Subject: Re: Valminud on Eesti-Läti neljanda elektriühenduse planeeringulahendus
From: <[email-masked]>
To: "info - MKM" <[email-masked]>
Date: Wed, 1 Jul 2026 12:19:53 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Olen telefonile helistanud.

See telefon ei tööta.

Milline tel nr töötab?

Lugupidamisega

Eido Üksvärav

+372 5018594

Kuupäeval Friday, 19. June 2026 kell 15:14, kirjutas Majandus- ja 
Kommunikatsiooniministeerium <[email-masked]>:

Hea maaomanik!

Teatame planeerimisseaduse § 37 lõike 1 alusel, et valminud on Eesti-Läti 
neljanda elektriühenduse riigi eriplaneeringu ja selle keskkonnamõju 
strateegilise hindamise aruande eelnõud. Planeeringulahenduse koostamise 
käigus on eelistatud trassi asukoht täpsustunud ja Teie omandis olev 
kinnistu jääb trassikoridori nihutamisalasse. Täpsemalt näeb eelistatud 
trassi paiknemist kaardirakendusest: 
<https://gis.skpk.ee/portal/apps/webappviewer/index.html?id=52641a5db0de49ca956422656fe63056> 
Eesti-Läti IV elektriühenduse kaart.

Eelnõude kohta on võimalik avaldada arvamust, materjalid koos lisadega on 
kättesaadavad alates 6. juulist planeeringu veebilehel 
<http://www.riigiplaneering.ee/eesti-lati-IV> 
www.riigiplaneering.ee/eesti-lati-IV. Palume soovi korral esitada arvamus 
hiljemalt 9. augustiks 2026 aadressile [email-masked] <mailto:[email-masked]>  või 
postiaadressile Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn. Lisainfo: projektijuht 
Monika Korolkov (tel 5884 7055, [email-masked] <mailto:[email-masked]> )

Planeeringu eesmärk on kavandada Eesti-Läti neljanda elektriühenduse Eestis 
paikneva osa terviklik ruumilahendus elektriühenduste ja nendega 
funktsionaalselt koos toimivate ehitiste rajamiseks. Sobivat trassikoridori 
otsiti 6314 km² suurusel planeeringualal, mis ulatub Paide linnast Lihula 
linna suunas ning läbi Suure väina Saaremaa läänerannikule.

Trassikoridor koosneb kaitsevööndist ja puhveralast (vt joonis). Uue 330 kV 
õhuliini trassi kogulaius (ehk nihutamisala) on praegu 140 meetrit, et 
hiljem oleks võimalik projekteerimise käigus määrata õhuliini täpne 
kulgemine selle ala piires.

  <https://www2.just.ee/uudiskiri/mkm/b83cb031-6e01-4ba0-98b0-b1f51bb1172d.png>

See tähendab, et lõplik liini kulgemine selgub projekteerimise etapis ja 
siis ala kitseneb 80 meetrile, jäädes kaitsevööndiks (40 meetrit mõlemale 
poole õhuliini telge). See on elektripaigaldist ümbritsev maa-ala, kus on 
ehitise enda, kuid ka inimeste kaitse tagamiseks seatud piirangud maa 
kasutamisele ning vööndis tegutsemisele.

Omavalitsuste ja kogukondadega tehtud koostöö ning mõjude hindamise 
tulemusel eelistatud lahenduse järgi algab trassikoridor Paide alajaamast 
ning kulgeb Järvakandi, Rumba ja Lihula kaudu Pivarootsi rannikuni ning 
sealt edasi merekaablina. Saaremaal jätkub ühendus idarannikul maakaablina 
Mägi‑Kurdla alajaamani ning sealt edasi õhuliinina läbi saare keskosa. 
Saaremaa läänerannikul Kotlandi piirkonnas suundub ühendus edasi Läti poole.

Planeeringu kehtestamiseni plaanitakse jõuda eeldatavalt käesoleva aasta 
lõpuks ning kõiki puudutatud maaomanikke teavitatakse personaalselt.

Riigi eriplaneeringu koostamist korraldab Majandus- ja 
Kommunikatsiooniministeerium
Kontakt: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

Maa- ja ruumipoliitika osakond
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium