Subject: [16-6][ehitus_planeeringud] Atmosfääriõhu kaitse seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (taastuvenergia direktiivi muudatuste ülevõtmine) eelnõu (697 SE) menetlemine Riigikogus
From: Mari Tänav <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <
Date: Thu, 9 Oct 2025 12:02:02 +0300

Austatud koostööpartner

Vabariigi Valitsuse algatatud atmosfääriõhu kaitse seaduse ja teiste
seaduste muutmise seaduse (taastuvenergia direktiivi muudatuste
ülevõtmine) eelnõu
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/3ce1abd6-78b0-49cf-bcaf-e
1f7257485a9/atmosfaariohu-kaitse-seaduse-ja-teiste-seaduste-muutmise-seadu
s-taastuvenergia-direktiivi-muudatuste-ulevotmine/> 697 SE võeti Riigikogu
menetlusse 08.09.2025 ja eelnõu juhtivkomisjoniks on majanduskomisjon.

Eelnõuga võetakse Eesti õigusesse üle Euroopa Parlamendi ja nõukogu
direktiivi (EL) 2023/2413 sätted, aidates sel viisil kaasa Eesti ning
Euroopa Liidu energia- ja kliimapoliitika eesmärkide täitmisele.
Muudatuste eesmärk on suurendada taastuvatest energiaallikatest toodetud
energia osakaalu, parandada energiatõhusust ja energiajulgeolekut,
vähendada saasteainete heidet ning soodustada õiglasi ja taskukohaseid
energiahindu.

Eelnõu esimene lugemine Riigikogus on kavandatud 15. oktoobrile 2025.
aastal.

Kogu eelnõu menetlusega seonduv teave, samuti teave komisjonile eelnõuga
seoses laekunud arvamuste ja ettepanekute ning vastutava Riigikogu liikme
ja ametniku ning kaasatud isikute kohta on leitav
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/3ce1abd6-78b0-49cf-bcaf-e
1f7257485a9/atmosfaariohu-kaitse-seaduse-ja-teiste-seaduste-muutmise-seadu
s-taastuvenergia-direktiivi-muudatuste-ulevotmine/> eelnõu kaardilt
parlamendi veebilehel.

Teavitatud huvirühmad:

Aktsiaselts JetOil, aktsiaselts Olerex, AS Alexela, AS Elenger Grupp, AS
Graanul Invest, AS Terminal, Circle K Eesti Aktsiaselts, Eesti Arhitektide
Liit, Eesti Ehituskonsultatsiooniettevõtete Liit, Eesti Elektritööstuse
Liit, Eesti Energia AS, Eesti Erametsaliit, Eesti Gaasiliit, Eesti
Inseneride Liit, Eesti Jõujaamade ja Kaugkütte Ühing, Eesti
Kaubandus-Tööstuskoda, Eesti Keemiatööstuse Liit, Eesti Keskkonnajuhtimise
Assotsiatsioon, Eesti Keskkonnaühenduste Koda, Eesti Linnade ja Valdade
Liit, Eesti Metsa- ja Puidutööstuse Liit, Eesti Omanike Keskliit, Eesti
Planeerijate Ühing, Eesti Transpordikütuste Ühing, Eesti Tuuleenergia
Assotsiatsioon,  Eesti Tööandjate Keskliit, Elektrilevi OÜ, Elektrum Eesti
OÜ, Eleport OÜ, Elering AS, Enefit AS, Enery Estonia OÜ, Ignitis Eesti OÜ,
Keskkonnaagentuur, Keskkonnaamet, Maa- ja Ruumiamet, Maksu- ja Tolliamet,
Mittetulundusühing Cleantech Estonia, Mittetulundusühing Eesti
Keskkonnamõju Hindajate Ühing, Mittetulundusühing Eesti Taastuvenergia
Koda, MTÜ Eesti Vesinikutehnoloogiate Ühing, Neste Eesti Aktsiaselts,
Orlen Eesti OÜ, OÜ Adepte Group, OÜ Utilitas Wind, Sunly AS, Tarbijakaitse
ja Tehnilise Järelevalve Amet, Tulundusühistu Energiaühistu,
Tuuletehnoloogia Liit, Viru Elektrivõrgud OÜ

Lugupidamisega

Mari Tänav

Riigikogu majanduskomisjoni nõunik

T: +372 631 6438

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Riigikogu, Lossi plats 1a, 15165 Tallinn

 <http://www.riigikogu.ee/> www.riigikogu.ee

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.