Subject: Küsimus vilistlaste andmete kohta
From: "Mari Annilo" <[email-masked]>
To: "info - AKI" <[email-masked]>
Date: Wed, 27 May 2026 10:07:28 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Meil on küsimus seoses kooli vilistlaste andmete kasutamisega. Juhenditest
lähtub, et vilistlaste andmeid võib kooli kodulehel ilma nõusolekute
avaldada ning tagame võimaluse, et vajadusel on vilistlasel võimalus enda
andmed lasta eemaldada.

Meie kooli it-eriala õpilane kirjutab lõputöö teemal vilistlaste
andmebaas:
Plaan on kooli kodulehel avaldada vilistlaste andmebaasi  leht, mille
eesmärk oleks et vilistlased saavad otsida ja sortida lõpetajaid
allolevate kriteeriumite järgi:

*

	vilistlase nimi
*

	lõpetatud eriala
*

	lõpetamise aasta
*

	kooli nimi

Oleks hea teada, kas selliste andmete avaldamine kooli kodulehel on
kooskõlas isikuandmete kaitse nõuetega.
Lisaks tekkisid veel järgmised küsimused:

*

	Kas selliste andmete avaldamiseks on vajalik vilistlaste eelnev
nõusolek või võib seda teha õigustatud huvi alusel?
*

	Kas lõpetajatele peaks andma võimaluse oma andmete avaldamisest
loobuda (nt opt-out), st et vilistlasel oleks võimalus koolile teada anda,
kui ta ei soovi oma nime ja andmete avaldamist kodulehel? Näiteks
lisatakse märkus:
“Kui te ei soovi oma nime avaldamist vilistlaste nimekirjas, palun andke
sellest teada…”
*

	Kuidas peaks käsitlema varasemate aastate vilistlasi, kellelt ei
ole võimalik nõusolekut tagantjärele küsida?
*

	Kas sellise vilistlaste nimekirja avaldamisel on vajalikud
täiendavad andmekaitsemeetmed või eraldi andmekaitsetingimused?
*

	Kas see on juba piisav alus andmete avalikustamiseks, kui õpilane
on sais.ee lehel avaldust esitades andnud koolile loa oma isikuandmeid
käsitleda? Kuna ilma selle loata ei saa me neid ju ka üldse vastugi võtta?

Tervitades

Mari Annilo

Järvamaa Rakenduslik Kolledž

Kantseleispetsialist-juhiabi

Tel: 525 3736

e-post: [email-masked]