Subject: Regina Sergejevale – Narva „Sotsiaalne kiirabi“ pilootprojekti rahastamise võimalus
From: "Yulia Tarasova" <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>
Date: Thu, 20 Aug 2026 17:56:55 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere, proua Sergejeva

Pöördun Teie poole ITRAKA OÜ nimel seoses Õiglase Ülemineku Fondi meetmega 
„Ühiskondlikku muutust toetavate sotsiaal- ja tervishoiuteenuste arendamine 
Ida-Virumaal“.

ITRAKA OÜ on Narvas ja Ida-Virumaal sotsiaalteenuseid osutav ettevõte ning 
oleme välja töötamas uut pilootteenust „Sotsiaalne kiirabi“, mille eesmärk 
on pakkuda Narva elanikele kiiret sotsiaalset abi kodus olukordades, kus 
inimene vajab kiiret kõrvalabi, kuid tegemist ei ole meditsiinilise 
hädaolukorraga ja kiirabi kutsumine ei ole vajalik.

Teenuse raames saaks hooldustöötaja reageerida näiteks olukordadele, kus 
eakas või abivajav inimene vajab kiiresti abi hügieenitoimingutes, mähkme 
vahetamisel, riietumisel, voodisse või voodist liikumisel, söömisel või 
joomisel või muus igapäevases toimingus, mida inimene ise ajutiselt teha ei 
suuda.

Pilootprojekti kavandatav kestus on 6 kuud ning esialgne võimekus kuni 50 
väljakutset kuus ehk kuni 300 väljakutset pilootperioodi jooksul. Teenust 
kavandame esimeses etapis Narva linna territooriumil.

Esialgse majandusmudeli järgi oleks kuuekuulise piloodi arvestuslik 
kogumaksumus ligikaudu 12 900 eurot. Soovime välja töötada rahastusmudeli, 
milles võiksid võimalusel osaleda nii väline toetusmeede kui ka Narva linn 
ning vajaduse korral osaliselt teenuse kasutaja.

Palume Teie hinnangut, kas sellise uue operatiivse sotsiaalteenuse 
piloteerimine võiks sobituda meetme „Ühiskondlikku muutust toetavate 
sotsiaal- ja tervishoiuteenuste arendamine Ida-Virumaal“ eesmärkidega või 
mõne muu praegu või lähiajal rakendatava toetusvõimalusega.

Samuti oleksime tänulikud, kui saaksite täpsustada:

1.	kas sellise pilootprojekti rahastamine on 2026.–2027. aastal veel 
võimalik;
2.	kas projekti algatajaks või taotlejaks peaks olema Narva Linnavalitsus 
või Ida-Virumaa Omavalitsuste Liit;
3.	kas ITRAKA OÜ võiks osaleda projektis teenuse väljatöötaja ja 
teenuseosutajana;
4.	kas projekti puhul oleks võimalik kombineerida fondi toetust, Narva linna 
kaasfinantseeringut ja teenuse kasutaja omaosalust.

Oleme valmis saatma Teile projekti lühikontseptsiooni, esialgse 
majandusmudeli ja pilootteenuse kirjelduse ning vajadusel projekti 
kohtumisel lähemalt tutvustama.

Lugupidamisega

Yulia Tarasova
ITRAKA OÜ
juhatuse liige