Subject: Päring: lapse nimi nõustamise arvel ning lisatasude avalikustamine dokumendiregistris
From: Stella Grünthal <[email-masked]>
To: "info - AKI" <[email-masked]>
Date: Fri, 15 May 2026 11:48:02 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

pöördun teie poole kahe küsimusega, mis puudutavad isikuandmete
töötlemist. Olen alustav andmekaitsespetsialist ning praegu on tekkinud
mõned olukorrad, mis on mitmeti tõlgendatavad.

1. LAPSE NIMI PSÜHHOLOOGILISE NÕUSTAMISE ARVEL

Asutus tasub lapse psühholoogilise nõustamise teenuse eest
teenusepakkujale. Raamatupidamine nõuab, et arvel oleks märgitud lapse
nimi, et tõendada majandustehingu sisu raamatupidamisseaduse nõuete
kohaselt. Juurdepääs arvetele on piiratud – neid näevad üksnes need
töötajad, kellel on selleks otsene vajadus oma ametiülesannete täitmiseks.

Küsimus: kas lapse nime märkimine psühholoogilise nõustamise teenuse
arvele on IKÜM-i ning Eesti andmekaitsealaste õigusaktide kohaselt
lubatud, kui juurdepääs arvetele on piiratud ainult ametiülesannete
täitmiseks vajalike isikutega?

2. LISATASUDE JA TOETUSTE AVALIKUSTAMINE DOKUMENDIREGISTRIS

AKI veebilehel on märgitud, et õpetajate palgadokumentidele võib
kehtestada juurdepääsupiirangu, kui need sisaldavad eraelulisi andmeid –
näiteks matusetoetuse või sünnitoetuse kohta. Selliste juhtumite puhul on
eraelulisus selge.

Samas tekib küsimus olukordades, kus piir pole nii ilmne. Näiteks:

- Sünnipäevatoetus – kas sünnipäev on eraeluliseks teabeks loetav?

- Lisatasu projektis osalemise eest – kui õpetaja osaleb vabatahtlikult
oma vabast ajast mõnes projektis ning saab selle eest lisatasu, kas ta
võib põhjendatult soovida, et seda ei avalikustataks?

Küsimus: kuidas hinnata, kas konkreetne lisatasu või toetus on „eraelu
puudutav teave“ avaliku teabe seaduse tähenduses? Kas selle hinnangu annab
dokumendiga töötav isik oma kaalutluse alusel või peab selleks olema selge
seaduslik alus? Ning kes vastutab, kui hinnang osutub valeks?

Tänan teid vastuste eest.

Stella Grünthal

Sisekontrolör

Rae Vallavalitsus

Mobiil:+372 56 247 442

E-mail: [email-masked]

Veeb:  <http://www.rae.ee/> www.rae.ee