Subject: Re: Küsitluskutse: Eesti ettevõtete digilahenduste kasutamine 2026
From: "Ops" <[email-masked]>
To: "Balti Uuringute Instituut" <[email-masked]>, "info - MKM" <[email-masked]>
Date: Mon, 1 Jun 2026 09:26:24 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

@MKM - kui see asutus (Balti Uuringute Instituut) esindab riiki, siis miks 
saadetake see küsitlus välja ka venekeelsena?

Saan aru, kui loodetakse kaasata vastustesse väliskapitalil põhinevaid 
ettevõtteid või e-residente, kes siin ettevõtlusega tegelevad. Sellisel 
juhul inglise keel (näiteks).

Venemaalt Eestisse hetkel kapitali paigutada ei saa (v.a. kitsad erandid). 
Ja need, kes Eestis elavad, peavad suhtlema riigiasutustega riigikeeles.

Milleks siis venekeelne materjal siin?

Lugupidamisega,

Kodanik, ettevõtja, jurist.

Mark Orlov

Sent while on the move

On 1. Jun 2026, at 09:15, Balti Uuringute Instituut 
<[email-masked]> wrote:

MKM uuring · 20 min · tähtaeg 15. juuni · auhinnaloos 20 × 100 €

View 
<https://mailchi.mp/77413a6345bd/ksitluskutse-eesti-ettevtete-digilahenduste-kasutamine-6753021?e=42df4b07fc> 
this email in your browser

  <https://mcusercontent.com/a6dbd25f681e664ee8c4bb268/images/081d2062-8c64-3e32-ce99-7485bcf922ff.png>

  _____

Для русскоязычной версии, пожалуйста, прокрутите вниз ↓

Hea ettevõtja

Eesti riik soovib paremini mõista, mis motiveerib Eesti ettevõtteid 
digilahendusi kasutusele võtma ning millised takistused, vajadused ja 
ootused sellega kaasnevad.

Palume Teil osaleda küsitluses, mille tulemused annavad riigile praktilise 
sisendi ettevõtjatele suunatud teenuste ja toetusmeetmete kujundamiseks. 
Teie vastused aitavad paremini mõista, milliseid digilahendusi ettevõtted 
juba kasutavad, kas ja millised digilahendused aitaksid ettevõtetel oma 
ärivajadusi täita ning millist tuge riigilt või teistelt osapooltelt 
vajatakse.

Täitmise aeg:	 20–30 minutitVastamise 
tähtaeg:	 15. juuni 2026Auhinnaloos: 
20 × 100 € Partner e-kinkekaartiKeeled: 
eesti ja veneOotame vastama kõiki Eesti ettevõtteid, sõltumata suurusest ja tegevusalast. 
Selleks, et riigi lahendused ja toetusmeetmed sobiksid ka väiksematele 
ettevõtetele, ootame aktiivselt vastama ka mikroettevõtjaid. Isegi kui 
kasutate ettevõttes digilahendusi minimaalselt, palun vastake küsimustele 
täpselt nii, nagu need Teie ettevõttele kohalduvad – vajadusel valige 
variant "ei kohaldu".

Vastajaks sobib ettevõtte esindaja, kellel on ülevaade ettevõtte 
töökorraldusest, juhtimisest või võimalikest digilahenduste kasutamise 
vajadustest. Selleks võib olla näiteks ettevõtte juht, raamatupidaja, 
IT-juht või IT-spetsialist. Palume vajadusel saata vastamise link Teie 
hinnangul sobivaimale inimesele.

Ankeedis on kokku maksimaalselt 35 küsimust, kuid enamik vastajaid peab 
vastama väiksemale arvule küsimustele, sest osa küsimusi kuvatakse ainult 
vastavalt varasematele vastustele. Lisaks on osadele küsimustele vastamine 
vabatahtlik.

Vasta 
<https://ibs.us13.list-manage.com/track/click?u=a6dbd25f681e664ee8c4bb268&id=a4d730f019&e=42df4b07fc> 
küsitlusele

Kui nupp ei peaks Teid küsitluse juurde suunama, siis pääsete täitma ka 
järgneva lingi abil: 
https://s-bb827e-i.sgizmo.eu/s3/i-Z5N2qjfDmjJOsxeke-597169/?sguid=Z5N2qjfDmjJOsxeke&sglocale=et

Täname Teid panuse eest. Teie kogemus ja hinnangud aitavad kujundada riigi 
teenuseid nii, et need vastaksid paremini ettevõtjate tegelikele 
vajadustele.

Täpsustavate küsimuste korral võtke palun ühendust:
Kirill Jurkov, [email-masked]
Balti Uuringute Instituut

  _____

Уважаемый предприниматель,

Эстонское государство хочет лучше понять, что мотивирует предприятия в 
Эстонии внедрять цифровые решения, а также какие препятствия, потребности и 
ожидания с этим связаны.

Просим Вас принять участие в опросе. Его результаты дадут государству 
практический вклад для разработки услуг и мер поддержки, направленных 
предпринимателям. Ваши ответы помогут лучше понять, какие цифровые решения 
предприятия уже используют, могут ли цифровые решения помочь предприятиям 
удовлетворять их бизнес-потребности и если да, то какие именно, а также 
какая поддержка необходима со стороны государства или
других участников.

Время заполнения:	 20–30 минутСрок 
ответа:	 15 июня 2026Розыгрыш 
призов:	 20 × 100 € электронных подарочных карт PartnerЯзыки: 
эстонский и русскийМы приглашаем участвовать все предприятия Эстонии, независимо от их размера 
и сферы деятельности. Для того чтобы государственные решения и меры 
поддержки подходили также небольшим предприятиям, мы особенно приглашаем к 
активному участию микропредприятия. Даже если в Вашем предприятии цифровые 
решения используются минимально, просим отвечать на вопросы именно так, как 
они применимы к Вашему предприятию — при необходимости выберите вариант «не 
применимо».

В качестве респондента подходит представитель предприятия, который имеет 
представление об организации работы, управлении или возможных потребностях 
предприятия в использовании цифровых решений. Это может быть, например, 
руководитель предприятия, бухгалтер, IT-руководитель или IT-специалист. 
Просим при необходимости переслать ссылку для заполнения анкеты тому 
человеку, который, по Вашему мнению, подходит
для этого лучше всего.

Всего в анкете максимум 35 вопросов, однако большинству респондентов нужно 
будет ответить на меньшее число вопросов, так как часть вопросов 
отображается только в зависимости от предыдущих ответов. Кроме того, ответы 
на некоторые вопросы являются необязательными.

Пройти 
<https://ibs.us13.list-manage.com/track/click?u=a6dbd25f681e664ee8c4bb268&id=3e13f10a55&e=42df4b07fc> 
опрос

Если кнопка не перенаправит вас к опросу, вы можете перейти к нему по 
следующей ссылке: 
https://s-bb827e-i.sgizmo.eu/s3/i-Z5N2qjfDmjJOsxeke-597169/?sguid=Z5N2qjfDmjJOsxeke&sglocale=ru

Благодарим Вас за вклад. Ваш опыт и оценки помогут формировать 
государственные услуги так, чтобы они лучше соответствовали реальным 
потребностям предпринимателей.

Если у Вас возникнут вопросы, пожалуйста, свяжитесь с:
Кирилл Юрков, [email-masked]
Институт балтийских исследований

Saate selle e-kirja, sest Teie ettevõtte kontaktandmed on avalikud Eesti 
äriregistris ja Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium tellis selle 
uuringu avalikes huvides.

Loobu edasistest kirjadest: 
(https://ibs.us13.list-manage.com/unsubscribe?u=a6dbd25f681e664ee8c4bb268&id=71a5a709d4&t=b&e=42df4b07fc&c=8f3443f111)

---

Вы получаете это письмо, потому что контактные данные Вашего предприятия 
являются публичными в Эстонском коммерческом регистре, и Министерство 
экономики и коммуникаций заказало это исследование в общественных интересах.

Отписаться от следующих писем: 
(https://ibs.us13.list-manage.com/unsubscribe?u=a6dbd25f681e664ee8c4bb268&id=71a5a709d4&t=b&e=42df4b07fc&c=8f3443f111)

Autoriõigus © 2026 Balti Uuringute Instituut, kõik õigused kaitstud.
Teie kontakt on võetud Äriregistri avaandmetest.

Meie postiaadress on:

Balti Uuringute Instituut
Lai 30
Tartu 51005
Estonia

Add us to your address book 
<https://ibs.us13.list-manage.com/vcard?u=a6dbd25f681e664ee8c4bb268&id=71a5a709d4>

You can 
<https://ibs.us13.list-manage.com/profile?u=a6dbd25f681e664ee8c4bb268&id=71a5a709d4&e=42df4b07fc&c=8f3443f111> 
update your preferences or 
<https://ibs.us13.list-manage.com/unsubscribe?u=a6dbd25f681e664ee8c4bb268&id=71a5a709d4&t=b&e=42df4b07fc&c=8f3443f111> 
unsubscribe from this list.

 <https://login.mailchimp.com/signup/email-referral/?aid=a6dbd25f681e664ee8c4bb268>
  <https://us.list-manage.com/CQrpU3IGzTt93EYCl1Agpm?e=42df4b07fc&c2id=20e01ffb261d3eef43acc2f9ecbe3e39>