Subject: RE: Patsiendile mõeldud silmamelanoomi materjal
From: "Airi Tonison" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Wed, 17 Sep 2025 13:03:45 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!
Igaks juhuks uurin, kellelt ma peaksin juuresoleva kirja teemal
tagasisidet saama?

Parimaga,

Airi

From: Airi Tonison
Sent: Monday, August 25, 2025 3:13 PM
To: [email-masked]
Subject: FW: Patsiendile mõeldud silmamelanoomi materjal

Tere,

Palun tutvuda juuresoleva kirjaga, mille saatsime Ravimiametisse.

Kuna sealt vastatin, et tegemist ei ole reklaamiga (vt. kirja all), paluti
konslteerida ka Terviseametiga.

Vastavalt sellele saadamegi nüüd kirja edasi, et saada teie asutuse poolt
kooskõlastus.

Parimaga,

Airi Tõnison

Medical Affair Manager

Estonia

M  + 372 56636112

E   <mailto:[email-masked]> [email-masked]

W   <http://www.medisonpharma.com/> www.medisonpharma.com

From: Airi Tonison < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Thursday, July 31, 2025 10:35 AM
To: Ravimiamet < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Patsiendile mõeldud silmamelanoomi materjal

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Olen ravimifirma Medison meditsiiniala nõustaja. Medison esindab firmasid,
millel endal ei ole Eestis esindust. Üks sellistest firmadest on
Immunocore.

Soovin tagasisidet/ kooskülastust järgmisele patsiendile mõeldud
materjalile.

Materjali eesmärk

Silmamelanoom /uveamelanoom on harva esinev pahaloomuline kasvaja, millest
üldsusel on sageli väga vähe teadmisi. Seetõttu tekib diagnoosi saamisel –
olgu see patsiendil endal või tema lähedasel – palju küsimusi ja
ebakindlust. Haigus avastatakse sageli hilises staadiumis, mil esinevad
juba metastaasid väljaspool silma, mis võib suurendada segadust ja
ärevust.

Käesoleva materjali eesmärk on pakkuda patsiendile ja tema lähedastele
esmast, arusaadavat ja usaldusväärset teavet silmamelanoomi kohta.
Materjal on loodud Immunocore’i poolt ning see võib toimida kui esimene
informatiivne allikas, mis aitab vastata esmasele küsimusteringile ning
suunata edasiste sammude kavandamisel – näiteks milliseid küsimusi esitada
raviarstile.

Oluline on rõhutada, et materjalis ei ole mainitud ühegi ravimi nimetust.
Selle eesmärk ei ole ravimite tutvustamine, vaid teadlikkuse tõstmine
harva esinevast haigusest ning esmase toe pakkumine patsiendile ja tema
tugivõrgustikule.

Materjali jagaksid:

1.	Vähiliit
2.	Arst

Kas selline materjal on sobilik?

Kas peaksime midagi tulenevalt Eesti seadusandlusest lisama?

Tagasisidet ootama jäädes,

Airi Tõnison

Medical Affair Manager

Estonia

M  + 372 56636112

E   <mailto:[email-masked]> [email-masked]

W   <http://www.medisonpharma.com/> www.medisonpharma.com

Ravimiamet on andnud oma sisendi:

From: Kertu Liin [email-masked]
<mailto:[email-masked]>
Sent: Tuesday, August 12, 2025 4:01 PM
To: Airi Tonison [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Vs: Patsiendile mõeldud silmamelanoomi materjal

This is the first email you've received from this external sender.

Do not click links or open attachments unless it is an email you expected
to receive.

Tere

Saadetud materjali näol ei ole tegemist ravimireklaamiga, vaid see
liigitub inimeste tervist või haigusi käsitlevaks teabeks, millel puudub
isegi kaudne viide ravimile (RavS § 82 lg 2 p 3).

Juhime tähelepanu, et teave peab olema õige ja objektiivne. Soovitame
materjali kooskõlastada ka Terviseametiga.

Lugupidamisega

Kertu Liin

Ravimiamet

õigusosakond

õigusnõunik

Tel 737 4140

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Nooruse 1

50411 Tartu

 <http://www.ravimiamet.ee/> www.ravimiamet.ee