Subject: Detailplaneeringu kehtestamisest teavitamine
From: Maa- ja planeeringunõunik <[email-masked]>
Date: Tue, 26 May 2026 14:28:21 +0300

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere

Vastavalt planeerimisseaduse § 139 lg 6 p 4 teavitame, et Muhu
Vallavolikogu kehtestas oma 20.05.2026. a otsusega nr 54 Muhu tapamaja
detailplaneeringu (otsus lisatud kirjale).

Detailplaneering hõlmab Muhu vallas Soonda külas asuvate Väetisekuuri
(47801:004:0493) ja Lao (47801:004:0524) katastriüksuseid. Planeeringuala
pindala on 32149 m2. Planeeringuala osas kehtib 2018. a kehtestatud Muhu
tapamaja detailplaneering, millega kavandati väiketapamaja ning selle
teenindamiseks vajalike tehnovõrkude rajamine ja kinnistute kruntimine.
Tänaseks on planeering osaliselt ellu viidud. Lao katastriüksusele on
rajatud tapamaja ja seda teenindavad rajatised. Käesoleva
detailplaneeringu eesmärgiks oli kavandatud krundijaotuse muutmine ning
planeeringulahenduse vastavusse viimine tegeliku situatsiooniga.

Planeeringuga korrigeeriti varasemalt kavandatud krundijaotust,
hoonestusala ja rajatiste (sh juurdepääsutee) asukohti. Planeeringuga
täpsustati ehitusõigusi, kuid põhilahendust ei muudetud ning uusi krundi
kasutamise sihtotstarbeid ei lisatud. Uue detailplaneeringu kehtestamisega
muutub sama ala kohta 2018. aastal kehtestatud detailplaneering kehtetuks.

Detailplaneeringu elluviimisega ei kaasne eeldatavalt piirkonnale olulisi
mõjusid. Detailplaneering on kooskõlas Muhu valla üldplaneeringuga ega
sisalda üldplaneeringu muutmise ettepanekuid.

Kehtestatud detailplaneeringu materjalidega on võimalik tutvuda valla
kodulehel www.muhu.ee/kehtestatud-detailplaneeringud.

Täiendav info tel 453 0680, [email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Lugupidamisega

Pille Tamm

maa- ja planeeringuspetsialist

Muhu vald | Keskuse, Liiva küla 94701

Tel: +372 453 0680

 <mailto:[email-masked]> [email-masked] |  <http://www.muhu.ee/> www.muhu.ee