Subject: Kõrvalmaantee_19306_Tõlla-Kamali_tee_km_6,142-7,817_truubid
From: "Peeter Karpa" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>,Karl Õigus <[email-masked]>
Date: Fri, 27 Jun 2025 08:14:38 +0300

Lugupeetud Transpordiamet!

Saarde vallas Tõlla külas on teostatud  Keskuse I (Tihemetsa) 
6113730010071/001; 6113730010100/001; 6113730010090/001 
maaparandussüsteemidel (ehitatud 1961) eesvoolude uuendamine. 
Eesvoolukraavidel asuvad 19306 Tõlla-Kamali tee truubid km 6,142-7,817. 
Truubid on uuendatud 2006 aastal ning vanad betoontruubid asendati 
plasttruupidega D600. Eesvoolukraavid olid selleks ajaks toimetanud 45 
aastat. Truupide vahetusel ei pööratud tähelepanu olemasoleva 
drenaažisuudmete kõrgusele kraavi põhja suhtes, samuti aastatega kogunenud 
settele kraavis. Pärast uuendustööde läbiviimist eesvoolukraavidel (järgneb 
ka drenaažisüsteemide rekonstrueerimine) on teetruupide sissevoolukõrgused 
takistuseks kraavi tühjenemisel liigveest. 13.06.2025 Maa- ja Ruumiameti 
poolt teostatud ülevaatusele tuginedes (lisan kirjale fototabeli hetke 
olukorrast) on eesvoolukraavide sihipärase toimimise tagamiseks vajalik 
teostada Tõlla-Kamali nelja truubi (uuendatud maaparandussüsteemi 
eesvoolukraavidel) hooldustööd. Hooldustööde käigus on vajalik Tõlla-Kamali 
tee truupide (km6,142, km6,409, km6,997 ja km7,817) sissevoolu kõrgusi 
(kõrguste mõõdistuse protokoll lisatud) alandada  0,20-0,39m.

MaaParS §47 lg (1) Maaparandussüsteemis on keelatud takistada veevoolu ja 
paisutada vett, kui selleks puudub käesoleva seaduse §50 kohane Maa- ja 
Ruumiameti luba või kooskõlastus. Palume maaparandussüsteemi 
eesvoolukraavidel asuvate Tõlla-Kamali kõrvalmaantee (km 6,142-7,817) 
truupide hooldustööde teostamisest teavitada Maa- ja Ruumiametit enne 
hooldustöödega alustamist.

Peeter Karpa

peaspetsialist I Maaparanduse osakond
+372 59192 122

Maa- ja Ruumiamet
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.maaruum.ee/> www.maaruum.ee

Roheline 64/ Pärnu 80010/ Pärnumaa