Subject: FW: LC5174 Kiiruskaamerate liitumised madalpingel. 5 Pärnu-Rakvere-Sõmeru tee ja 5 Pärnu-Rakvere-Sõmeru tee T7, Näpi alevik, Rakvere vald, Lääne-Viru maakond
From: Elliko Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 22 Jun 2026 11:31:17 +0300

Tere

Palun edastada minule täitmiseks.

Parimate soovidega

Elliko Kõiv

Tehnovõrkude koordinaator

Planeerimise osakond

Tehnovõrkude üksus

Tel: 57 848 581

E-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Rebane, Karl-Magnus <[email-masked]>
Sent: Monday, June 22, 2026 10:54 AM
To: Arno-Marko Miller <[email-masked]>; Elliko Kõiv 
<[email-masked]>
Subject: RE: LC5174 Kiiruskaamerate liitumised madalpingel. 5 
Pärnu-Rakvere-Sõmeru tee ja 5 Pärnu-Rakvere-Sõmeru tee T7, Näpi alevik, 
Rakvere vald, Lääne-Viru maakond

Tere

Manuses taotlus, mis sai edastatud ka üldmeilile.

Mis te täpsemalt projekti all mõtlete? Asendiplaan, seletuskiri, 
spetsifikatsioon, mahud, elektriskeemid jne ?

Lugupidamisega,

LEONHARD WEISS OÜ

Karl-Magnus Rebane

Projekteerija

59171680

Kassisilma 8, Räni alevik, Kambja vald, Tartumaa 61708

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

http:// <http://www.leonhard-weiss.ee/> www.leonhard-weiss.ee

LEONHARD WEISS grupi ettevõte

Meie juriidiliste teadetega tutvumiseks külastage meie 
<http://www.leonhard-weiss.ee/> kodulehte.

From: Arno-Marko Miller <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: reede, 19. juuni 2026 12:45
To: Rebane, Karl-Magnus <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: LC5174 Kiiruskaamerate liitumised madalpingel. 5 
Pärnu-Rakvere-Sõmeru tee ja 5 Pärnu-Rakvere-Sõmeru tee T7, Näpi alevik, 
Rakvere vald, Lääne-Viru maakond

Tere

Asukohad peaksid sobima ja on ok.

Kogu projekt saata lisaks mulle ka palun meiliaadressile 
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Lugupidamisega

Arno Miller

From: Rebane, Karl-Magnus <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, June 19, 2026 10:07 AM
To: Arno-Marko Miller <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: LC5174 Kiiruskaamerate liitumised madalpingel. 5 
Pärnu-Rakvere-Sõmeru tee ja 5 Pärnu-Rakvere-Sõmeru tee T7, Näpi alevik, 
Rakvere vald, Lääne-Viru maakond

Tere!

Seda muidugi, et TRAM üldmeilile saadan kooskõlastuseks kogu projekti, kus 
on kõik dokumentatsioon asendiplaan,seletuskiri,taotlus jne.

Lisan puuduolevad mõõtmed juurde, vajadusel korrigeerin maakaablitrassi

Teiega soovin kooskõlastada üksnes liitumiskilpide asukohti (kus need hetkel 
paiknevad).

Sedasi sai tehtud ka Tõrvandi-Roiu-Uniküla tee T11 elektrivarustuse, küll 
aga välisvalgustuse liitumisel (üksusega kooskõlastan liitumiskilbid, 
üldmeilile edastan liitumiskilpide kooskõlastatud versiooni, vastavalt 
nõuetele trass, üldmeilile kooskõlastuseks).

Lugupidamisega,

LEONHARD WEISS OÜ

Karl-Magnus Rebane

Projekteerija

59171680

Kassisilma 8, Räni alevik, Kambja vald, Tartumaa 61708

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

http:// <http://www.leonhard-weiss.ee/> www.leonhard-weiss.ee

LEONHARD WEISS grupi ettevõte

Meie juriidiliste teadetega tutvumiseks külastage meie 
<http://www.leonhard-weiss.ee/> kodulehte.

From: Arno-Marko Miller < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: reede, 19. juuni 2026 09:57
To: Rebane, Karl-Magnus < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: LC5174 Kiiruskaamerate liitumised madalpingel. 5 
Pärnu-Rakvere-Sõmeru tee ja 5 Pärnu-Rakvere-Sõmeru tee T7, Näpi alevik, 
Rakvere vald, Lääne-Viru maakond

Tere

Edastan meiepoolse tagasiside:

Kuna tegemis on liitumisprojektiga, siis tuleb esitada täis projekt 
(seletuskiri, IKÕ plaanid) tehnovõrkude üksusele kooskõlastamiseks.

Joonisele lisada vastavalt tehnovõrkude nõuetele, puurimiskaevikute 
kaugused, sh avatud kaeviku kagus nõlva alumisest joonest jne… 
Puurimiskaevikud ei tohi olla tee nõlva alumisele joonele lähemal kui 1,0 m 
või nõlva puudumisel teekatte servale lähemal kui 3,0 m. Ristmevälja 
jooniselt mõõtes 1m välja ei anna. Lisada ka kaabli sügavus riigiteega 
ristumisel.

Teemaal peab kaitsetoru tugevus olema min 750N, see kehtib ka tarbija 
kaablile.

Lugupidamisega

Arno Miller

From: Rebane, Karl-Magnus < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Tuesday, June 16, 2026 11:21 AM
To: Arno-Marko Miller < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Cc: Elliko Kõiv < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: LC5174 Kiiruskaamerate liitumised madalpingel. 5 
Pärnu-Rakvere-Sõmeru tee ja 5 Pärnu-Rakvere-Sõmeru tee T7, Näpi alevik, 
Rakvere vald, Lääne-Viru maakond

Tere!

Saadaksin Teile kooskõlastuseks LC5174 / LC5175 Elektrivõrgu asendiplaani.

Sättisin kilbid nõlva alumisest piirist 1,2m kaugusele, et TRAM 
üldkooskõlastus n.ö läbi läheks. Ma rohkem sissepoole (kinnistule) ei viiks, 
oleks märgata parem neid.

Liiklusmärk Kasevälja kinnistu juures ei tohiks ette jääda.

Kui Teile sobib selline lahendus, siis palun vastake kirjale «Nõus 
lahendusega.“

Lugupidamisega,

LEONHARD WEISS OÜ

Karl-Magnus Rebane

Projekteerija

59171680

Kassisilma 8, Räni alevik, Kambja vald, Tartumaa 61708

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

http:// <http://www.leonhard-weiss.ee/> www.leonhard-weiss.ee

LEONHARD WEISS grupi ettevõte

Meie juriidiliste teadetega tutvumiseks külastage meie 
<http://www.leonhard-weiss.ee/> kodulehte.

From: Arno-Marko Miller < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: esmaspäev, 15. juuni 2026 16:56
To: Rebane, Karl-Magnus < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: FW: LC5174 Kiiruskaamerate liitumised madalpingel. 5 
Pärnu-Rakvere-Sõmeru tee ja 5 Pärnu-Rakvere-Sõmeru tee T7, Näpi alevik, 
Rakvere vald, Lääne-Viru maakond

Tere

Suhtlesin liitumiskilpide asukohtade osas tehnovõrkude osakonnaga ja sain 
nendelt allpool tagasisidet.

Jah, liitumiskilpide esialgseid asukohti taotlusel võib küll selles osas 
liigutada, et need asuksid paremates asukohtades, mitte nõlval.

Kui all pildil olev liiklusmärk jääb ette, siis saame liigutada seda. Omalt 
poolt ei sooviks varianti liitumist rajada munitsipaalmaale, kui just mingit 
muud varianti pole.

Kiiruskaamerakabiinid on plaanis paigaldada sinna lähestikku liitumiste 
juurde, kuid need ei pea päris kabiinide kõrval olema, 5-20m on ka hea.

Lugupidamisega

Arno Miller

From: Elliko Kõiv < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Monday, June 15, 2026 4:46 PM
To: Arno-Marko Miller < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: LC5174 Kiiruskaamerate liitumised madalpingel. 5 
Pärnu-Rakvere-Sõmeru tee ja 5 Pärnu-Rakvere-Sõmeru tee T7, Näpi alevik, 
Rakvere vald, Lääne-Viru maakond

Tere

AKÖL 6873, kiiruspiirang 50 km/h.

1.	X: 6582963.42 Y: 637367.50

Siin on tegemist riigimaaga ja kilp tuleb viia ikka kaugemale nõlvast, 
kinnistupiiri äärde, liitumiskilp ei pea asuma kaamerakabiini kõrval, see on 
Elektrilevi omand. Vaba ruumi nõue 4m sõidutee servast peab olema tagatud 
kiiruskaamerale.

2.	X: 6582885.15 Y: 637300.09

Siin asukohas on põrkepiire. Kaamerakabiin ja kilp tuleksid ju põrkepiirde 
taha. Geoalusel, kus on põrkepiirde tingmärk?

Lisaks on võimalik liitumiskilp kavandada KOV kokkuleppel munitsipaalmaale.

Lisaks ei ole siin tegemist ka liikluskorraldusvahendiga ja seda AS Elekter 
viitavat märki saaks ju ka nihutada, et TRAM nõuded oleksid täidetud? Lisaks 
saaks kilbi viia kaugemale nõlvast, et jääks nõlva alla.

Palun projekteerijal leida paremad lahendused 😊

Ikka head

Elliko

From: Arno-Marko Miller < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Monday, June 15, 2026 1:39 AM
To: Elliko Kõiv < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: FW: LC5174 Kiiruskaamerate liitumised madalpingel. 5 
Pärnu-Rakvere-Sõmeru tee ja 5 Pärnu-Rakvere-Sõmeru tee T7, Näpi alevik, 
Rakvere vald, Lääne-Viru maakond

Tere

Igaks juhuks saadan sulle ka, Näpi kiiruskaamerate liitumiskilpide asukohad.

Millalgi varem juba vaatasime neid asukohtasid ja olid ok, aga nüüd on 
tagasiside, et ei pruugi kooskõlastust saada need asukohad? Oleks hea, kui 
saaksid ka korra vaadata, mis seal tundub ebasobiv ja palju peaks liitumisi 
nihutama, et need oleksid ok.

X: 6582963.42 Y: 637367.50

X: 6582885.15 Y: 637300.09

Lugupidamisega

Arno Miller

From: Rebane, Karl-Magnus < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Saturday, June 13, 2026 2:22 PM
To: Arno-Marko Miller < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: LC5174 Kiiruskaamerate liitumised madalpingel. 5 
Pärnu-Rakvere-Sõmeru tee ja 5 Pärnu-Rakvere-Sõmeru tee T7, Näpi alevik, 
Rakvere vald, Lääne-Viru maakond

Tere!

Sellisel juhul tulevad liitumiskilbid nõlva keskele ja pole selles päris 
kindel (kas TRAM kooskõlastusega nad sellist asja lubavad).

Lisasin joonisele Elektrilevilt saadud liitumispunktide asukohad (sinised 
paksud ringid)

Lugupidamisega,

LEONHARD WEISS OÜ

Karl-Magnus Rebane

Projekteerija

59171680

Kassisilma 8, Räni alevik, Kambja vald, Tartumaa 61708

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

http:// <http://www.leonhard-weiss.ee/> www.leonhard-weiss.ee

LEONHARD WEISS grupi ettevõte

Meie juriidiliste teadetega tutvumiseks külastage meie 
<http://www.leonhard-weiss.ee/> kodulehte.

From: Arno-Marko Miller < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: laupäev, 13. juuni 2026 12:14
To: Rebane, Karl-Magnus < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: LC5174 Kiiruskaamerate liitumised madalpingel. 5 
Pärnu-Rakvere-Sõmeru tee ja 5 Pärnu-Rakvere-Sõmeru tee T7, Näpi alevik, 
Rakvere vald, Lääne-Viru maakond

Tere

Projekt, kus asuvad kiiruskaamerad ja liitumiskilbid, on alles koostamisel 
töövõtja poolt.

Küll aga on töövõtja Elektrilevi taotluses olevaid koordinaate ka näinud 
ning kooskõlastanud, seega peaksid liitumised tulema ikka koordinaatidele, 
mis Elektrilevi taotluses kirjas.

Lugupidamisega

Arno Miller

From: Rebane, Karl-Magnus < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Thursday, June 11, 2026 9:14 AM
To: Arno-Marko Miller < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: LC5174 Kiiruskaamerate liitumised madalpingel. 5 
Pärnu-Rakvere-Sõmeru tee ja 5 Pärnu-Rakvere-Sõmeru tee T7, Näpi alevik, 
Rakvere vald, Lääne-Viru maakond

Tere!

Kas on olemas ka dwg joonist, kus peavad antud liitumispunktid paiknema?

Või arvestan sellega, mis on Elektrilevile taotlusesse edastatud?

Lugupidamisega,

LEONHARD WEISS OÜ

Karl-Magnus Rebane

Projekteerija

59171680

Kassisilma 8, Räni alevik, Kambja vald, Tartumaa 61708

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

http:// <http://www.leonhard-weiss.ee/> www.leonhard-weiss.ee

LEONHARD WEISS grupi ettevõte

Meie juriidiliste teadetega tutvumiseks külastage meie 
<http://www.leonhard-weiss.ee/> kodulehte.

From: Arno-Marko Miller < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: kolmapäev, 13. mai 2026 13:35
To: Rebane, Karl-Magnus < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: LC5174 Kiiruskaamerate liitumised madalpingel. 5 
Pärnu-Rakvere-Sõmeru tee ja 5 Pärnu-Rakvere-Sõmeru tee T7, Näpi alevik, 
Rakvere vald, Lääne-Viru maakond

 <mailto:[email-masked]> [email-masked] ei 
saada teile sageli meilisõnumeid. 
<https://aka.ms/LearnAboutSenderIdentification> Lugege teavet selle kohta, 
miks see on oluline

Tere

Täpsustan, kas Teie projekteerite sinna asukohta mõlemale pool sõiduteed 
elektriliitumised?

Lugupidamisega

Arno Miller

From: Rebane, Karl-Magnus < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Wednesday, May 13, 2026 8:20 AM
To: Arno-Marko Miller < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: LC5174 Kiiruskaamerate liitumised madalpingel. 5 
Pärnu-Rakvere-Sõmeru tee ja 5 Pärnu-Rakvere-Sõmeru tee T7, Näpi alevik, 
Rakvere vald, Lääne-Viru maakond

Tere!

Aitäh kiire tagasiside eest!

Kahjuks sellega ei ole mul väga midagi teha. Mõtlesin, et ehk olemas 
geoalust, kus kõik tehnovõrgud, künkad/kraavid peal. Aga kui ei ole, pole 
hullu :)

Tellin sinna alale geodeetilise mõõdistuse :)

Lugupidamisega,

LEONHARD WEISS OÜ

Karl-Magnus Rebane

Projekteerija

59171680

Kassisilma 8, Räni alevik, Kambja vald, Tartumaa 61708

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

http:// <http://www.leonhard-weiss.ee/> www.leonhard-weiss.ee

LEONHARD WEISS grupi ettevõte

Meie juriidiliste teadetega tutvumiseks külastage meie 
<http://www.leonhard-weiss.ee/> kodulehte.

From: Arno-Marko Miller < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: teisipäev, 12. mai 2026 17:23
To: Rebane, Karl-Magnus < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: LC5174 Kiiruskaamerate liitumised madalpingel. 5 
Pärnu-Rakvere-Sõmeru tee ja 5 Pärnu-Rakvere-Sõmeru tee T7, Näpi alevik, 
Rakvere vald, Lääne-Viru maakond

 <mailto:[email-masked]> [email-masked] ei 
saada teile sageli meilisõnumeid. 
<https://aka.ms/LearnAboutSenderIdentification> Lugege teavet selle kohta, 
miks see on oluline

Tere

Sain infot, et Näpi kiiruskaamerate liitumiskilpide jaoks oleks vaja saada 
mingeid jooniseid ja geoaluseid?

Hetkeseis on selline, et kiiruskaamerakabiinide paigaldamise osas hange 
alles viidi läbi ja töövõtja hakkab alles kiiruskaamerakabiinide 
projekteerimisega tegelema.

Küll aga kasutab ta selleks varasemaid jooniseid, mis meil selle asukoha 
osas olemas on. Palun tagasisidet, kas on sellest abi?  Tegemist on 2020 
aasta katte ehitusega.

Lugupidamisega

Arno Miller