Subject: Vergi külakiik
From: "Raivo Vidder" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Tue, 2 Jul 2024 14:12:52 +0300

Tere.

Sooviksime kooskõlastust Lääne-Virumaal, Haljala vallas, Vergi külas 
planeeritava külakiige paigaldamiseks kaardil näidatud asukohale 
jalgpalliplatsi servas , seltsimaja aia ääres.

Kiige asukoha valik on suhteliselt piiratud kuna Vergi külas ei ole 
piisavalt avalikku maad kuhu kiik paigaldada.

Kiige paigaldamisel oleme arvestanud:

1.	Kiik peaks olema käidavas kohas ja toredaks kokkusaamise paigaks Vergi 
inimestele ja külalistele.
2.	Ohutusega – kiik võiks jääda millegi serva või äärde et igast suunast 
liikujatele jalgu ei jääks ja keegi pihta ei saaks.
3.	Naabritega – ei ole tore kui möll käib sinu aia ääres ja kiikujad veel 
üle aia kiikavad.
4.	Vaatega – kiige pealt võiks merd näha vähemalt ühe poole kiikujad
5.	Kiik  peaks olema koha peal kus ei teki küsimust “Kas ikka tohib kiikuma 
minna?” .
6.	Vajadusel võib kiige tee poolset  osa piirata kerge lattaiaga et 
ootamatult keegi tee peale ei satuks.
7.	Kiik ei peaks olema kõrvalises kohas (näiteks metsas) ka turvalisuse 
kaalutlusel – juhul kui peaks midagi juhtuma kiikujaga on abi kõige 
tõenäolisem kui kiik on avalikus kohas.
8.	Sadama tee teekaitsevööndis asub Seltsimaja ja ilma õueala piirdeta 
jalgpalliplats, võrkpalliplats, korvpalliplats , korterelamu. Seni ei ole 
aktiivne tegevus selles piirkonnas liiklusele ja inimestele ohtlik olnud.
9.	Ettevaatusabinõuna võib vajadusel kaaluda liikluse rahustamiseks 
liikluskünnise paigaldamist Seltsimaja ette.

Lugupidamisega

Raivo Vidder

Vergiranna seltsi juhatuse liige

+372 50 35 942

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Mari Aru <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, May 21, 2024 12:23 PM
To: Raivo Vidder <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Fwd: Vergi külakiik

---------- Forwarded message ---------
Saatja: Tiit Jõgi | Haljala vald <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Date: T, 21. mai 2024, 12:20
Subject: RE: Vergi külakiik
To: Mari Aru <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, Kristi 
Tomingas | Haljala vald <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Anneli Kivisaar | Haljala vald <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, Anti Puusepp | Haljala vald 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >

Tere

Olen seisukohal, et kiige asukohta tuleks muuta ja viia see kusagile 
kinnistu keskele, väljaspoole avalikult kasutatava tee kaitsevööndit. 
Sellises asukohas võib kiik muutuda ohtlikuks- kiikujate tähelepanu hajub 
ning juhuslikult võib keegi sattuda sõiduteele.

Eelkõige tuleks kiige asukoht kooskõlastada kaitseala valitsejaga- 
Keskkonnaametiga : [email-masked] <mailto:[email-masked]>  – 
kui Keskkonnaamet ei nõustu kiige rajamisega , siis kiige rajamine ei ole 
võimalik ( nt kaitsealused liigid vms).

Kiige kavandamisel teekaitsevööndisse, tuleb võtta ühendust ka 
Transpordiametiga: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  . 
Kui kiik jääb kaitsevööndist välja, siis Transpordiametiga ei ole vaja 
suhelda.

Kui on teada, et ametkonnad nõustavad kiige rajamisega, siis tuleb tellida 
ehitusprojekt ning peale projekti valmimist esitada ehitusloa taotlus.

Lisan kitsenduste kaardi, milles on näha kaitsevööndid. Kõige laiem ala on 
avalikult kasutatava tee kaitsevöönd.

Ehitusluba saan menetleda siis, kui vallaga on leping sõlmitud, kuid 
eelkõige peab olema asukoht täpsustatud.

Lugupidamisega

 <https://www.haljala.ee/uldinfo>

Haljala vald

   Tiit Jõgi | ehitusspetsialist

   Haljala vallavalitsus

   Tallinna mnt 13, Haljala alevik 45301

   tel +372 509 8813

   e-post  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

    <http://www.haljala.ee/> www.haljala.ee