Subject: FW: Lennujaama lõunaala UVK, IKÕ muudatus
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 30 Sep 2025 11:42:42 +0300

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks delta viit 7.1-2/25/9554-8

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Liisi Pekri - INFRAGATE <[email-masked]>
Sent: Monday, September 29, 2025 11:44 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Cc: Liina Mürk - INFRAGATE <[email-masked]>
Subject: RE: Lennujaama lõunaala UVK, IKÕ muudatus

Tere,

Esitame uuesti kooskõlastamiseks AS Infragate Eesti töö nr RAE54/19-24
„Lennujaama lõunaala kinnistu ja lähiala DP ala ÜVK liitumisrajatiste
projekteerimine“, mis on viidud vastavusse teostusjoonisega.

Projekt asub lingil:

https://www.dropbox.com/scl/fo/00psys7xh09al2nbt9ymt/AP8gNMhYyHxM1KxrsFTL9
E0?rlkey=sf2a0pcix4uppmm0v9646xogi
<https://www.dropbox.com/scl/fo/00psys7xh09al2nbt9ymt/AP8gNMhYyHxM1KxrsFTL
9E0?rlkey=sf2a0pcix4uppmm0v9646xogi&dl=0> &dl=0

Lugupidamisega

Liisi Pekri

Projektijuht/projekteerija

AS Infragate Eesti

Mäealuse 2/3, 12618 Tallinn

Tel:   626 7777

Tel:   55606137

 <https://www.infragate.ee/> https://www.infragate.ee/  FB Infragate
<https://www.facebook.com/infragate>

Käesolev e-kiri ja selle lisad on konfidentsiaalsed ning võivad sisaldada
kliendisaladust, mis on seadusega kaitstud.
Juhul, kui Te ei ole e-kirja määratud adressaat, palume sellest meile
teada anda ja e-kiri koos lisadega kustutada.
Käesoleva e-kirja loata avalikustamine, kopeerimine, levitamine või selle
sisu muul viisil kasutamine on keelatud

From: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: esmaspäev, 15. september 2025 15:34
To: Liina Mürk - INFRAGATE <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Lennujaama lõunaala UVK, IKÕ muudatus

Tere

Vabandame viibinud vastuse pärast.

Oleme nõus, et rajatud tehnovõrgud jäävad rajatud kujule, kuid koostada
tuleb projekti uus versioon vastavalt rajatud tehnovõrkude paiknemisele
(vastavalt teostusmõõdistusele, sh jätta kajastamata veetorustiku
ristumine riigiteega nr 11290 Tallinna-Lagedi tee).

Projekti koostamisel palume juhinduda Transpordiameti juhendist:
<https://www.transpordiamet.ee/media/2763/download> Nõuded tehnovõrkude
teemaale paigaldamise kavandamisel ning esitada komplektne projektlahendus
(seletuskiri, asendiplaanid, ristmeväljajoonised, pikiprofiilid, IKÕ
plaanid jne) kooskõlastamiseks.

Seletuskirjas palume selgitada ja põhjendada, miks rajati tehnovõrgud
riigitee maaüksusel erinevale asukohale võrreldes kooskõlastatud projektis
kajastatuga AS Infragate Eesti töö nr RAE54/19-24 „Lennujaama lõunaala
kinnistu ja lähiala DP ala ÜVK liitumisrajatiste projekteerimine“.

Transpordiameti kinnistule kavandatud tehnovõrkudele tuleb koostada ka
uued isikliku kasutusõiguse ala plaanid vastavalt Transpordiameti
juhendile
<https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2025-06/Riigivara
%20kasutamiseks%20andmise%20juhend.pdf>
https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2025-06/Riigivara%
20kasutamiseks%20andmise%20juhend.pdf

Tehnovõrgu omanikul tuleb Transpordiametiga sõlmida uus kokkulepe tee
maale tehnovõrkude ja -rajatiste talumiseks.

Transpordiametile saab esitada kooskõlastamiseks projektlahenduse
elektroonselt e-posti aadressile [email-masked]
<mailto:[email-masked]> .

Lisaks juhime tähelepanu, et kasutusluba me ei saa enne kooskõlastada, kui
oleme kooskõlastanud projekti ning samuti on sõlmitud uued IKÕ lepingud.

Vajadusel võite kirjutada või helistada.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Liina Mürk - INFRAGATE <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, September 9, 2025 4:21 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Lennujaama lõunaala UVK, IKÕ muudatus

Tere!

Suured tänud tagasiside eest. Vastan all kirjas sinisega punktide juurde.

Parimate soovidega

Liina Mürk

Projektijuht

AS Infragate Eesti

Mäealuse 2/3, 12618 Tallinn

Tel:    +372 626 7777

Mob:  +372 56466840

 <http://www.infragate.ee/et/> infragate.ee
<https://www.facebook.com/infragate> FB Infragate

Käesolev e-kiri ja selle lisad on konfidentsiaalsed ning võivad sisaldada
kliendisaladust, mis on seadusega kaitstud.
Juhul, kui Te ei ole e-kirja määratud adressaat, palume sellest meile
teada anda ja e-kiri koos lisadega kustutada.
Käesoleva e-kirja loata avalikustamine, kopeerimine, levitamine või selle
sisu muul viisil kasutamine on keelatud

From: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: reede, 5. september 2025 12:54
To: Liina Mürk - INFRAGATE <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Lennujaama lõunaala UVK, IKÕ muudatus

Tere

Oleme antud teostusmõõdistuse üle vaadanud ning palume mõõdistuse osas
selgitusi/täpsustusi.

Palume selgitada, miks antud asukohas pole veetrass rajatud minimaalselt
1,8m sügavusele vastavalt projektile. Teostusjoonise järgi on trassi
sügavus TRAM maaüksusel kohati 1,5m ja 1,7m. – LM: tegemist on
olemasolevaoleva veetorustiku sügavusega, kuhu ehitaja liitus ja mille
sügavus ei olnud ennem teada. Ühendust on võimalik teostada ainult
olemasoleva toruga samal kõrgusel ehk ehitajal puudus siin võimalus
kõrguse muutmiseks.

*

*	Palume täpsustada, kas antud lõigus planeeritakse ka rajada
riigitee alla veetorustik või antud lahendus enam ei realiseeru?- LM: jah,
antud lahendus ei realiseeru, kuna Rail Balticu tööjärg nö jõudis järele
ja nimetatud lõiku ei ehitatagi välja.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Liina Mürk - INFRAGATE <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, August 22, 2025 9:32 AM
To: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Lennujaama lõunaala UVK, IKÕ muudatus

Tere!

Esitan täiendatud teostusjoonise, mis on vastutava isiku poolt
allkirjastatud.

Jääme tagasiside ootele.

Parimate soovidega

Liina Mürk

Projektijuht

AS Infragate Eesti

Mäealuse 2/3, 12618 Tallinn

Tel:    +372 626 7777

Mob:  +372 56466840

 <http://www.infragate.ee/et/> infragate.ee
<https://www.facebook.com/infragate> FB Infragate

Käesolev e-kiri ja selle lisad on konfidentsiaalsed ning võivad sisaldada
kliendisaladust, mis on seadusega kaitstud.
Juhul, kui Te ei ole e-kirja määratud adressaat, palume sellest meile
teada anda ja e-kiri koos lisadega kustutada.
Käesoleva e-kirja loata avalikustamine, kopeerimine, levitamine või selle
sisu muul viisil kasutamine on keelatud

From: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: kolmapäev, 6. august 2025 16:32
To: Liina Mürk - INFRAGATE <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Lennujaama lõunaala UVK, IKÕ muudatus

Tere

Oleme tutvunud esitatud materjalidega, kuid juhime tähelepanu, et esitatud
teostusmõõdistuse andmetest ei kajastu rajatud torustike sügavuse andmed
ega rajatud kaevude ja siibrite andmed.

Seega palume esitada komplektne vormistatud teostusmõõdistus, kus
kajastuksid rajatud torustike sügavuse andmed (sh kaevude ja siibrite
andmed) ning hülsside tugevuse andmed. Palume esitada teostusmõõdistus,
mis on allkirjastatud teostusmõõdistamise eest vastutaval pädeval isikul.

Peale esitatud komplektset teostusmõõdistust saame hinnata täiendavalt
asjaolusid.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Liina Mürk - INFRAGATE <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, July 23, 2025 6:25 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Liisi Pekri - INFRAGATE <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Lennujaama lõunaala UVK, IKÕ muudatus

Tere!

Kirjutan taas seoses AS Elveso poolt tellitud projektiga ’’Lennujaama
lõunaala kinnistu ja lähiala DP ala ÜVK liitumisrajatiste
projekteerimine’’, kuna ehitustööde käigus selgus, et olemasolev
veetorustik kinnistul Tallinn-Lagedi tee T2 paikneb natuke teises
asukohas, kui oli geodeetilises uuringus näidatud. Sellest tulenevalt
korrigeerisime IKÕ joonist vastavalt ehitaja poolt edastatud
teostusjoonisele Tallinn-Lagedi tee T2 servituudi ala, mis algsega
võrreldes vähenes. Palume Transpordiameti kooskõlastust korrigeeritud IKÕ
joonisele.

Kirjale lisatud IKÕ joonis nii dwg kui pdf kujul ning ehitaja poolt
edastatud teostusjoonis.

Viibin puhkusel 24.07-08.08

Parimate soovidega

Liina Mürk

Projektijuht

AS Infragate Eesti

Mäealuse 2/3, 12618 Tallinn

Tel:    +372 626 7777

Mob:  +372 56466840

 <http://www.infragate.ee/et/> infragate.ee
<https://www.facebook.com/infragate> FB Infragate

Käesolev e-kiri ja selle lisad on konfidentsiaalsed ning võivad sisaldada
kliendisaladust, mis on seadusega kaitstud.
Juhul, kui Te ei ole e-kirja määratud adressaat, palume sellest meile
teada anda ja e-kiri koos lisadega kustutada.
Käesoleva e-kirja loata avalikustamine, kopeerimine, levitamine või selle
sisu muul viisil kasutamine on keelatud

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: teisipäev, 18. veebruar 2025 17:31
To: Reimo Alas < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Hannes Tiru < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Liina Mürk - INFRAGATE <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: RB Harju I pikiprofiilid ja Lennujaama lõunaala UVK projekt

Tere

Palume ikkagi anda projektide osas tagasisidet, kas projektid on antud
asukohas (riigitee maaüksusel) omavahel kooskõlas ning et projekte on
võimalik vastavalt realiseerida ja ei tekita ehitustöödel takistusi.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Liina Mürk - INFRAGATE < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Thursday, February 13, 2025 5:22 PM
To: 'Reimo Alas' < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Laur Kõiv <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>; 'Hannes
Tiru' < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: 'Liisa Karu' < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Liisi Pekri - INFRAGATE <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: RB Harju I pikiprofiilid ja Lennujaama lõunaala UVK projekt

Tere!

Oleme eelnevalt kokku leppinud, et kuna antud projekt on hetkel juba
ehituses, siis saame selles tugineda hetkel parimale teadmisele ja
värskeimatele andmetele, mis on meile RB poolt edastatud. Kui
ehitustöödega jõutakse antud töölõiguni, siis vaadatakse lahendus uuesti
koostöös RB-ga üle. Palume projekt Transpordiametil kooskõlastada.

Parimate soovidega

Liina Mürk

Projektijuht

AS Infragate Eesti

Mäealuse 2/3, 12618 Tallinn

Tel:    +372 626 7777

Mob:  +372 56466840

 <http://www.infragate.ee/et/> infragate.ee
<https://www.facebook.com/infragate> FB Infragate

Käesolev e-kiri ja selle lisad on konfidentsiaalsed ning võivad sisaldada
kliendisaladust, mis on seadusega kaitstud.
Juhul, kui Te ei ole e-kirja määratud adressaat, palume sellest meile
teada anda ja e-kiri koos lisadega kustutada.
Käesoleva e-kirja loata avalikustamine, kopeerimine, levitamine või selle
sisu muul viisil kasutamine on keelatud

From: Reimo Alas < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: neljapäev, 13. veebruar 2025 15:09
To: 'Laur Kõiv' < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; 'Hannes Tiru' < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Liina Mürk - INFRAGATE < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; 'Liisa Karu' <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: RB Harju I pikiprofiilid ja Lennujaama lõunaala UVK projekt

Tere!

Meie lahenduse kooskõlastamine TRAM-ga ja RB-ga on pooleli ja seega ei saa
hetkel täie kindlusega öelda, kas on kooskõlas või mitte.

Lugupidamisega

Reimo Alas

Projektijuht

OÜ Keskkonnaprojekt

Tel +372 50 79 042

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

From: Laur Kõiv [ <mailto:[email-masked]>
mailto:[email-masked]]
Sent: Wednesday, February 12, 2025 3:08 PM
To: Reimo Alas < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Hannes Tiru < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Liina Mürk - INFRAGATE < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: RB Harju I pikiprofiilid ja Lennujaama lõunaala UVK projekt

Tere

Oleme kooskõlastamas Infragate Eesti AS tööd nr RAE54/19-24 „Lennujaama
lõunaala kinnistu ja lähiala DP ala ÜVK liitumisrajatiste
projekteerimine“.

Palume tagasisidet, kas projekt on kooskõlas projekteeritava Rail Baltica
Veevarustuse ja kanalisatsiooni projekti OU0450 lahendusega.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.