Subject: FW: Andmete kogumine
From: "Agu Laius" <[email-masked]>
To: "info - AKI" <[email-masked]>
Date: Thu, 18 Jun 2026 15:37:46 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Olen MTÜ Kuldne Liiga juhatuse liige ja huvikaitsejuht. Vt www.liiga.ee 
<http://www.liiga.ee> .
Üheks meie tegevussuunaks on koostöös Sotsiaalministeeriumiga omavalitsustes 
vanemaealiste nõukogude loomine ja nende tegevuse võimestamine.
Vanemaealiste nõukogud on asunud oma rolli täitma ja soovivad koguda infot, 
korraldada küsitlusi, intervjuusid , kuid töö käigus kerkib üles küsimusi 
seoses andmekaitsega. Vt all olev kiri.
Seoses sellega palume Andmekaitse Inspektsiooni seisukohta ja juhendit, 
kuidas peaks vanemaealiste nõukogu toimima, kui vajavad oma tegevuse jaoks 
koguda infot. Samuti, kui on piiranguid, siis kuidas nad saavad vajalikku 
infot endale hankida (näiteks omavalitsuse kaudu nende poolt läbiviidavate 
küsitluste abil)?

Teie vastuse saadame ka teistele vanemaealsite nõukogudele juhindumiseks, 
kui nad plaanivad analoogilisi tegevusi.

Head
Agu Laius

________________________
Agu Laius,

E-kiri:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Tel 5082997

MTÜ Kuldne Liiga juhatuse liige

 <http://www.liiga.ee/> www.liiga.ee

From: Kiili Vanemaealiste Nõukogu <[email-masked]>
Sent: esmaspäev, 15. juuni 2026 14:37
To: [email-masked]
Subject: Andmete kogumine

Tere, sain aktiivselt Kiili valla elanikult kümnepunktise küsimustiku, 
millest kaks puudutavad andmete kogumist. Äkki peaks andmekaitse 
inspektsioonilt üle küsima. Meil oli anonüümne küsitlus,me ei kogunud mitte 
mingeid isiku andmeid.

1.       Kes on vastutav andmetöötleja nõukogu küsitluste, intervjuude, 
protokollide jm vanemaealiste nõukogu poolt koostatud teabe puhul?
Kui nõukogu kogub vanemaealistelt infot, teeb küsitlusi või suulisi 
intervjuusid, palume selgitada, kes määrab andmete kogumise eesmärgi ja 
vahendid, kus andmeid hoitakse, kellele neid edastatakse ning kuidas 
hinnatakse kaudse tuvastamise riski väikestes kogukondades.

 Käesoleva järelepärimise eesmärk on saada selgus nõukogu õiguslikus 
staatuses, vastutuses, liikmesuse korras ja valla avalike ressursside 
kasutamise alustes.
 Nõukogu tegutseb vanemaealiste huvide esindamise nime all ning kasutab 
valla avalikku nähtavust ja ressursse, on tegemist avaliku huvi küsimusega.

lugupidamisega Peeter Pohlasalu