Subject: 7-1/27-32 Ettepanekute küsimine detailplaneeringu lähteseisukohtade ja keskkonnamõju strateegilise hindamise programmi kohta, Avispea tuuleala
From: "Katrin Varik" <[email-masked]>
To: VÄIKE-MAARJA VALLAVALITSUS <[email-masked]>
Cc: "SiM info" <[email-masked]>
Date: Mon, 30 Jun 2025 11:13:40 +0300

Tere

Sisekaitseakadeemia on esitanud Transpordiametile taotluse eraldada
sisejulgeoleku valdkonna mehitamata õhusõidukite käitamiseks eraldiseisev
õhuruum, mis jääks Sisekaitseakadeemia korraldada ja käsutusse.
Planeeritava õhuruumi mõõtmed on ligikaudu 11 km × 50 km, kõrgusega kuni
1,5 km. Õhuruum paikneb järgmistes koordinaatides:

•            59°07'29"N, 26°10'21"E

•            59°07'30"N, 26°22'08"E

•            58°42'05"N, 26°38'36"E

•            58°42'03"N, 26°27'02"E

Õhuruumi eraldamise eesmärk on võimaldada nimetatud alal mehitamata
õhusõidukite ohutut ja tõrgeteta lennutamist Sisekaitseakadeemia poolt
korraldatud tegevuste raames.

Et saaksime hinnata tuuleparkide võimalikku mõju sellele kavandatavale
õhuruumile, palume edastada meile:

•            tuulepargialade täpsed koordinaadid (geofailidena)

•            planeeritava taristu (sh tuulikute) kõrguste täpsustatud
andmed.

Ootame vastavaid andmeid ja täiendavat infot, et saaksime kujundada oma
seisukoha ja edastada omapoolse tagasiside nii vallale kui ka teistele
seotud osapooltele.

Lugupidamisega

Katrin Varik
varahalduse valdkonna juht
Siseministeerium

 <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

+372 5343 4832
 <https://www.siseministeerium.ee/>
<http://www.facebook.com/siseministeerium>
<https://open.spotify.com/show/1LO39xEFNzMh1Hd5ExumMi?si=9c67417b19184c53>