Subject: FW: RE: Kaunismaa Transpordiamet_eskiis 2 (vasakpöörderada, bussipeatused ja teeületuskoht)
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Sat, 20 Jun 2026 10:55:26 +0300

Palun registreerida mulle

From: Mart Hiob <[email-masked]>
Sent: Friday, June 19, 2026 3:54 PM
To: Krista Einama <[email-masked]>
Cc: Heiti Salumets <[email-masked]>; [email-masked];
[email-masked]
Subject: Vs: RE: Kaunismaa Transpordiamet_eskiis 2 (vasakpöörderada,
bussipeatused ja teeületuskoht)

Tere!

Tegime muudatused planeeringu seletuskirja, mis oli jäänud
kahetsusväärselt täies ulatuses korrigeerimata ning sisaldas vananenud
teavet.

Saadan digiallkirjastatud ümbriku, mis sisaldab uuendatud seletuskirja
faili.

Muudatused nähtavad järgneval lingil olevas DOC failis:
https://www.dropbox.com/scl/fi/dlt35p9q7cw19keov1tz8/22004DP1_Kaunismaa_se
letuskiri.docx?rlkey=0eobt93219d0ogc6urwackjj8
<https://www.dropbox.com/scl/fi/dlt35p9q7cw19keov1tz8/22004DP1_Kaunismaa_s
eletuskiri.docx?rlkey=0eobt93219d0ogc6urwackjj8&dl=0> &dl=0

Palun detailplaneering kooskõlastada!

Tervitades

Mart Hiob

AB Artes Terræ

============ Forwarded message ============
From: Krista Einama <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
To : 'Heiti Salumets'<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: 'Villu Vapper'<[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>,, 'Inga Vainu'<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Date: Fri, 19 Jun 2026 07:57:36 +0300
Subject: RE: Kaunismaa Transpordiamet_eskiis 2 (vasakpöörderada,
bussipeatused ja teeületuskoht)
============ Forwarded message ============

Tere,

1.	Planeeringu seletuskiri on jäänud muutmata. Palun lugeda läbi
terviktekst ja korrigeerida vastavalt kavandatule, muuhulgas järgmiselt.

1.1 Riigiteele kavandatud liikluskorraldus ei ole vastavusse viidud
planeeringu põhijoonisega. Palun liikluskorraldus  lahti kirjutada
(vasakpöörde kanaliseerimine, valgustatud teeületuskoha rajamine,
riigiteele 12 bussipeatuse taskute rajamine. Eksitav on viidata „kaaluda“.

1.2.          Palume välja tuua, et kergliiklustee on kavandatud Kaunismaa
tee äärde.

1.3.          Miks on seletuskirjas käsitletud bussipeatusi, mida
käesoleva planeeringuga ei kavandata. See on eraldi teema ja ei puuduta
planeeringut. Samas ei käsitleta bussipeatus riigitee 12 ääres, miks on
selle planeeringu mahus.

1.4.          Palun sisse kirjutada seletuskirja, mis allpool e-kirjas
toodud.

2.	Seletuskirjas puudub kokkulepe, millal riigitee liikluskorraldus
välja ehitatakse. Oleme sellest e-kirjas sellest kirjutanud ja kokku
leppinud,  samuti küsisin telefoni teel, et kas vajalikud muudatused on
tehtud.

Sain aru, et planeeringuga on kiire, aga paraku on seletuskiri jäänud
korrigeerimata.

Lugupidamisega,

Krista Einama

Transpordiamet

From: Krista Einama
Sent: Monday, June 8, 2026 3:29 PM
To: 'Heiti Salumets' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: 'Villu Vapper' <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; 'Inga Vainu' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Kaunismaa Transpordiamet_eskiis 2 (vasakpöörderada, bussipeatused
ja teeületuskoht)

Tere,

Kokkuvõtvalt vasakpöörderada põhimõtteline lahendus „suures pildis“ on
heakskiidetud. Kuna joonisel ei ole mõõtkette lisandunud, ei ole võimalik
detaile hinnata.

Allpool toodud tähelepanekud 1.(bussipeatuste nihutamine ristmikelt) ja
2.(teeületuse valgustus), samuti sõidukipiire peaks lisanduma.

Planeeringu seletuskirja tuleb sisse kirjutada, et eskiisjoonis annab
edasi põhimõttelise lahenduse, kuid detailne lahendus täpsustub
projekteerimise etapis tugineda normidele.

Saate edasi liikuda.

Tervitades,

Krista Einama

Transpordiamet

From: Krista Einama
Sent: Tuesday, June 2, 2026 1:08 PM
To: 'Heiti Salumets' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: 'Villu Vapper' <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; 'Inga Vainu' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Re: RE: Kaunismaa transpordiamet

Tere,

Esmasel hinnangul kiidan lahendust nii teeületuskoha ja ristmiku
kompaktsuse kui ehituslikust küljest. Nagu jutuks oli, alles variantide
võrdlusel selgub, et möödumislaiendi projekteerimine ei anna oodatud võitu
töömahtudes ja seab kahtluse alla kergliiklustee toimivuse metsasisesel
lõigus.

Esialgsed tähelepanekud:

1.	Bussipeatuste kaldosad tuleb ristmike pealt ära nihutada,
2.	Teeületusega kaasneb riigitee valgustamise vajadus.

Esmaspäeval arutame ametisiseselt uut versiooni.

Palun võimalusel joonist, kus mõõtketid bussipeatuste ja vasakpöörderajale
on lisatud.

Tervitades,

Krista Einama

Kooskõlastuste üksus

From: Heiti Salumets <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, June 2, 2026 11:19 AM
To: Krista Einama <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Fwd: Re: RE: Kaunismaa transpordiamet

Lugupidamisega,

Heiti Salumets

GSM +372 506 5426

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.farmada.ee <http://www.farmada.ee>

NB! Käesolev e-kiri ja selle võimalikud manused on adresseeritud üksnes
ülalmärgitud isikutele. Kiri võib sisaldada konfidentsiaalset teavet või
teavet, mille avaldamine on seadusega piiratud. Kui kiri on jõudnud Teieni
ekslikult või Te ei ole kirjas märgitud adressaat, on Teil keelatud kirjas
sisalduvat teavet avaldada, paljundada või levitada ning teabe avaldamine,
paljundamine või levitamine võib olla ka seadusega vastuolus. Palun
teatage kirja saamisest kohe saatjale ning kustutage kiri ja selle manused
oma arvutisüsteemist. Täname Teid!

============ Forwarded message ============
From: Villu Vapper <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
To : Heiti Salumets<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Date: Fri, 29 May 2026 13:50:58 +0300
Subject: Re: RE: Kaunismaa transpordiamet
============ Forwarded message ============

Kergliiklustee saab suunata selliselt ka paralleelselt sissesõiduteega...,
muutsin joonist.

Villu Vapper
projekteerija / diplomeeritud teedeinsener, tase 7
ALK OÜ | reg nr 11956411
tel 5816 3993 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Kontakt Villu Vapper (<[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval R, 29. mai 2026 kell
12:37:

Tere,

saan probleemi sisust aru. Kuna geoalust ei olnud ei osanud seda probleemi
ette näha. Mõõdasõidulaiendiga lahenduse korral ei ole kahjuks võimalik
ületuskohta ristmiku juurde ega ka planeeritud ületuskoha peale teha.
Teeületuskoha saaks viia lõunapoolsesse otsa, kuid bussipeatuse platvormi
ühendamine jääks endiselt probleemiks.

Tegin ühe kiire visandi lahendusega, kui teha siiski vasakpöörde
rada.Teeületuskoht jääks ristmiku juurde ja bussipeatused jääksid mõlemale
poole ristmikku.

Villu Vapper

projekteerija / diplomeeritud teedeinsener, tase 7
ALK OÜ | reg nr 11956411
tel 5816 3993 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Kontakt Heiti Salumets (<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >)
kirjutas kuupäeval R, 29. mai 2026 kell 10:21:

Seda ka

Lugupidamisega,

Heiti Salumets

GSM +372 506 5426

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.farmada.ee <http://www.farmada.ee>

NB! Käesolev e-kiri ja selle võimalikud manused on adresseeritud üksnes
ülalmärgitud isikutele. Kiri võib sisaldada konfidentsiaalset teavet või
teavet, mille avaldamine on seadusega piiratud. Kui kiri on jõudnud Teieni
ekslikult või Te ei ole kirjas märgitud adressaat, on Teil keelatud kirjas
sisalduvat teavet avaldada, paljundada või levitada ning teabe avaldamine,
paljundamine või levitamine võib olla ka seadusega vastuolus. Palun
teatage kirja saamisest kohe saatjale ning kustutage kiri ja selle manused
oma arvutisüsteemist. Täname Teid!

============ Forwarded message ============
From: Inga Vainu <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
To : Mart Hiob<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >,, Karl
Hansson<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Heiti Salumets<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Date: Fri, 29 May 2026 10:11:34 +0300
Subject: RE: Kaunismaa transpordiamet
============ Forwarded message ============

Selgitused pildil. Lisan ka Kehra-Anija kergliiklustee vertikaalplaani,
kus on kõrgused näha.

Kas on võimalik kogu see bussipeatuse ja kergliiklustee ühendused nihutada
ca 30 m Kehra poole. Kahjuks pole geoalusel näha kus see RMK kraav on,
mille äärde võiks planeeritava kergliiklustee viia.

Inga Vainu

arhitekt-planeeringuspetsialist

 <http://www.anija.ee/> Anija vallavalitsus

+372 527 2963

From: Mart Hiob <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, May 29, 2026 9:00 AM
To: Inga Vainu <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Karl
Hansson <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Heiti Salumets <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Kaunismaa transpordiamet

Tere!

Kergliiklustee asukoht on paika pandud juba Anija-Kehra kergliiklustee
projektiga, kus on ka juba välja ehitatud sõidutee ületuskoht.

Oma planeeringusse oleme selle lihtsalt üle võtnud ja seda asukohta ei ole
meil kavas muuta.

Mart

-------- Algsõnum --------

Saatja: Inga Vainu <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >

Kuupäev: 29.05.26 08:49 (GMT+02:00)

Saaja: Karl Hansson <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >

Koopia: Heiti Salumets <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, Mart
Hiob <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >

Teema: RE: Kaunismaa transpordiamet

Tere

Mul tekkis ka küsimus. Kas olemasoleva kergliiklusteega ühendusi muuta
saab. Praeguse variandi järgi on ühendatud lohku. Esmapilgul näen et seal
ei tule lubatud kalded välja. Liiga järsk. Võiks kasutada neid kohti, kus
on olemasolevad kergliiklustee ühendused maanteega (ka mahasõit sobib).

Karl, kas sul Kehra-Anija kergliiklustee vertiakalplaneerimisjoonis on.
Kui vaja võin välja otsida.

Tervitades

Inga Vainu

arhitekt-planeeringuspetsialist

 <http://www.anija.ee/> Anija vallavalitsus

+372 527 2963

From: Karl Hansson <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, May 29, 2026 8:33 AM
To: Inga Vainu <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Heiti Salumets <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Mart
Hiob <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Kaunismaa transpordiamet

Tere

Ärge seda eilset versiooni veel palun transpordiametile saatke, tuleb teha
veel mõni täpsustus.

Karl

  _____

Saatja: Karl Hansson <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Saadetud: neljapäev, 28. mai 2026 15:07
Adressaat:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Koopia: Heiti Salumets <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Mart
Hiob <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Kaunismaa transpordiamet

Tere

Saadan täiendatud lahenduse transpordiametile kooskõlastamiseks
esitamiseks.

Link:

https://www.dropbox.com/scl/fi/6h2dvs0qskr72h14havek/22004DP1_Kaunismaa.as
ice?rlkey=27mjsbp0lwtzljo5nrgsmtoix
<https://www.dropbox.com/scl/fi/6h2dvs0qskr72h14havek/22004DP1_Kaunismaa.a
sice?rlkey=27mjsbp0lwtzljo5nrgsmtoix&st=h6hoaevw&dl=0> &st=h6hoaevw&dl=0

Kas päästeameti vastus on ka tulnud?

Lugupidamisega

Karl Hansson

AB Artes Terrae OÜ

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

508 8811

From: Heiti Salumets <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, May 6, 2026 2:18 PM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]; Mart Hiob
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Karl Hansson <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Cc:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: Kaunismaa transpordiamet

Tere Inga!

Oleme transpordiametiga Kaunismaa osas lahenduse leidnud, täna sai nendega
pikalt suheldud. Saadame neile sellel nädalal eskiisi lahenduse kohta,
mille nad siis ära kooskõlastavad. Meil puudub veel ka info päästeameti
kooskõlastuse kohta, kuidas sellega ning ka oled jõudnud ka muud märkused
üle vaadata?

Lugupidamisega,

Heiti Salumets

GSM +372 506 5426

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.farmada.ee> www.farmada.ee

NB! Käesolev e-kiri ja selle võimalikud manused on adresseeritud üksnes
ülalmärgitud isikutele. Kiri võib sisaldada konfidentsiaalset teavet või
teavet, mille avaldamine on seadusega piiratud. Kui kiri on jõudnud Teieni
ekslikult või Te ei ole kirjas märgitud adressaat, on Teil keelatud kirjas
sisalduvat teavet avaldada, paljundada või levitada ning teabe avaldamine,
paljundamine või levitamine võib olla ka seadusega vastuolus. Palun
teatage kirja saamisest kohe saatjale ning kustutage kiri ja selle manused
oma arvutisüsteemist. Täname Teid!