Subject: Kutsume teid osalema looduse taastamise kava põllumajanduse töörühmas
From: "Eike Lepmets" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <
Cc: <[email-masked]>
Date: Fri, 15 May 2026 18:05:20 +0300

Tere!

Eile toimus looduse taastamise kava kaasamiskoosolek ja tänan neid, kes
said sellest osa võtta ja aruteludes sisukaid mõtteid avaldada.
Järgnevalt kutsume teid osalema ja panustama looduse taastamise kava
põllumajanduse töörühmas. 
 
Neile, kes veel protsessi ei ole olnud kaasatud infoks, et 2024. aastal
võeti EL tasandil vastu looduse taastamise määrus, mille eesmärk on
elurikaste ökosüsteemide pikaajalise ja püsiva taastumise tagamine. Eesti
koostab määruse alusel riikliku looduse taastamise kava ehk
tervikkäsitluse sellest, kuidas Eestis looduse taastamise valdkonda
suunata. Kava koostamist veab koos partneritega eest Kliimaministeerium.
Põllumajanduse (agroökosüsteemide) teemat juhib Regionaal- ja
Põllumajandusministeerium.

Oleme kava koostamise protsessis jõudnud etappi, kus ekspertrühmade töö ja
senise kaasamisprotsessi tulemusena on valminud esmased ideed
taastamismeetmeteks, mille teostatavust ja mõju soovime töörühmades
arutada mõjutatud osapooltega.
Põllumajanduse töörühm kohtub järgmistel aegadel:
*   11.06 kell 10.30 - 16.30
*   12.06 kell 10.30 - 16
*   17.06 kell 13 - 16.30 (varu)
 
Palume registreerida SIIN hiljemalt 22. maiks teie ettevõtte, asutuse või
organisatsiooni üks esindaja (teadusasutuste puhul 2-3), kes oleks valmis
töörühma töös osalema ja sisuliselt panustama. Nagu te ka ise näete, on
selle kirja saajaid palju, mistõttu loodame teie mõistvale suhtumisele, et
te arutelus osalejate ringi enam ei laiendaks. Kui saate oma mõtted kaasa
anda heale kolleegile, siis on võimalik osalejate hulka ehk veidi koomale
tõmmata. 
 
Igal juhul on kohtumistel osalejate panus oluline, et looduse taastamise
kava arvestaks võimalikult hästi erinevate osapoolte teadmiste, vajaduste
ja kogemustega
Töörühma registreerimisega tekkinud täiendavate küsimuste korral võtke
palun ühendust Ragne Vaarikuga - [email-masked].

Tervitades
Eike Lepmets
Regionaal- ja Põllumajandusministeerium