Subject: Ed: Küsimus ühe määruse ja kontrollikava kohta
From: "Lea Kiis" <[email-masked]>
To: "Lauri Liepkalns" <[email-masked]>
Date: Tue, 25 Feb 2025 09:41:56 +0200

Tere

Edastan Haapsalu Veevärgi küsimused.

Palun neile vastata.

Tervitades

Lea Kiis

vaneminspektor (tervishoid)

läänemaa esindus

58098129

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Saatja: Ando Laanesoo <[email-masked]>
Saatmisaeg: reede, 21. veebruar 2025 09:57
Adressaat: Lea Kiis <[email-masked]>
Teema: [POTENTIAL PHISHING]Küsimus ühe määruse ja kontrollikava kohta

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Sooviksin infot ühe määruse kohta, milleks on  „Joogiveehaarde valgala ja
toiteala riskihindamise ja-juhtimise nõuded“ (RT I, 13.07.2023, 16)

Küsimused:

1.	Kas riskihindamise aruanne tuleb esitada hiljemalt 12.07.2026 ?
2.	Kas tuleb teha kõigi veehaarete kohta, vaatama sellest võetavale
põhjavee kogusele (näide: Variku küla - 0,3 m3/d) ?
3.	Kas mõni Eesti vee-ettevõte on juba esitanud Terviseametile
riskihinnangu ?
4.	Millised on ettevõtted, kellelt võiksime riskihinnangu tegemiseks
hinnapakkumist küsida ?
5.	Kas veevarustussüsteemi riskihinnangu aruanne peab olema esitatud
hiljemalt 12.01.2028 ?

NB ! Meil lõpeb 31.12.2025 .a  joogivee kontrollikava kehtivus. Millal
oleks mõistlik alustada selle koostamist ? Uurides määrust leidsin, et
lisandub võetavaid näitajaid.

(3) Joogivesi peab bisfenool A, kloraadi, kloriti, haloäädikhapete,
mikrotsüstiin-LRi, PFASide kokku, PFASide summa ja uraani puhul vastama
§-s 5 sätestatud näitajate väärtustele hiljemalt 12. jaanuaril 2026. a.
Joogivee käitleja rakendab joogivee vastavuse tagamiseks vajaduse korral
asjakohaseid meetmeid.

[RT I, 15.03.2023, 2 - jõust. 18.03.2023]

  (4) Joogivee käitleja on kohustatud tegema seiret käesoleva paragrahvi
lõikes 3 osutatud parameetrite üle alates 13. jaanuarist 2026. a.

[RT I, 05.09.2023, 3 - jõust. 08.09.2023]

Parimate soovidega

Ando Laanesoo