Subject: Re: Pöördumine volikogu esimehele taastuvenergeetika teekaardi koostamise ja juhtimise korrastamiseks
From: "Andres Metsoja" <[email-masked]>
To: "Maarja Maranik" <[email-masked]>
Cc: Taastuvenergeetika töörühm <[email-masked]>
Date: Mon, 12 Jan 2026 12:40:22 +0200

Tere, austatud pöördumise esitajad!

Mõistan, et taastuvenergeetika töörühma töökorraldus tekitab küsimusi ning
sellest tulenevalt olete mulle esitanud mõned kirjalikud ettepanekud,
millele püüan vastata.

Esiteks pean oluliseks korrata, et töörühma ellukutsumise alusmõte on
taastuvenergeetika planeerimiskorraldusega seonduva infovahetuse tagamine.
Huvitatud isikutega kohtumistega alustamine on tingitud asjaolust, et
nende taotlustele tugineb planeeringute algatamise otsus ning just nende
soov on olnud tavapäraselt volikogu otsuse vastuvõtmise aluseks. Seetõttu
pean oluliseks kohtumistega jätkamist ning infovahetuse tagamist.

Teiseks, ükski töövorm ei asenda volikogu otsust ega kaalutlusõigust ega
ole siduvaks õiguslikuks aluseks lõppotsuse tegemisel volikogu istungil.
Plaanitava teekaardi koostamiseks on vajalik nii infovahetuse tagamine
töörühma kaudu kui ka teekaardi koostamine juhtgrupi koordineerimisel.
Rõhutan, et koostatav teekaart ei ole haldusotsus vaid suunis volikogu töö
korraldamiseks. Volikogul on õigus arutada täiendavate komisjonide
moodustamist kui selleks tekib vajadus ning sellekohane algatus.

Kolmandaks, kaasatavate isikute ringi on võimalik laiendada. Lisaks
huvitatud isikutele, on loomulikult plaanis töökäigus kuulata spetsialiste
vallavalitsusest. Vajalik on kohtuda Kliimaministeeriumi, riiklike
ametkondadega (näiteks Maa- ja Ruumiamet), RMK jne.

Neljandaks. Tänase seisuga on teavitanud ja nimetanud oma esindajad
taastuvenergeetika juhtgruppi: VL Inimeste eest, VL Uus Plaan, Erakond
Eesti Konservatiivne Rahvaerakond ja Erakond Isamaaa. Kui kõik
poliitilised jõud on oma esindajad esitanud siis esimesel võimalusel
kohtume.

Tervitades,
Andres Metsoja

  _____

From: Maarja Maranik <[email-masked]>
Sent: 10 January 2026 22:23
To: Andres Metsoja <[email-masked]>
Cc: Taastuvenergeetika töörühm <[email-masked]>
Subject: Pöördumine volikogu esimehele taastuvenergeetika teekaardi
koostamise ja juhtimise korrastamiseks

Lugupeetud volikogu esimees,

Edastan ühispöördumise „Taastuvenergeetika teekaardi koostamise ja
juhtimise korrastamine“.

Palume teie seisukohta ja vastust pöördumises esitatud ettepanekutele
hiljemalt 13. jaanuariks 2026.

Lugupidamisega,

Põhja-Pärnumaa volikogu liige

Maarja Maranik