Subject: RE: Sisendipalve ja kutse infoseminarile: ELi süsiniku piirimeetme määruse muudatused
From: "Eliise Merila" <[email-masked]>
Cc: "Annika Varik" <[email-masked]>
Date: Tue, 15 Apr 2025 10:03:19 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Täname kõiki, kes edastasid ELi süsiniku piirimeetme määruse muudatuste 
algatuse kohta sisendi!

Anname teada, et Kliimaministeeriumis on valminud ettepaneku kohta seisukoha 
esialgne versioon, mida nüüd teiega jagame. Lisaks leiate manusest kaasamise 
tabeli.

Juhime tähelepanu, et tegu on esialgse seisukohaga, mis kõigi eelduste 
kohaselt võib veel edasise käigus ning suhtluses teiste ministeeriumitega 
täpsustuda. Sellest tulenevalt palume, et kui kellelgi peaks veel olema väga 
olulisi tähelepanekuid, mida tahaksite kindlasti välja tuua, siis palume 
keskenduda ennekõike neile ning edastada vastav tagasiside 16.04 
hommikupoolikuks järgnevatele aadressidele: 
[email-masked] 
<mailto:[email-masked]>  ja 
[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> . Ideaalis võiks tagasiside olla 
konkreetsete muudatusettepanekute vormis või kommentaaridena seletuskirja 
faili (kasutades ’jälgi muutusi’ või track changes valikut).

Pelgalt väikseid, keeletoimetuslikke muudatusi palun mitte teha, kuna tegu 
on seletuskirja esialgse versiooniga.

Vabandan taaskord lühikese tähtaja pärast, nagu all mainitud, siis Brüsselis 
liigub faili menetlus kiirelt.

Head!

Eliise Merila
Nõunik | Välissuhete osakond
Adviser | Department of International Affairs
+372 626 2843 |  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked] |

Kliimaministeerium | Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn, Eesti
 <http://www.kliimaministeerium.ee/> www.kliimaministeerium.ee

From: Eliise Merila
Sent: Tuesday, March 25, 2025 6:37 PM
Cc: Annika Varik <[email-masked]>
Subject: Sisendipalve ja kutse infoseminarile: ELi süsiniku piirimeetme 
määruse muudatused

Hea koostööpartner!

Euroopa Komisjon on teinud õigusliku ettepaneku lihtsustada süsiniku 
piirimeetme (SPIM ehk ing k CBAM) määrust, et tagada ELi parem 
konkurentsivõime ning vähendada ettevõtete halduskoormust. Algatuse 
olulisemasteks muudatusteks on uus de minimis piirmäär SPIM toodete 
impordile (summaarse massiga 50 tonni aastas), täpsustatakse sertifikaatide 
ostmise reegleid, ühtlustatakse aruandluskohustusi ning vaadatakse üle 
süsteemist kõrvalehoidmise karistusmeetmed.

Komisjon on hinnanud, et uute muutuste tagajärjel jääks ELis 182 000 väikest 
importijat määruse ulatusest edaspidi välja. See tähendab, et ligi 90% 
kõigist importijatest ei oleks määruse kohustustega enam hõlmatud, samal 
ajal jääks kohaldusalasse ikkagi 99% heitkogustest.

Tegemist on puhtalt SPIM määruse lihtsustamisega. Määruse mahukam muutmine 
nt võimaliku laiendamise või muud sisulised küsimused analüüsib Euroopa 
Komisjon eraldiseisvalt läbi 2025. a lõpuks kavandatavas mõjuhinnangus. 
Seetõttu laiemat määruse muutmise arutelu praeguse algatusega Brüsselis ei 
plaanita.

Ettepanekuga saab tutvuda:

https://commission.europa.eu/document/download/606b4811-9842-40be-993e-179fc8ea657c_en?filename=COM_2025_87_1_EN_ACT_part1_v5.pdf

Selle lisad leiab: 
<https://commission.europa.eu/document/download/dc72f9cb-2b58-465a-8a33-8c5d6b6efe8b_en?filename=COM_2025_87_annexes_EN.pdf> 
https://commission.europa.eu/document/download/dc72f9cb-2b58-465a-8a33-8c5d6b6efe8b_en?filename=COM_2025_87_annexes_EN.pdf

Võimalik on tutvuda ka staff working dokumendiga, mis selgitab tuvastatud 
probleeme ja nendeks välja töötatud lahendusi ning mille leiab siit: 
<https://commission.europa.eu/document/download/b615ed29-58e2-4248-b87e-11929119f0c0_en?filename=SWD-Omnibus-87_En.pdf> 
https://commission.europa.eu/document/download/b615ed29-58e2-4248-b87e-11929119f0c0_en?filename=SWD-Omnibus-87_En.pdf

Komisjoni pressiteate leiab: 
<https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_25_614> Commission 
simplifies rules on sustainability and EU investments

Oleme koostöös teiste ministeeriumitega koostamas algatuse kohta Vabariigi 
Valitsuse seisukohti ning seejuures on meile väga olulised ka teie 
tähelepanekud – näiteks, kas peate uut de minimis piirmäära sobivaks?; 
kuidas mõjutavad määruse muudatused teid?; kas ja milliseid võimalikke riske 
näete seoses pakutud muudatustega?

Kuna Brüsselis liigub algatuse menetlus väga kiiresti, palume teie sisendit 
tähtajaga 4. aprill aadressidele [email-masked] 
<mailto:[email-masked]>  ja 
<mailto:[email-masked]> 
[email-masked] .

Lisaks korraldame huvitatud osapooltele algatuse tutvustamiseks infoseminari 
1. aprillil kell 11.30 Teamsi vahendusel. Kalendrikutse leiab manusest ning 
samuti on võimalik liituda järgmise lingi kaudu: 
<https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_NjA2ZDdlMjYtZGQ2NS00N2I5LTkwYWItMDM5YmIxMDljYzU5%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%22982d5054-1b3c-4a65-9351-3c842ea4ca12%22%2c%22Oid%22%3a%2203bb59a1-cece-491d-9dcb-3305b087a04f%22%7d> 
Liitu koosolekuga kohe

Lugupidamisega,

Eliise Merila
Nõunik | Välissuhete osakond
Adviser | Department of International Affairs
+372 626 2843 |  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked] |

Kliimaministeerium | Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn, Eesti
 <http://www.kliimaministeerium.ee/> www.kliimaministeerium.ee

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.