Subject: Eesti arstide liidu pressiteade - eetikakonverents 30.septembril
From: "Katrin Rehemaa | Eesti Arstide Liit" <[email-masked]>
To: "'AK'" <[email-masked]>, "'BNS'" <[email-masked]>, "'Celsius'" <[email-masked]>, "'Delfi'" <[email-masked]>, "'Eesti Arst'" <[email-masked]>, "'Ekspress'" <[email-masked]>, "'EPL'" <[email-masked]>, "'ERR'" <[email-masked]>, "'ETV'" <[email-masked]>, "'Kanal2'" <[email-masked]>, "'Kuku'" <[email-masked]>, "'Maaleht'" <[email-masked]>, "'Meditsiiniuudised'" <[email-masked]>, "'PM'" <[email-masked]>, "'Postimees'" <[email-masked]>, "'Raadio2'" <[email-masked]>, "'Raadio4'" <[email-masked]>, "'SoM'" <[email-masked]>, "'TV3'" <[email-masked]>, "'Vikerraadio'" <[email-masked]>,'Õhtuleht
Cc: <[email-masked]>
Date: Tue, 30 Sep 2025 09:02:03 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Eesti Arstide Liit

PRESSITEADE

30.09.2025

30. septembril toimub Eesti Arstide Liidu eetikakonverents „Patsiendi
teadev nõusolek – kas võimatu missioon?“

Arstide liit korraldab eetikakomitee eestvedamisel iga-aastase
eetikakonverentsi. Tänavu räägime patsiendi arusaadavast ja teadvustatud
nõusolekust.

„Eesti meditsiin on heal tasemel, tänapäevased diagnostika- ja
ravimeetodid kättesaadavad, kuid probleeme tekib suhtlemisel. Patsiendid
kurdavad, et arstid ei selgita alati piisavalt ja arusaadavalt, mis neid
ravi käigus tegelikult ees ootab ja millised on riskid,“ tutvustas
konverentsi teemat arstide liidu eetikakomitee liige Neve Vendt.

Kuidas peaks patsientidega rääkima, et vajalik teave kohale jõuaks? Kuidas
arstid aru saavad, et patsient annab nõusoleku allkirja tõepoolest
teadlikult? Neile küsimustele püüavad teadlased, arstid ja patsiendid
konverentsil parimaid vastuseid leida.

Konverents toimub teisipäeval, 30. septembril algusega kell 13 Tallinnas
Kultuurikatla Stalker saalis.

Päevakava:

13.00  Avasõnad

Neeme Tõnisson, Eesti Arstide Liidu president

13.10  Autonoomia ja teadlik nõusolek

Kadri Simm, TÜ praktilise filosoofia professor

13.40 Patsiendi ootused teadliku nõusoleku andmiseks

Indrek Treufeldt, ajakirjanik, patsientide esindaja PERHi eetikakomitees

14.10  Kuidas ta teab, et ma tean, et ta teab? ehk kuidas informeerida
patsienti

Inga Karton, psühholoog, TÜ peremeditsiini ja rahvatervishoiu instituut

14.40  Kohvipaus

15.10  Patsiendi teadlik nõusolek arsti pilgu läbi Eestis ja Euroopas.

              Maarja Maser, kardioloog, TÜK

15.40–16.30 Arutelu ja kokkuvõte, milles osalevad kõik esinejad ja Eesti
Puuetega Inimeste Koja

jurist Kristi Rekand, modereerib Neve Vendt.

Lisainfo: Neve Vendt 520 5160