Subject: Teabenõue isikuandmete avalikustamisest Äriregistris
From: Ülle Tamme <[email-masked]>
To: "Justiitsministeerium"
Date: Mon, 23 Sep 2024 12:04:12 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Pöördusin 28.12.2023 Registriosakonna poole teabenõudega küsimuses, kas 
seaduseandja pakub erisusi (võrreldes ÄRS sätestatuga) seoses nõukogu 
liikmete või kasusaajate isikukoodide avaldamisega googli otsingus. Kas 
olukorda võiks muuta isiku e-residentsus ja selle koodi kasutamine? Näiteks 
ei kuulu Soomes isikukoodi 4 viimast numbrit avaldamisele kolmandatele 
isikutele.

Registriosakond vastas:
Äriregistri andmed Eestis on avalikud, äriregistrile teatatud ja 
äriregistrisse kantud andmeid ei ole võimalik peita. Dokumentidel märgitud 
andmed, ka isikuandmed ja dokumentide alusel tehtud kanded, on avalikud.
Seaduse eriolukordi ette ei näe. Andmeid registrikaardil saab 
kandeavaldusega muuta (kasutades e-residentsust ja eesti isikukoodi), kuid 
andmete ajalukku jäävad eelnevad andmeid siis alles.

Justiitsministeerium annab selgitusi õigusaktide kohta (ja selle seoste 
kohta infosüsteemidega). Täiendavate küsimuste korral pöörduge palun 
justiitsministeeriumi poole.

Tulenevalt eeltoodust ja asjaolust, et Neste Eesti AS'i soomlastest nõukogu 
liikmed on pöördunud korduvalt aktsiaseltsi juhatuse poole taotlusega 
kohaldada Soomes kehtivat normi, mille puhul tuleks avaldada ainult osa 
(sünnikuupäev) isikukoodist, palun arvamust, kas nõukogu ja/või kasusaajate 
andmed Äriregistris võiks Eestis piirduda osalise isikukoodi avaldamisega?

Ette tänades

Ülle Tamme
Juhatuse liige

Mob +372 50 63 433

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Neste Eesti AS, Sõpruse pst 155, 13417 Tallinn w <http://www.neste.ee/> 
ww.neste.ee <http://www.neste.ee/>

  _____

This e-mail and any further e-mails from the Neste Corporation or any of its 
employees, directors or other representatives, including any file(s) 
transmitted with such messages ("message") may be confidential and intended 
solely for the entity or individual to whom it is addressed or to whom the 
sender intended to address it. If you are not the intended recipient of this 
or any following message, please contact the sender immediately upon receipt 
of the message and delete the message from your system without reproducing, 
distributing or retaining copies thereof or using or disclosing the 
information contained therein. Thank you.

Due to the insecure nature of this medium, this or any following message may 
have been altered without the knowledge of sender. The sender will therefore 
not be liable for the message if modified.