Subject: FW: Kiili vald Luige bussipeatused
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Thu, 2 Oct 2025 15:08:57 +0300

Palun reg

From: Roland Mäe <[email-masked]>
Sent: Thursday, October 2, 2025 2:55 PM
To: Krista Einama <[email-masked]>
Subject: RE: Kiili vald Luige bussipeatused

Tere

Tegime täiendused ja saadan uue lahenduse kooskõlastamiseks:

https://www.dropbox.com/scl/fo/hc9wdupnah4iaunzxw8ut/AMiT-vs9SACSJHt2L-ErD
j4?rlkey=r47g3s8bki6c9e0y60yufzvqz
<https://www.dropbox.com/scl/fo/hc9wdupnah4iaunzxw8ut/AMiT-vs9SACSJHt2L-Er
Dj4?rlkey=r47g3s8bki6c9e0y60yufzvqz&dl=0> &dl=0

Kataloogis on ka vastused tähelepanekutele.

Tervitustega

Roland Mäe

5172182

From: Krista Einama <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, September 30, 2025 6:22 AM
To: Roland Mäe <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Kiili vald Luige bussipeatused

Tere,

Põhimõtteliselt on liikluskorraldus heakskiidetud liikluskorraldaja poolt.

Mõned detailsemad tähelepanekud:

1.	Palun tähispostide asukohad/vajadus üle vaadata.
2.	Bussiooteplatvormide aluste truupide pikkused üle kontrollida,
pikkused erinevad, kuid platvormid on ühepikkused.
3.	Mõlema bussipeatuse truubitoru diameeter projekteerida d=400. sh
asukohas, kus d=300 truubile järgneb olemasolev truup d=500, mille sisseja
väljavoolukordus tuleb samuti kanda plaanile.
4.	Miks on piirde taga projekteeritud tugipeenar laiusega1,25 m,
millisele normdes toodud ristlõikele tugineb?
5.	Tugipeenra kalle 3,9%, kajastada vastavalt vertikaallahendusel.
6.	Bussipeatusesse on projekteeritud muutuv põikkalle, mille lahendus
tuleb anda kõrgusarvudena äärekivi all/peal, peale mida saab lahendust
hinnata.
7.	Palun teha ristlõiked, nii bussipeatuses sh astmeline kokkuviimine
kui ka  lõigul, kus lisarada likvideeritakse.
8.	Kanda bussipeatustesse buss, mille rattad ei tohi jääda
vuugijälge.

Palun esitada tutvumiseks tervikprojekt.

Tervitades,

Krista Einama

Kooskõlastuste üksuse peaspetsialist

From: Roland Mäe < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Thursday, September 11, 2025 12:26 PM
To: Krista Einama < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Kiili vald Luige bussipeatused

Tere

Saadan parandatud joonised kooskõlastamiseks:

<https://www.dropbox.com/scl/fo/hc9wdupnah4iaunzxw8ut/AMiT-vs9SACSJHt2L-Er
Dj4?rlkey=r47g3s8bki6c9e0y60yufzvqz&dl=0>
https://www.dropbox.com/scl/fo/hc9wdupnah4iaunzxw8ut/AMiT-vs9SACSJHt2L-ErD
j4?rlkey=r47g3s8bki6c9e0y60yufzvqz&dl=0

Valgustuse osa tuleb ka.

Lugupidamisega

Roland Mäe

ViaVelo Inseneribüroo OÜ

Reg nr 11712139

Valukoja 10, Tallinn

Telefon: 5172182

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Krista Einama < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Wednesday, September 3, 2025 1:38 PM
To: Roland Mäe < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: FW: Kiili vald Luige bussipeatused

Tere,

Tuginedes normidele edastan tähelepanekud/märkused/ettepanekud, valdavalt
tehtud liikluskorraldaja poolt.

1.	70 km/h piirangu märgi liigutamine on hea otsus. Niisamuti tuleb
ümber tõsta see hoiatusmärk ringristmikust ja eelhoiatus teeandmise
kohustusest ettepoole ohutussaarega teeületuskohast. Sellega seoses muutub
ka lisatahvlil info.
2.	Ohutussaarel ei ole joone ja äärekivi vahelist tagasiastet 0,75m.
Ei nõustu, et maanteesahk hakkab käima üle teepeenra, jalgtee ja
haljasala. Tähistada saha jaoks vajalik laius 4,5m joonisel.

3.	Puuduvad bussitasku mõõtmed, mis peaksid mõlemal suunal olema
ühesugused. Kas teeületuskohta ja taskut saab liigutada vasakule poole,
kus on juba laiem kate, et joonetagused ohutusruumid tagada saaks? Näha
ette normidekohane lahendus.

4.	Proj piire tähistada tingmärkides. Segaseks jääb, mis põrkepiirde
mahaviigud teeületusel on projekteeritud, kui piiret ennast ei ole. Proj
piirde kaugus peaks olema alltoodud skeemil näidatud kaugusel arvestades
Tabel 7. toodud ristlõikega (s=3,25 ja K=0,5 ja T=0,5 kiirusel 70 km/h).
Joonisel tundub, et et piire ei lähtu skeemist ( mõõtketis ei ole kõiki
kaugusi).

5.	Kas teeületuskoha valgustus tuleb?
6.	Bussiooteplatvormi laius peab arvestama võimaliku ootekojaga.
Kandke peale perspektiivsed ootekojad, kui neid kohe välja ei ehitata.
7.	Bussipeatuste taskutes äärekivi juures vajalik pikikalle puudub.

Lugupidamisega

Krista Einama

Kooskõlastuste üksus

From: Krista Einama < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Saturday, August 30, 2025 9:30 AM
To: Hannes Ristov < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: FW: Kiili vald Luige bussipeatused

Tere,

Palun arvamust.

Tervitades, Krista

From: Roland Mäe < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Friday, August 29, 2025 5:27 PM
To: Krista Einama < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Kadre Rumm < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Kiili vald Luige bussipeatused

Tere

Saadan Luige bussipeatuste joonised üle vaatamiseks ja kommenteerimiseks:

<https://www.dropbox.com/scl/fo/hc9wdupnah4iaunzxw8ut/AMiT-vs9SACSJHt2L-Er
Dj4?rlkey=r47g3s8bki6c9e0y60yufzvqz&dl=0>
https://www.dropbox.com/scl/fo/hc9wdupnah4iaunzxw8ut/AMiT-vs9SACSJHt2L-ErD
j4?rlkey=r47g3s8bki6c9e0y60yufzvqz&dl=0

Ettepanek oleks 70 märk nihutada peale bussipeatust.

Praegu jääb meil ülekäigu koha juures markeering sisuliselt katte serva;
proovisime olemasoleva katte peale ära mahtuda. Teine variant oleks sinna
teha laiendus ja kindlustatud peenar 50 cm. Kitsam lahendus oleks kiiruste
ja liiklusohutuse mõttes eelistatud. Lumesaha jaoks on 4,5 m tagatud.

Lugupidamisega

Roland Mäe

ViaVelo Inseneribüroo OÜ

Reg nr 11712139

Valukoja 10, Tallinn

Telefon: 5172182

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Krista Einama < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Tuesday, June 3, 2025 3:48 PM
To: Roland Mäe < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Kiili vald Luige bussipeatused

Tere,

TRAM-l  ei ole parempöörderaja likvideerimise kohta projekti, on vaid LOK
töögrupis vastu võetud otsus parmpöörderaja likvideerimiseks, kui
pingerida sinna jõuab. Nüüd on  likvideerimine seotud bussipeatuste
rajamisega, et kasutada osaliselt riigitee parempöörderada bussipeatuse
rajamiseks.

Hetkel ei ole tähelepanekuid, sillutiskivist ülesõidetava ala suurus jääb
teedeinseneri hinnata, sillutiskattega ala peab asfaltkatte tasapinnast
olema tõstetud ca 4cm, et sõiduautojuhid seda ei kasutaks. Koostada tuleks
ristmikule selles ulatuses vertikaal, et saaks kontrollida sademevete
juhtimist. Muutub ka liikluskorraldus.

Tervitades,

Krista Einama

Kooskõlastuste üksus

From: Roland Mäe < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Monday, June 2, 2025 3:55 PM
To: Krista Einama < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Kadre Rumm < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Hannes Ristov <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Kiili vald Luige bussipeatused

Tere

Selle parempöörderaja kaotamise jaoks napib meil geodeesiat ja see läheb
välja ka algsest lähteülesandeks. Praegu joonistasin lahenduse ortofoto
peale. Kas TRAM-il on selle kohta eraldi projekt tellitud või peaksime
meie tegema lisatööde hinnapakkumuse?

Bussipeatuse mõõdud tegime uue tüüp II põhjal.

Tervitustega

Roland Mäe

5172182

From: Krista Einama < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Tuesday, May 20, 2025 11:32 AM
To: Roland Mäe < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Kadre Rumm < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Hannes Ristov <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: FW: Kiili vald Luige bussipeatused

From: Krista Einama < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Tuesday, May 20, 2025 10:27 AM
To: Krista Einama < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Kiili vald Luige bussipeatused

Tere,

Tänan.

Nõuded on väljastatud rohkem kui 1 aasta tagasi ja peale ametisisest
ülevaatamist on mõned tähelepanekud, detailidesse laskumata.

1.	Kehtestatud on „Bussipeatuste valik, paigutus ja kujundamise
juhend“, milles toodud taskute mõõdud on säästlikumad. Eskiisil
bussipeatuse tasku tugines 2011 a. tüüpjoonisele, tekkis küsimus, kas
olemasolevad peatused on selle alusel välja ehitatud? Kas oleks sobiv
arvestada olemasolevate bussipeatuste taskute mõõtmetega.
2.	LOK töögrupist tuli info, et parempöörderada tekitab
liiklusohutuse probleeme. Protokollitud on, et parempöörderada tuleb
sulgeda.

Seega projekteerija saab oskuslikult kasutusele võtta selle tee laiuse, et
ohutussaar ja bussipeatused projekteerida ning kaotades ära
parempöörderaja.

3.	Kiiluosa laiend peaks tekkima alles siis, kui on lõppenud
ohutussaare elemendid. Juhendis on 20 m kiilude vahekaugus.

Tervitades,

Krista Einama

From: Roland Mäe < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Wednesday, May 14, 2025 1:31 PM
To: Krista Einama < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Kadre Rumm < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Kiili vald Luige bussipeatused

Tere

Nagu Transpordiameti nõuetes oli märgitud, siis saadan enne alustamist
eskiisi joonise üle vaatamiseks.

Tegin bussipeatuste nihutuse teistpidi võrreldes tehnilises kirjelduses
toodud variandiga, kuna nii on võimalik teeületuskoht paigutada
bussipeatuse taha.

Samuti saab sellise lahenduse puhul Tallinna poolt tuleva bussipeatuse
paigutada otse spordihoone sissepääsu ette.

Miinuseks on see, et bussipeatus jääb ringristmiku parempöörderajale.

Lugupidamisega

Roland Mäe

ViaVelo Inseneribüroo OÜ

Reg nr 11712139

Valukoja 10, Tallinn

Telefon: 5172182

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.