Subject: FW: Avaliku teabe seaduse ja teiste seaduste muutmise eelnõu
From: "Martti Merila" <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>, "Regiina Sepp - JUSTDIGI" <[email-masked]>
Cc: "Mirjam Tomson" <[email-masked]>, "LKF" <[email-masked]>,Ragne Tsäkko - RTK <[email-masked]>
Date: Mon, 25 May 2026 15:27:20 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Tutvusime avaliku teabe seaduse muutmise seaduse eelnõuga (SE). Edastame 
tähelepaneku Andmejälgija regulatsiooni kohta.

AvTS § 4311 (SE § 1 p 12) lõigetes 23–25 kirjeldatud lahendus erineb 
põhimõtteliselt täna toimivast Andmejälgija loogikast. Praegu edastab 
Andmejälgijasse logikirjed andmekogu, kes andmed väljastas. Selline 
lähenemine võimaldab andmete väljastajal omada täielikku ülevaadet sellest, 
kellele ja millisel eesmärgil andmeid väljastati.

Eelnõus kavandatud lahenduse järgi tekib logikirjete edastamise kohustus 
seevastu vastutaval töötlejal, kes andmeid päris. Meile jääb arusaamatuks, 
mis on selle muudatuse eesmärk.

Leiame, et mõistlik oleks jätkata senise toimiva põhimõttega, kus 
Andmejälgijasse edastab andmed andmekogu, kes andmed väljastas, mitte 
andmete pärija.

Palume täpsustada ka DORIS-e kohaldamisala. SE-st ja seletuskirjast tuleneb, 
et vastav kohustus ei laiene eraõiguslikule juriidilisele isikule, kes 
täidab haldusülesandeid. Samas ei ole see kohustus hetkel päris üheselt 
sõnastatud SE-s ja seletuskirjas arusaadav, sest kasutatakse erinevaid 
termineid. Palume võimalusel kinnitada, et DORIS-e kasutamise kohustus ei 
laiene LKF-le.

Lisaks märgime, et eelnõus kavandatud rakendusaeg tundub ambitsioonikas, 
arvestades vajalike arenduste mahtu ning asjaolu, et regulatsiooni lõplik 
sisu ei ole veel välja kujunenud.

Martti Merila

õigusvaldkonna juht

+372 507 4563

Eesti Liikluskindlustuse Fond

 <https://www.lkf.ee/et> www.lkf.ee

From:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Monday, May 4, 2026 1:06 PM
To: Eesti Advokatuuri IP/IKT komisjon < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>; Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liit < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Eesti Kaubandus-Tööstuskoda < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Eesti Väike- ja Keskmiste Ettevõtjate 
Assotsiatsioon < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Notarite Koda < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Harju Maakohus < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Pärnu Maakohus < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Tallinna Halduskohus < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Tallinna Ringkonnakohus < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Tartu Halduskohus < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Tartu Maakohus < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Tartu Ringkonnakohus < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Viru Maakohus < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Tarbijakaitse ja Tehnilise 
Järelevalve Amet < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>; LKF < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Eesti Juristide Liit < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Eesti Andmekaitse Liit 
< <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Avaliku teabe seaduse ja teiste seaduste muutmise eelnõu

Tere!

Teile on saadetud Justiits- ja Digiministeeriumi dokumendihaldussüsteemi 
Delta kaudu eelnõu arvamuse avaldamiseks.

Palume Teil esitada arvamused eelnõu kohta hiljemalt 24.05.2026.a.

Link EIS-i: 
<https://eelnoud.valitsus.ee/main/mount/docList/ecf08e3d-d5ad-4ec3-82c5-7b6eeeb13964> 
https://eelnoud.valitsus.ee/main/mount/docList/ecf08e3d-d5ad-4ec3-82c5-7b6eeeb13964

Pealkiri: Avaliku teabe seaduse ja teiste seaduste muutmise eelnõu

Registreerimise kuupäev: 01.05.2026

Registreerimise number: 8-1/3533-1.

Lugupidamisega

Justiits- ja Digiministeerium

Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn
Tel. (372) 620 8100
e-post:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
www.justdigi.ee

<8-13533-1 01.05.2026 Õigusakti eelnõu.asice>

[REG-260504]