Subject: Kampaania „(Toidu)julgeolek algab põllult“ plakatite paigaldamine
From: "Egle Meelind" <[email-masked]>
To: "Egle Meelind" <[email-masked]>
Date: Tue, 9 Jun 2026 11:31:00 +0300

From: Siim Jaksi
Sent: Tuesday, June 9, 2026 11:07 AM
To: [email-masked]' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: [email-masked]' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Kampaania „(Toidu)julgeolek algab põllult“ plakatite paigaldamine

Tere

Pöördume teie poole seoses kampaaniaga „(Toidu)julgeolek algab põllult“,
mille raames on kavas paigaldada plakatid riigiteede äärsetele põldudele
üle Eesti.

Soovime juhtida tähelepanu, et teeäärsete reklaamide ja muude
liiklusväliste teabevahendite paigaldamine ei ole üksnes maaomaniku
otsustada. Kui plakat või silt jääb riigitee kaitsevööndisse, siis on
vajalik Transpordiameti luba. Samuti tuleb arvestada, et selline
teabevahend ei tohi häirida liiklust, varjata liiklusmärke, piirata
nähtavust ega hajutada juhtide tähelepanu.

Kuna kampaania on üleriigiline ja puudutab just riigiteede ääres nähtavaid
plakateid, palume teil edastada kampaanias osalejatele info, et enne
plakati paigaldamist tuleb kontrollida asukohta ning vajaduse korral
taotleda teeomaniku luba. Eriti oluline on see juhtudel, kus plakatid
paiknevad tee kaitsevööndis.

Transpordiameti eesmärk ei ole kampaania sõnumit vaidlustada, vaid
rõhutada, et ka heatahtlik avalik teavitustegevus peab olema kooskõlas
kehtestatud nõuetega. Loata paigaldatud teabevahend võib kaasa tuua selle
eemaldamise ning tekitada asjatuid kulusid nii paigaldajale kui ka
korraldajatele.

Palume teil vajadusel täiendada kampaanias osalejatele antavaid juhiseid
nii, et enne iga teeäärse plakati paigaldamist kontrollitaks asukohta,
küsitaks maaomaniku nõusolek ning vajaduse korral ka teeomaniku luba.

Täpsem info nõuete ja loa taotlemise kohta on Transpordiameti kodulehel -
https://www.transpordiamet.ee/taotlused-blanketid#liikluskorraldus-maa

Küsimuste tekkimisel võtke meiega julgelt ühendust.

Lugupidamisega

Siim Jaksi

Juhataja / Teehoiuteenistuse järelevalve osakond

+372 5344 8900

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet