transpordiameti 
seisukohad muutuda.

Vastavalt ehitusseadustiku § 71 lg 2 on Euroopa teedevõrgu maantee 
kaitsevööndi laius mõlemal pool äärmise sõiduraja välimisest servast 50 
meetrit. Esitatud asendiplaani kohaselt on merekonteiner kavandatud riigitee 
alusele maale ning kahe rahvusvahelise TEN-T tee riigitee nr 2 
Tallinn–Tartu–Võru–Luhamaa (E263) ja riigitee nr 11 Tallinna ringtee (E265) 
kaitsevööndite piirialale.

Seisukoha kujundamiseks oleme kaasanud piirkonna liikluskorraldaja. Edastame 
Teile kokkuvõtte saadud sisendist.

1.      Selgitame, et kavandatud asukoht paikneb suure liikluskoormusega ja 
liiklusohutuse seisukohalt keerulises sõlmes. Sellisesse asukohta liiklejate 
tähelepanu hajutava ning pilkupüüdva reklaamielemendi paigaldamine ei ole 
lubatav.

Vastavalt liiklusseaduse § 53 lg 1 ja lg 2 ei tohi tee kaitsevööndisse 
paigaldada liiklusväliseid teabevahendeid, mis võivad ohustada 
liiklusohutust.

Lisaks tuleneb ehitusseadustikust § 72 lg 1 p 1, et tee kaitsevööndisse on 
keelatud paigaldada liiklejat häirivaid reklaami- ega teabevahendeid.

Teabevahend ei tohi:

*	eksitada liiklejat ega varjata liikluskorraldusvahendeid;
*	raskendada liiklusmärkide eristamist;
*	pimestada ega hajutada liikleja tähelepanu;
*	piirata nähtavust ristmikel.

2.      Täiendavalt märgime, et piirkonnas on kavandamisel olulised 
taristuarendused:

*	koostamisel on Jüri liiklussõlme ümberehituse eskiisprojekt;

*	naaberkinnistul on koostamisel Põllukivi kinnistu (katastritunnus 
65301:001:3115) detailplaneering (DP1025).

Sellest tulenevalt on vajalik tagada riigimaa kasutamise paindlikkus ning 
välistada lahendused, mis võivad takistada tulevasi ehitus- ja 
arendustegevusi.

3.      Tulenevalt maakatastriseaduse § 18¹ lg 5 on transpordimaa 
sihtotstarbeks liiklemiseks ja transpordiks kasutatav maa ning see ei hõlma 
äritegevust.

Riigivaraseaduse § 15 lg 1 p 1 kohaselt võib riigivara anda kasutamiseks 
üksnes juhul, kui see ei ole vajalik riigivara valitseja ülesannete 
täitmiseks. Sama paragrahvi lg 2 kohaselt ei anta riigivara kasutamiseks, 
kui see raskendaks oluliselt vara sihtotstarbelist kasutamist või muudaks 
selle võimatuks.

Transpordiameti hinnangul on kõnealune kinnisasi vajalik riigiteede 
toimimise ja arendamise tagamiseks ning seetõttu ei ole võimalik seda anda 
otsustuskorras kasutusse ärilisel eesmärgil.

Arvestades eeltoodut ei nõustu Transpordiamet:

*	ajutise ega püsiva merekonteineri (reklaamkandja) paigaldamisega 
kavandatud asukohta;
*	riigimaa kasutusse andmisega ega rentimisega;

*        liiklusvälise tegevuse loa väljastamisega.

Kinnistu on vajalik riigi ülesannete täitmiseks ning seotud Jüri 
liiklussõlme ja riigiteede arendamisega, mistõttu selle kasutusse andmine ei 
ole kaalumisel.

Lugupidamisega

Jana Prost

Peaspetsialist

Planeerimise osakonna kooskõlastuste üksus

+372 57 924 753

Valge 4 / 11413 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Asko Arumäe <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, March 23, 2026 11:13 AM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Cc: [email-masked] 
<mailto:[email-masked]>
Subject: Päring transpordimaa kasutamise võimalikkuse kohta – ajutine 
bränditud merekonteiner kinnistul 2 Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa tee

Tere!

Soovin esitada eelpäringu seoses võimalusega paigaldada ajutiselt bränditud 
ettevõttelogoga merekonteiner kinnistule 2 Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa tee 
(65301:001:4152), mille valitsejaks on märgitud Kliimaministeerium ning 
volitatud asutuseks Transpordiamet.

Soovitud lahenduse põhiandmed on järgmised:

*	asukoht: kinnistu 2 Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa tee (65301:001:3116)
*	kavandatav paiknemine: maanteekaitsevööndi piiril - 
<https://xgis.maaamet.ee/xgis2/page/link/mmiGKjL> 
https://xgis.maaamet.ee/xgis2/page/link/mmiGKjL
*	kasutusotstarve: ettevõtte logoga bränditud merekonteiner / 
eksponeerimislahendus
*	mõõtmed: pikkus 13,5 m, kõrgus 2,9 m, laius 2,5 m
*	kavandatav kasutusperiood: ajutiselt 5 aastaks

Palun Teie seisukohta, kas kirjeldatud lahendus on nimetatud asukohas 
põhimõtteliselt lubatav ning milline oleks korrektne menetluskäik ja nõutav 
dokumentatsioon Transpordiameti vaatest.

Palun täpsustada eelkõige:

1.	Kas sellise objekti paigaldamine maanteekaitsevööndi piirile on 
põhimõtteliselt lubatav;
2.	Milliseid kooskõlastusi, projekte, skeeme või lisamaterjale tuleb 
taotlusele lisada;
3.	Kas lisaks Transpordiameti kooskõlastusele või loale on vajalik eraldi 
riigimaa kasutusõiguse leping või muu kokkulepe;
4.	Kas Transpordiametil on võimalik anda esmase hinnangu alusel seisukoht 
enne detailsema projektdokumentatsiooni koostamist.

Ette tänades ja Teie tagasisidet oodates.

Parimate soovidega / Best regards

ASKO ARUMÄE

Country Development Manager

T. +372 555 79550

E.  <mailto:[email-masked]> [email-masked]