Subject: Palun Transpordiameti seisukohta ja tingimusi teemal uue tee ehitamise kaalumine Suur-Uuepõllu kinnistule uue juurdepääsutee rajamiseks ja vana juurdepääsu sulgemiseks
From: "Simo Teesalu" <[email-masked]>
To: "Transpordiameti klienditugi" <[email-masked]>
Date: Sat, 6 Jun 2026 11:46:58 +0300

Tere
Palun Transpordiameti seisukohta ja tingimusi kasvõi vabas vormis seoses 
olukorraga kus pean kaaluma uue tee rajamist oma ettevõtte maale 
Suur-Uuepõllu kinnistule, Mallavere külas kuna naaber Thomas Suurkuusk ei 
soovi anda servituuti olemasoleva ja seni kasutatud tee kaudu üle talle 
kuuluva Määra kinnistu.

Millised on Maanteeameti nõuded mahasõidule riigiteelt juhul, kui jääb 
tulevikus erateeks vähem kui 10-le kinnistute omanikele või taludele?
Praegu pole minu maal veel talu, aga on maa ostuhuviline kes soovib sinna 
oma kodu rajada juba sel aastal Ja kas on vahet kui tulevikus soovin tee 
vallale üle anda ning võtta see kohalike teede nimekirja allolevaga 
arvestades. Praegu jääb kruusateeks, aga tahaks tulevikus vallale üle anda 
ja ehk saab kunagi ka katte alla.
Vaja oleks rajada täiesti uut teed ligikaudu 430 m pikkusena, eeldatavasti 
3,5m laiusena, mis tagaks uue  juurdepääsutee ja ühenduks olemasoleva teega 
teisest kohast kinnistule Suur-Uuepõllu (65101:001:0398). Tee alguspunkt 
oleks ligilähedaselt sellele punktile 
https://maps.app.goo.gl/RrUn5rQtWWo6uaJe8  Tee lõpp kuhu saab ühednada 
olemasoleva teega https://maps.app.goo.gl/qqCuL4hs6jwGMtWm6
Vaja on Presti kinnistu omanikult servituut, et üle tema maanurga teega 
tulla.

 Kõik nõuanded, hoiatused ja soovitused on oodatud, sest vajame lõplikku 
lahendust kuna oleme mitu aastat püüdnud naabriga olemasolevale teele 
servituudi osas kokkuleppele saada, aga pole servituudi seadmiseks 
kokkuleppel jõudnud ja kohtu abil ilmslet saaks seatud, aga siis on naaber 
solvunud kuna pole saanud oma tahtmist.  Ma ei soovi teha tühje kulusid ega 
ehitada teed mille kulu ei ole mõistlik, aga soovin mõistlikku lahendust ja 
ka head suhted naabritega oleks tore.  Palun võimalusel vastata hiljemalt 18 
juuni 2026

Panen kaasa algse uue tee rajamise plaani ja praeguse tee sulgemise koha. 
Paremaks arusaamiseks selgitus mis mõnes osas kattub eelneva selgitusega.
Thomas Suurkuusk soovib olemasoleva tee sulgeda Määra kinnistu peal ca 20m 
ulatuses enne Suur-Uuepõllule jõudmist. Kaardil punase kriipsuga.Kui sealt 
peaks kinni minema, siis ilmselt teiselt poolt (Suur-Uuepõllu poolt) pole ka 
päris Määra kinnistuni enam teed säilitada vaid läheb samuti mõnekümne 
meetri ulatuses kinni või isegi põlluks, metsaks.
Minu esmane soov ja mulle loogiline juurdepääs kulude, otstarbekuse poolest 
oleks olemasolevat teed mööda, üle Thomas Suurkuusk Määra kinnistu, aga kuna 
Thomas Suurkuusk ei soovi, et praegune tee jääks kasutusse juurdepääsuks 
kolmele võõrale kinnistule:  Suur-Uuepõllu nime alla olevale maale, Uuepõllu 
kinnistule, Maidu kinnistule ega soovi edaspidi sama teed mööda ka oma 
kinnistutele pääseda: Kõrgemäe ja Hobusekopli, siis kaalume ka Thomas 
Suurkuusk lauale pandud lahendust.
Thomas Suurkuusk peab parimaks ja otstarbekamaks lahenduseks kui rajatakse 
uus tee mis kaardil rohelisega tähistatud. Päris uut teed on vaja ca 
430meetrit, lisaks sild üle Mallavere oja ja servituut üle Presti kinnistu. 
Thomas Suurkuusk oleks nõus ise ehitamises osalema, et sinu maa tagumiste 
kinnistute juurdepääsu tagamise vajadusest vabaks saaks.

Parimate soovidega / Best regards
Simo Teesalu
Diileri OÜ
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
+372 5029762