Subject: [DKIM katki]RE: Selgitustaotlus pärimisregistri kohta
From: "Tarvo Saar" <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Date: Sun, 6 Jul 2025 14:58:02 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

HOIATUS! See e-kiri võib olla liba-, õngitsus- või pahaloomuline, kuna on
saadetud asutusest, kus meiliserver on vigaselt seadistatud.
Rohkem infot: KKK | teenusveeb <https://teenused.rit.ee/et/kkk>  -> E-post
ja kalender.

Lp kirja saaja

Juhime tähelepanu, et MSVS § 6 kohaselt „märgukirjale või
selgitustaotlusele vastatakse viivitamata, kuid mitte hiljem kui 15
kalendripäeva jooksul selle registreerimisest“.

Avalikus dokumendiregistris on allpool toodud selgitustaotlus
registreeritud 23.05.2025 (2-6/25-4504-1) ja olete ise vastamise tähtajaks
määranud 09.06.2025.

Käesolevaks hetkeks ei ole selgitustaotlusele vastatud ja tähtaeg on
ületatud 27 kalendripäeva.

Eriliselt riivab kodaniku õigustunnet asjaolu, et seadusloomega tegelev
ministeerium ei täida ise seadusi.

Palun selgitustaotlusele vastata viivitamatult.

Tervitades / Best Regards

Tarvo Saar

+372 50 53 066

Käesolev e-kiri ja selles sisalduv informatsioon on mõeldud üksnes isikule
või ettevõtjale, kellele see on adresseeritud, ja võib sisaldada
konfidentsiaalset informatsiooni. Käesoleva e-kirjaga tutvumine, selle
edastamine või selles sisalduva informatsiooni muul viisil kasutamine
käesoleva e-kirja adressaadiks mitteoleva isiku või ettevõtja poolt on
keelatud. Kui Te olete käesoleva e-kirja saanud ekslikult, siis palun
teavitage sellest e-kirja saatjat ning kustutage e-kiri kõigist
arvutitest.

This e-mail and information herein is intended only for the person or
entity to which it is addressed and may contain confidential material. Any
review, retransmission of this e-mail or other use of the information
herein by persons or entities other than the intended recipient is
prohibited. If you received this e-mail in error, please contact the
sender and delete this e-mail from any computer.

From: Tarvo Saar <[email-masked]>
Sent: Friday, May 23, 2025 11:44 AM
To: [email-masked]' <[email-masked]>; [email-masked]' <[email-masked]>
Subject: Selgitustaotlus pärimisregistri kohta

Lp kirja saaja

Esitan MSVS § 3 alusel selgitustaotluse notariaalse testamendi pärijale
avaldamise kohta enne testaatori surma.

PärSi § 178 järgi hoitakse pärimisregistrisse testamendi kohta kantud
andmeid kuni pärandi avanemiseni saladuses. NotS § 3 lg 3 sätestab
samasisulise normi. Notariaadimäärustiku §-st 231, sh selle muudatuste
aluseks olevate eelnõude seletuskirjadest,  järeldub, et notaril peab
testamendile juurdepääsu, sh juurdepääsu tingimuste määramiseks olema
õiguslik alus.

Palun selgitage, kas üldse ning kui jah, siis millistel eeldustel ja
milliste õigusnormide alusel on notaril lubatud anda pärijale teavet tema
kasuks tehtud testamendi olemasolu ja sisu kohta või teha pärijale
testament X-tee kaudu nähtavaks enne testaatori surma.

Lugupidamisega

Tarvo Saar

+372 50 53 066

Käesolev e-kiri ja selles sisalduv informatsioon on mõeldud üksnes isikule
või ettevõtjale, kellele see on adresseeritud, ja võib sisaldada
konfidentsiaalset informatsiooni. Käesoleva e-kirjaga tutvumine, selle
edastamine või selles sisalduva informatsiooni muul viisil kasutamine
käesoleva e-kirja adressaadiks mitteoleva isiku või ettevõtja poolt on
keelatud. Kui Te olete käesoleva e-kirja saanud ekslikult, siis palun
teavitage sellest e-kirja saatjat ning kustutage e-kiri kõigist
arvutitest.

This e-mail and information herein is intended only for the person or
entity to which it is addressed and may contain confidential material. Any
review, retransmission of this e-mail or other use of the information
herein by persons or entities other than the intended recipient is
prohibited. If you received this e-mail in error, please contact the
sender and delete this e-mail from any computer.