Subject: FW: 23025 - Sideprojekti kooskõlastamine
From: "Annika Matson" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 15 Apr 2025 14:29:26 +0300

Tere

Palun registreerida mulle menetlemiseks.

Delta viit: 7.1-2/25/19680-8

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Kristjan Toro <[email-masked]>
Sent: Tuesday, April 15, 2025 11:01 AM
To: Annika Matson <[email-masked]>
Subject: RE: 23025 - Sideprojekti kooskõlastamine

Tere

Kirjutan seoses projektiga 23025 – Maidla küla sidetrass.

Esitatud nõudmisega mõõdistada geodeetiline alusplaan minimaalselt 20
meetri ulatuses tee teljest, juhime tähelepanu, et selline nõue ei ole
kehtiv ega õigustatud.

Viidatud nõue tulenes varasemast dokumendist „Täiendavad nõuded
topo-geodeetilistele uurimistöödele teede projekteerimisel“, mis oli
kinnitatud Maanteeameti peadirektori 13.05.2008 käskkirjaga nr 102. Antud
dokument on aga tänaseks aegunud ega ole enam kehtiv alusdokument
projekteerimisel arvestatavate nõuete määramisel.

Küll aga on juhendi punktis 9.2 kirjeldatud tee ristprofiili minimaalset
ulatust, mille piires on vajalik geodeetilise alusplaani koostamine.
Siiski ei sisalda nimetatud punkt konkreetset skaalat ega täpsustatud
mõõte, mistõttu ei saa sellest tuletada kohustust mõõdistada üheselt
määratletud 20 meetri ulatuses mõlemale poole tee telge.

Tulenevalt eeltoodust leiame, et esitatud nõue geodeetilise alusplaani
koostamiseks 20 m ulatuses tee teljest ei ole õigustatud ega vasta kehtiva
juhendi sisule.

Täpsustuseks toon välja, et sideprojekti asendiplaanil välja toodud LP
(liitumispunkt) ei ole lõplik liitumispunkt. Tegemist on kinnistule jäetud
multitoru otsaga, mis suletakse hermeetiliselt ning mille kaudu toimub
liitumine alles kliendi soovil ja liitumise realiseerimisel. Liitumise
korral rajatakse vajalik sidekanalisatsioon multitoru jätkuna kuni
hooneni.

Muud märkused korrigeeritud ning projekt lisatud kooskõlastamiseks
manusesse.

Lugupidamisega

Kristjan Toro

Välisvõrkude projekteerija
Tel: +372 5360 2611

From: Annika Matson <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, April 2, 2025 4:50 PM
To: Kristjan Toro <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: 23025 - Sideprojekti kooskõlastamine

Tere

Edastasin Transpordiameti dokumendihaldussüsteemi kaudu Teile kirja nr
7.1-2/25/19680-8.

Tulenvalt faili suurest mahust, palun tagasisidet, kas kiri jõudis Teini?

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Kristjan Toro <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, March 25, 2025 4:48 PM
To: Annika Matson <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: 23025 - Sideprojekti kooskõlastamine

Tere

Saadan 23025 – Maidla küla sideprojekti kooskõlastamiseks.

Märkustele 19.03.2025 nr 7.1-2/25/19680-6 vastus punktile nr.2

Antud projektis on mõõdistus teostatud vastavalt tellija poolt määratud
ulatusele, mis on olnud piisav projekteerimiseks ja vastav kehtivatele
normidele.

Transpordiameti tehnilistes tingimustes (nr 7.1-2/24/19680-2) ei ole
täpselt sätestatud, et mõõdistusala peab olema vähemalt 20 meetrit tee
teljest, ning ka Transpordiameti 2024. aasta täiendavates nõuetes
topo-geodeetilisele uuringule projekteerimisel ei ole seda otseselt välja
toodud.

Lugupidamisega

Kristjan Toro

Välisvõrkude projekteerija
Tel: +372 5360 2611

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.