Subject: FW: FW: Ajutiste mahasõitude tingimused
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Thu, 10 Apr 2025 10:27:45 +0300

Tee.

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades

Merike

From: Eskolar eskolar <[email-masked]>
Sent: Thursday, April 10, 2025 10:13 AM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: Re: FW: Ajutiste mahasõitude tingimused

Tere

Saadame Teile ajutise ristumiskoha ehitamise taotluse digitaalselt 
allkirjastatud konteineris, kuhu on lisatud ka naaberkinnistu digitaalselt 
allkirjastatud omanike volikiri.

Lugupidamisega,

Hilmar Minski

Eskolar OÜ

Kontakt Merike Joonsaar (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval K, 9. 
aprill 2025 kell 09:26:

Tere.

Olete pöördunud Transpordiameti poole kahe ajutise mahasõidu rajamise 
sooviga. Ühtlasi soovite nõudeid alaliste mahasõitude projekteerimiseks 
samadesse asukohtadesse.

Käesoleva kirjaga annan Teile infot  mahasõidu (edaspidi ristumiskoht) 
rajamiseks riigiteelt 13111 Kauksi-Vasknarva tee ühiseks juurdepääsuks 
Remmelga ja Kanarbiku kinnistutele Smolnitsa külas Alutaguse vallas 
Ida-Virumaal.

Teise soovitud ristumiskoha kohta (Tartu maakond Tartu vald Kobratu küla 
Pärna kinnistu) annab Teile eraldi kirjaga infot Transpordiameti vastava 
piirkonna spetsialist Herkki Rõõm.

Vastame Teile infopäringu korras. Infopäringuna anname selgitusi vastavalt 
piirkonnas kehtivate planeeringute põhimõtetele ja kliimaministri 17.11.2023 
määruse nr 71 „Tee projekteerimise normid“ (edaspidi normid) nõuetele.

Infopäringu vastuskiri ei ole haldusakt, st kummalegi kirja osapoolele ei 
teki sellest õigusi ega kohustusi.

Kui soovite taotleda juurdepääsu olemasolevale katastriüksusele selle tänase 
sihtotstarbe teenindamiseks (näiteks põllutehnika juurdepääsuks 
maatulundusmaale), siis anname nõuded maaomaniku või tema volitatud esindaja 
taotluse alusel.

Üldiseks selgituseks, et Transpordiamet lähtub ristumiskoha asukoha sobivuse 
hindamisel normides toodust. Normid sätestavad nii ristumiskohtade vähima 
lubatud vahekauguse kui nõutavad nähtavusala parameetrid.

Remmelga (katastritunnus 12201:002:0352) ja Kanarbiku (katastritunnus 
12201:002:0351) kinnistud külgnevad riigi kõrvalmaanteega 13111, mille 
liiklussagedus on 100 sõidukit ööpäevas, kehtib kiirusrežiim 90 km/h.

Transpordiameti esialgsel hinnangul on Teie poolt välja pakutud ristumiskoha 
asukoht (Remmelga ja Kanarbiku kinnistu piiril)13111 km 23,655  sobiv.

1.	Ajutise ristumiskoha rajamise haldusmenetluse alustamiseks palume 
Remmelga kinnistu omanikul esitada vabas vormis digiallkirjastatud taotlus 
ristumiskoha rajamiseks.

Taotlus peab sisaldama järgmist infot:

*	Kinnistute nimi ja katastritunnus, kuhu ristumiskoht rajatakse (Remmelga 
ja Kanarbiku kinnistute piirile)
*	Remmelga ja Kanarbiku kinnistute omanike kontaktid (firma nimi, esindaja 
nimi, e-post, telefon)
*	Kanarbiku kinnistu omaniku volikiri
*	Selgitus, milleks on juurdepääs/ristumiskoht vajalik
*	Milline on tegevusega kaasnev orienteeruv liiklussagedus ja -koosseis (kui 
palju sõidukeid kinnistutele ööpäevas sõidab, kas ka veokid vms suurema 
gabariidilased sõidukid)
*	Ristumiskoha asukoha skeem (tähistatud asukoht Maa-ameti kaardil)

Kui taotlus on esitatud, sõlmivad huvitatud isik OÜ Eskolar  ja 
Transpordiamet ajutise ristumiskoha ehitamise lepingu. Kahepoolselt 
allkirjatatud leping annab huvitatud isikule õiguse ehitustöödeks riigitee 
alusel maal lepingus toodud tingimustel.

2.	Eelinfo edaspidiseks,  kui soovite samasse asukohta rajada alalise 
ristumiskoha:

1. Ristumiskoha ehitamiseks tuleb huvitatud isikul (või tema poolt volitatud 
isikul) taotleda Transpordiametilt nõuded ja tellida pädevusega 
projekteerijalt teeprojekt. Projekteerija esitab teeprojekti 
Transpordiametile kooskõlastamiseks.

2. Ristumiskoha ehitamiseks sõlmime huvitatud isikuga lepingu.  Kahepoolselt 
allkirjastatud leping annab huvitatud isikule õiguse ehitustöödeks riigitee 
alusel maal lepingus toodud tingimustel.

3. Kõik ristumiskoha rajamisega seotud kulud (projekteerimine, ehitamine) 
kannab huvitatud isik.

Jään ootama Teie taotlust ajutise ristumiskoha rajamiseks. Seejärel sõlmime 
kiirelt lepingu (ristumiskoha likvideerimise tähtajaga 01.06.2025).

Küsimuste tekkimisel võtke palun ühendust.

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Eskolar eskolar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, April 1, 2025 10:16 AM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Ajutiste mahasõitude tingimused

Tere

Vajame ajutiste mahasõitude võimaldamist:

Ja

Ühtlasi palume väljastada ka alaliste mahasõitude projekteerimistingimused 
sinise noolega märgitud asukohtadesse. Remmelga mahasõit võiks tulla kahe 
kinnistu piirile, kuna ka naaber on soovi avaldanud mahasõidu kasutamiseks. 
Praegune olukord Alutaguse vallas ei võimalda isegi sõiduauto parkimist tee 
äärde, ilma et sulgeks liikluse ühel sõidureal. Mahasõitu vajatakse kinnistu 
majandamiseks. Kinnistu on 100% maatulundusmaa, millest osa on metsamaa. 98% 
ajast hakatakse mahasõitu kasutama sõiduautodega. Liiklustihedus ei kasva 
oluliselt. Tänane liiklustihedus ristuval peamaanteel on hinnanguliselt 
hõre. Mahasõidu liiklussagedus tulevikus on 1-6 korda päevas. Alutaguse 
valla mahasõitu vajatakse esmajärgus maaparanduslikel ja metsanduslikel 
eesmärkidel. Kui ajutise mahasõidutingimusi ei võimalda sedavõrd lühikese 
aja vältel väljastada, siis palume luba ladustada metsamaterjale riigitee 
serva.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

-- 

-- 
Lugupidamisega,

Eskolar OÜ
+372 562 40 894

Mäe tee 27, Melliste, Kastre vald Tartumaa
Reg nr:11231629

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.