Subject: Vastus teie 03.04.2025 infokorje kirjale nr 13-5/1465-1
From: Kaire Nõmm <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Ivan Sergejev"
Cc: "Hiiumaa Vallavalitsus" <[email-masked]>
Date: Mon, 21 Apr 2025 17:20:14 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Olete oma 3.04.2025 kirjas nr 13-5/1465-1 palunud kohalikelt
omavalitsustelt infot tootmiseks sobivate alade kaardistamiseks.

Annan teada, et Hiiumaa vallavalitsus on seda teemat käsitlenud uue
koostatava üldplaneeringu koostamise protsessis. Kuna Hiiumaa
arengudokumentide kohaselt soovitakse saart arendada kui rohesaart,
väärtustades rohkeid looduslikke alasid ja puhast loodust, siis uusi
tööstusalasid saarele ei ole kavandatud. Üldplaneeringu lahendusega
soositakse pigem olemasolevate tootmisalade uuesti või paremini kasutusele
võtmist ja vähem uute alade hõivamist tootmise jaoks.

Hiiumaa valla üldplaneeringu eelnõus on hajaasustuses jäetud arengud
vabamaks kui täna kehtivates üldplaneeringutes. Ära on märgitud
projekteerimistingimuste aluseks olevad tingimused ning juhud, mille
korral tuleb koostada detailplaneering. Maakasutuse juhtotstarbed on
määratud vaid üksikutele aladele. Peamiselt ühiskondlike ehitiste
kasutuses olevad alad, äri ja teenuse arendusi soosivad alad ning
tootmiseks sobivad alad.

Tootmise funktsiooniga alade seas on valdavalt varasemad või praegused
tootmisalad (sh ka suuremate sadamate piirkonda jäävad alad), kuid lisaks
on määratud ka üks uus perspektiivne tootmismaa juhtfunktsiooniga ala
Ristivälja külas. Piirkond külgneb kõrgepingeliini ja maanteega, st alale
on head juurdepääsud ja liinivõrgu tugevdamise järgselt tagatud ka hea
elektriühendus.

Tootmise alade kaardikiht Hiiumaa valla üldplaneeringu eelnõust on lisatud
kirjale.

Tiheasustusaladel ja nende ümbruses ning olulisemates väiksemates
keskustes on üldplaneeringus määratud ka segahoonestuse juhtfunktsiooniga
maa-alad, kus äride ja teenuste arendamine on esmajärjekorras soositud.
Nendele aladele oodatakse eelkõige väiksema häiringuga tegevusi, mis ei
ületa elamualadele seatavate häiringute normtasemeid, seega pole nendele
aladele oodatud tööstus- või laohooned.

Eraldi uuringuid ega analüüse ettevõtlusealade kaardistamiseks Hiiumaal
pole koostatud.

Heade soovidega

Kaire Nõmm

arhitekt

Hiiumaa Vallavalitsus

53040898