Subject: [DKIM katki] MTÜ EES-Ringlus/ Euroopa Liidu erialaliitude ühisseisukoht kavandatava e-jäätmete maksu osas
From: MTÜ EES-Ringlus <[email-masked]>
To: "Info - RAM" <[email-masked]>, "Kliimaministeerium info" <[email-masked]>
Cc: 'Rain Päären' <[email-masked]>, "Piret Otsason" <[email-masked]>, "Peep Siim" <[email-masked]>, "[email-masked]'" <[email-masked]>
Date: Fri, 29 May 2026 14:19:30 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

HOIATUS! See e-kiri võib olla liba-, õngitsus- või pahaloomuline, kuna on
saadetud asutusest, kus meiliserver on vigaselt seadistatud.
Rohkem infot: KKK | teenusveeb <https://teenused.rit.ee/et/kkk>  -> E-post
ja kalender.

Lugupeetud Kliimaministeeriumi ja Rahandusministeeriumi esindajad,

edastame teile teadmiseks, ja võimaliku seisukoha kujundamiseks APPLiA,
WEEE Forum'i, EucoLighti', LightingEurope'i ning teiste Euroopa
erialaliitude ühispöördumise seoses Euroopa Liidus arutlusel oleva
e-jäätmete maksu ettepanekuga.

Kirjale allakirjutanud organisatsioonid kutsuvad liikmesriike üles mitte
toetama kavandatavat maksu, kuna selle rakendamisel oleks märkimisväärne
finantsmõju tootjatele ja importijatele ning see võiks muuta kehtivad
elektroonikajäätmete kogumise eesmärgid sisuliselt ebarealistlikuks. Eriti
problemaatiline on asjaolu, et võimaliku trahvimehhanismi alusena
käsitletakse 100% turule lastud toodete mahtu (PoM).

Teema on arutelul nii Euroopa Liidu Üldasjade Nõukogus kui ka Euroopa
Ülemkogus (18.–19. juunil) seoses mitmeaastase finantsraamistiku (MFF)
aruteludega.

Palume teil võimalusel võtta pöördumist arvesse Eesti seisukohtade
kujundamisel ning jagada seda ka teiste asjakohaste osapooltega.

Lisame ühispöördumise käesolevale kirjale manusena. Dokument on inglise
keeles.

MTÜ EES-Ringlus on oma esialgsed seisukohad esitanud Kliimaministeeriumile
08.09.2025

Lugupidamisega,

Kristy Valgma
MTÜ EES-Ringlus
Juhatuse liige

Telliskivi 60/1, 10412 Tallinn

+372 58 050 572   <http://www.eesringlus.ee/> www.eesringlus.ee